PDA

View Full Version : Dimarzio's



VaderSlayer
20 september 2004, 19:25
Ik heb een Jackson SLMG soloist met EMG HZ, nu zit ik er over te denken om er in de toekomst Dimarzio's in te stoppen (waarschijnlijk X2N's) want ik vind het geluid van Dimarzio's heel lekker... niet dat ik ontevreden ben over mijn EMG's. Maarja denken jullie dat het geluid er op vooruit gaat (ik wil een beetje het pantera geluid hebben, ja ik weet het geluid zit in je versterker maar dan nog)

alvast bedankt

NeeraDJ
20 september 2004, 19:33
Ik kan je zelfs garanderen dat het geluid erop vooruit gaat. Wat voor versterker heb je dan? De X2N pushed je amp ook een beetje, terwijl sommige keramische humbuckers alleen maar sneller oversturen. Wat ga je in de hals positie stoppen trouwens?

joke
20 september 2004, 19:43
dimarzio zijn eigenlijk altijd goed en constant van kwaliteit .
ik heb er nooit spijt van gehad!!
goed zijn vooral de super distortion en voor minder mid ( b.v.op een les paul achtige ) de steve special.
rock on !!

VaderSlayer
21 september 2004, 17:50
Nou, ik zat te denken aan 2 x2n's
Ik heb een peavy bandit 121 (100 watt trans tube combo)

gerrekat
21 september 2004, 18:59
X2N's en Super Distortions zijn allebei erg lekker....voor pantera achtige sounds zou ik iid met de X2N gaan!

Maaar vergis je niet in de Super Distortion die blazen ook behoorljik!

AART
21 september 2004, 19:01
Maaar vergis je niet in de Super Distortion die blazen ook behoorljik!

:-D altijd proberen he, en gelijk heb je 8-) dp 100 rules 8-)

gerrekat
21 september 2004, 19:47
veel mensen denken dat ze alleen vintage klinken maar SD DP100's scheuren als een beest, je kan er makkelijk death metal mee spelen...

Ik heb ze eerst ook zwaar onderschat....

je hebt natuurlijk ook notg de Super II en de Super 3 wat ge' EQ'de versies van de SD DP100 zijn...super II heb ik ook prima PU iets moderner geluid (scooped)

Maar de X2N is voor PanterA achtige muziek het beste Blade style PU's hebben een heel apart geluid...ik ben nog steeds gek op mijn Bill lawrence L 500 XL's, DE holy grail trouwens als je anar een PanterA geluid zoekt.

VaderSlayer
22 september 2004, 17:15
OK bedankt :)
Ik zal maar eens gaan sparen voor een setje X2N's :)

NeeraDJ
22 september 2004, 17:52
Ha gerrekat post weer :)

Ik heb ook de Bill Lawrence L500XL en dat ding scheurt gewoon, echt precies wat gerrekat zei en meer. Het deed me in het begin denken aan de oude Megadeth sound (Poland era), jammer dat die dingen zo'n lange wachttijd hebben. Ik zou voor de hals een Super II nemen, dan heb je meer veelzijdigheid in je sound en dat balanceert beter uit in de hals dan de X2N

gerrekat
22 september 2004, 22:06
Super II is behoorlijk heet voor een nek PU, zou eerder voor een PafPro oid gaan, super II is meer een brug PU...

Maar het kan wel...waarom niet....

een X2N in de nek zetten heeft niet zovel zin lijkt me....kun je beter een mooie warme PU zetten voor een meer ronde bluesy lead tone.