PDA

View Full Version : KittyHawk Junior



Swoon
20 september 2004, 13:59
Hey hey,

Ik heb gisteren een KittyHawk Junior versterker kunnen kopen.
Ik vond hem mooi klinken.

Echter, ik vind er niets over terug. Heeft iemand hier meer info over? (ik weet zelfs niet hoeveel watt het ding is)

Weet iemand van waar deze oorspronkelijk komen? (Had begrepen dat het bedrijf al een tijdje failliet is?)

Het is een junior, met push/pulls aan de toon regeling. 1 ingang voor clean, 1 ingang voor Overdrive. 3 buizen in totaal. Celestion Speaker.

Hij zou volgens de verkoper van '82 zijn.

Thx!

Swoon

Al
20 september 2004, 14:13
Echter, ik vind er niets over terug. Heeft iemand hier meer info over? (ik weet zelfs niet hoeveel watt het ding is)
Weet iemand van waar deze oorspronkelijk komen? Swoon

Hier kan je wel wat vinden

http://acoustic-amps-usa.privat.t-online.de/86984/home.html

Veel plezier
Al

Swoon
20 september 2004, 15:02
Bedankt! :)

Het gaat dus blijkbaar om de eerste serie van de Junior.
Vrees dat ik hem alleen een beetje te veel heb betaald.

Enfin, hij klinkt mooi, dus, no worries :amp:

Swoon

emeas
20 september 2004, 16:31
Als het er een is van de eerste series (dus met de DYMO lettertang stickers)dan is het niet erg als je wat meer hebt betaald, deze zijn n.l degelijker dan de latere series.
Ik heb de testen uit oude music makers er nog maar eens even op na gelezen.
In een van deze testen vindt Jan Bernhards de Kitty Hawk in het clean zelfs beter dan de Mesa Boogie waarmee hij hem vergelijkt.
Het "scheur"geluid zou iets minder geleidelijk door het lint gaan dan een Boogie.
Conclusie van de heer Bernhards is dat het een dijk van een versterker is.
Jammer dat door de problemen in de latere series het merk uiteindelijk het loodje heeft moeten leggen. :(

PeeVee
20 september 2004, 18:28
Als ik het niet vergis is het begonnen als Oostduitse Mesa Boogie clone. Ze zijn aardig gemaakt, componenten niet bijzonder maar ook niet slecht en zo klinken ze ook. Ik heb een supreme gehad; Tjongejong wat was dat klereding zwaar zeg, een Twin was er niks bij (no kiddin'). Ik vond de vervorming erg schuimig en overdreven; kon er niks mee, snel weer ingeruild voor een JCM900 halfstack waar ik ook niks mee kon, toen trof ik Mr. Jay die op een sf SR speelde en is alle ellende pas goed begonnen hahahaha :lol:

emeas
20 september 2004, 21:49
uiteindelijk wil je toch allemaal een of twee van die koele fender amps :razz:
hoe goed iedere andere amp ook is of kan zijn.

Swoon
21 september 2004, 00:05
Als het er een is van de eerste series (dus met de DYMO lettertang stickers)dan is het niet erg als je wat meer hebt betaald, deze zijn n.l degelijker dan de latere series.

Idd.. aan de achterkant zijn er dymostickers op. (Rood/wit)
Het "Junior" logo is ook anders qua lettertype dan de latere versterkers op de site vermeld eerder in de thread.

In ieder geval iets anders dan de 2 Fender Deluxen die ik heb. (een tweed en een HotRod)

Bedankt trouwens voor alle info hier.. :)

G'night,

Swoon

Harry
21 september 2004, 10:13
het is inderdaad Duits, in een later stadium is het bedrijf door een paar Nederlanders overgenomen, de voormalige directeur bleef in dienst, en bleef de spoelen met de hand wikkelen. Ik heb dezelfde als oefenversterker, en vond hem destijds beter klinken dan de Boogie, die was wat gruiziger. De printplaats is een zwak punt, die heb ik al eens door laten solderen.
Ik dacht dat ie 65 watt aan vermogen heeft.

ReinoutV
22 september 2004, 15:22
Ik heb ook een Ktty Hawk junior! Geen push-pull, maar wel een gelakte houten kast, designed and handmade in west-germany, (c) '90. Ik neem aan dat dit er een is uit de latere series, vanwege het 1990 gebeuren?

emeas
22 september 2004, 18:00
Ze hebben vanaf het begin uitvoeringen geleverd met een gelakte houten kast, en op aanvraag met een dikke EV speaker erin.
Maar toen de afwerking (o.a: zeefdruk i.p.v. dymo stickers) beter begon te worden werd de kwaliteit van de componenten en de print minder betrouwbaar.
en uiteindelijk kreeg Kitty Hawk z'on slechte naam dat niemand ze meer wilde gebruiken ondanks de nog steeds meer dan middelmatige kwaliteit.
Het geluid is tegenwoordig denk ik ook wat minder actueel, maar daarom is het nog geen slecht geluid natuurlijk. :cry:
Wie weet worden ze ooit nog eens collectors item. :P