PDA

View Full Version : Van zwart wit naar wit zwart



Reel Big Fish
19 september 2004, 19:08
Hallo,

ik heb (zoals jullie waarschijnlijk al wisten) een Squier Strat in mn bezit. Ik heb er een met een zwart body en een witte slagplaat. Ik vind alleen een wit body met een zwarte slagplaat mooier... zeg maar een soort van Polar White edition (zie Feedback). Hoe maak ik dit? Moet ik hier losse onderdelen voor kopen of is er een goedkopere en betere oplossing?

Alvast bedankt!!
ps. hoeveel gaat dit grapje me kosten?

Thom TK
19 september 2004, 19:10
Onderdelen? Als je een andere kleur wilt hebben, dan met je je gitaar gewoon ff laten overspuiten denk ik.
dat kost wel rond de 200 euro (dacht ik).
Een slagplaat is niet zo duur, eurootje of 50 dacht ik (je hebt ook goedkopere).

Reel Big Fish
19 september 2004, 19:11
OMG, 200 euries, das wel veel voor een overspuitbeurtje... kan ik beter een nieuwe kopen haha, eentje met humbuckers ofzo :lol:

wietse
19 september 2004, 19:13
je kan hem zelf ook overspuiten , maar dan is het net hoeveel ervaring je ermee hebt anders wordt het niks.

Reel Big Fish
19 september 2004, 19:13
je kan hem zelf ook overspuiten , maar dan is het net hoeveel ervaring je ermee hebt anders wordt het niks.

Methode?? Waar wat halen?? :???:

Sicky61
19 september 2004, 19:35
Zo,van welke planet is u?
gitaar demonteren(uit elkaar halen met een sterschroevendraaier)
body dof schuren met fijn schuurpapier....
ophangen(aan een touwtje)
spuitbus verf gaan kopen(doe het zelf zaak of verfwinkel)
heeeeeel goed schudden(de bus verf)
spuiten!
laten drogen....
eventueel een laag blanke lak erover(spuiten net als met de andere spuitbus)
Weer laten drogen en de gitaar weer in elkaar schroeven.
oh ja...alles van je oude slagplaat overzetten op de nieuwe.
suck6 d'r mee

wietse
19 september 2004, 19:43
overspuiten met spuitbusjes , wit over zwart is lastig dekt slecht moet je eerst al een lichte grondlaag opspuiten.
bij het schuren niet groffer dan korrel 350 gebruiken anders zie je schuurkrasjes als je hem afspuit.
het voorbewerken is erg belangrijk namelijk , en mooi egaal spuiten met een spuitbusje lukt meestal ook niet de eerste keer , ik heb lang geoefend doordat ik altijd wel werk aan m'n auto heb.
bij zo'n fender type voordat je gaat spuiten , de gitaar helemaal uit elkaar halen zodat de body helemaal kaal is , ook hals er af halen.
schuren , grondlaag , weer schuren en afspuiten in de gewenste kleur.
en desnoods er een laag blanke lak over heen (dat is moeilijk spuiten)
lijkt gemakkelijk maar valt nog vies tegen.
je kan ook de kale body bij een autospuiter brengen en die eens vragen , vaak bij wit hangen ze hem gewoon bij een spuitklusje , want er rijden heel veel witte auto's rond ,dan is het goedkoop .

freakystyle
20 september 2004, 14:44
Je moet wel oppassen als je met spuitbussen werkt... K had namelijk een keer een gitaar overgespoten in zwart... Dat was erg mooi geworden maar ik dacht dat het met een blanke lak erover nog mooier zou worden... Niet dus, toen ik de blanke lak eroverheen spoot loste de zwarte lak op en kon ik alle verf er met een doek zo vanaf wrijven..

Volgens mij lag het eraan dat de blanke lak een andere soort verf was, het ging iig niet samen..

Maar met een spuitbusje verf moet het best lukken hoor!

wietse
20 september 2004, 16:58
inderdaad heb je acryl lak over alkyd gespoten , dat vreet elkaar op andersom alkyd over acryl weer niet.
haal gewoon spuitbusjes bij een automaterialen zaak , dat is altijd acryl en het is een sterke lak , wel wat duurder dan die gamma troep maar veel beter.

Jammin J
20 september 2004, 20:09
ik sluit me helemaal aan bij de rest.
En daarbij beter drie hele dunne laagjes dan één dikke. Het geeft niet als het de eerste keer niet dekt.

PS

M'n eerste post hier op dit toffe forum!!
Kben hier al heel wat te weten gekomen

Thanx

:dance:

michielv
21 september 2004, 08:33
Zoals al gezegd is: in 1 keer van wit naar zwart gaat niet goed. Wat wel werkt is eerst naar licht grijs (grondverf) en dan naar wit.

Een spuitbus van de Hema voldoet ook, is prima verf. :)