PDA

View Full Version : wie kan mij helpen met deze gitaar



siekman
20 september 2004, 18:44
Ik heb op een vrijmarkt een mooie gitaar gekocht voor 95 euro
een Suzuki 9507
http://picserver.mirror.twistspace.com/img.php?/TNI53WO3D9ZP/32F409YB2B44/JPEG/1095695124//k39i

vind deze verdacht veel lijken op een Gibson Hummingbird
http://picserver.mirror.twistspace.com/img.php?/0KL2WM9W27MW/OXUC30SR563B/JPEG/1095695123//k39i

ik vind dit eigenlijk een perfecte kopie van de hummingbird heeft dit ook invloed op de waarde van deze gitaar en wat zou de waarde zijn van deze gitaar .

ik zag dat ze op de gibson al 2000 euro hadden geboden.
dus ik heb wat gezocht op internet kwam op een of andere engelse site, en daar zeiden ze dat dit een echte collectors item was.
ben benieuwd of dit ook in nederland het geval is, of kan iemand mij helpen met een site waar ik hier meer info over de gitaar kan vinden

zou dit ook een beperkte oplage geweest kunnen zijn, of een kopie die uit de handel is gehaald
omdat ik zelf niet goed gitaar speel, zit ik niet veel in een gitaar circuit met sites enzo, dus weet ik niet precies waar ik moet zoeken en met google kwam ik ook niet ver

dus wie o wie kan mij helpen

iam
20 september 2004, 18:53
Ik heb op een vrijmarkt een mooie gitaar gekocht voor 95 euro
een Suzuki 9507
http://picserver.mirror.twistspace.com/img.php?/TNI53WO3D9ZP/32F409YB2B44/JPEG/1095695124//k39i

vind deze verdacht veel lijken op een Gibson Hummingbird
http://picserver.mirror.twistspace.com/img.php?/0KL2WM9W27MW/OXUC30SR563B/JPEG/1095695123//k39i

ik vind dit eigenlijk een perfecte kopie van de hummingbird heeft dit ook invloed op de waarde van deze gitaar en wat zou de waarde zijn van deze gitaar .

ik zag dat ze op de gibson al 2000 euro hadden geboden.
dus ik heb wat gezocht op internet kwam op een of andere engelse site, en daar zeiden ze dat dit een echte collectors item was.
ben benieuwd of dit ook in nederland het geval is, of kan iemand mij helpen met een site waar ik hier meer info over de gitaar kan vinden

zou dit ook een beperkte oplage geweest kunnen zijn, of een kopie die uit de handel is gehaald
omdat ik zelf niet goed gitaar speel, zit ik niet veel in een gitaar circuit met sites enzo, dus weet ik niet precies waar ik moet zoeken en met google kwam ik ook niet ver

dus wie o wie kan mij helpen

ik heb exact dezelfde.....







Bureaustoel :D


die suzuki zal wel niet veel meer waard zijn dan 200€ denk ik

siekman
20 september 2004, 19:01
ben ondertussen aan het doorzoeke op internet en is op dit type gitaar als startbod al 500 pond geboden

iwan
22 september 2004, 07:42
Ho he ho effe,

startbod 500 pond, is dat voor de Gibson? Want dan zegt het helemaal niets over de waarde van je Suzuki. Een kopie is precies wat het zegt: men neme een bestaand ontwerp, en bouwt dat na. Dat de gitaar er exact hetzelfde uitziet als een Gibson betekent niet dat hij ook even gewild is en -dus- ook niet niet dat hij even veel waard is.
De meeste 1-op-1 kopieen zijn goedkope gitaren en maar weinig waard, alhoewel er ook heel veel goede kopieen in de omloop zijn (ik denk hier aan sommmige 70-er jaren Ibaenz les Pauls).

Maarre....

Ik heb nog wel ergens een poster van de zonnebloemen van van Gogh, kopen? Het origineel kost 36 miljoen, maar jij mag 'm hebben voor de spotprijs van 1 miljoen euro.

Iwan

iwan
22 september 2004, 07:58
Nog effe doorgezocht:

Regarding Suzuki guitars, S.P. Fjestad, in his Acoustic Guitar Bluebook (6th Ed.) says only: ''Suzuki, noted for their quality pianos, offered a range of acoustic and electric guitars designed for the beginning student to intermediate player. In 1996, the company discontinued the guitar line completely. Suzuki guitars are similar to other trademarked models from Korea at comparable prices.'' He makes no comment about specific models.
'Beginner to intermediate', kopieen dus, verwacht dus geen topprijzen.

Ergens anders, specifiek over jouw model:
'bought it in 1978 for around 80 UK pounds.'
En op harmony central zijn de genoemde prijzen voor een acoustic guitar (verder geen genoemd type) maximaal 150 euro voor een nieuwe (in de 70's/80's).
Redelijk goedkoop dus.

Tip: speelt hij lekker? Klinkt hij mooi? Vasthouden. Je hebt er een mooi uitziend instrument mee dat waarschijnlijk al een paar jaar meegaat en dus goed gedroogd en ingespeeld is.
Klinkt hij niet mooi of speelt 'ie bagger? Hang 'm aan de muur. Is ook mooi.

Je hoeft hem niet apart te verzekeren en tenzij je een liefhebber of n00b tegenkomt hoef je ook niet te verwachten dat je hem voor een paar duizend euro kan verkopen.

emeas
23 september 2004, 18:16
een kennis van me heeft ook een suzuki maar dan een dreadnaught kopie.
Hij wil hem nooit meer kwijt want klinkt en speelt prima, de waarde in geld tenminste zal rond de 100 euro liggen.
En hij ziet er uit als een martin maar tis een suzuki en die van jou ziet er dus uit als een gibson maar tis een enz. waarde? :wink:

Picker
23 september 2004, 22:25
Suzuki was vroeger "Takeharu". Uit Japan. In de zeventiger jaren maakten ze kopieen van Martin gitaren, de hele serie! Het waren goede gitaren voor een zeer betaalbare prijs. Ideaal voor scholieren (wat ik toen was).

ik kocht de D45 kopie in 1978 of zo, voor 475 gulden. Was best een goeie gitaar, van fantastisch mooi Braziliaans palissander. Heb hem later weer verkocht, sukkel die ik ben. Braz van die kwaliteit is vandaag onbetaalbaar.

Picker.

Luca P
23 september 2004, 23:49
Hoe vind je die van mij?
Mijn eerste gitaar, van mijn vader gekregen zo'n 26 jaar geleden.

http://albums.pixelfish.be/data/707/190Kingston_Hummingbird-med.jpg

Het is een Kingston.
Er valt amper op te spelen maar hij blijft mooi in mijn verzameling.

bert k
23 september 2004, 23:54
ik kocht de D45 kopie in 1978 of zo, voor 475 gulden. Was best een goeie gitaar, van fantastisch mooi Braziliaans palissander. Heb hem later weer verkocht, sukkel die ik ben. Braz van die kwaliteit is vandaag onbetaalbaar.

Picker.
Dan komy bij mij toch de tenenkrommende gedachte op dat er onwijs mooi hout voor een middenklassertje gebruikt is...

Gitaarexpert
25 september 2004, 11:49
hallo ,
nou ik zeg dat je een prachtig mooi gitaartje hebt .
Nooit meer weg doen !
veel plezier ermee
vr gr G