PDA

View Full Version : beginnen met een les paul gitaar



Perfect_circle80
19 september 2004, 15:25
Nu heb ik dan eindelijk de knoop doorgehakt. Ik wil gitaar leren spelen. Maar voordat ik kan beginnen moet er eerst een gitaar gekocht worden.

Voor een relatief buget ben ik daarom opzoek naar een Les paul model gitaar met een versterker(tje). Nou heb ik al op Marktplaats etc gekeken. Maar ik zou niet weten waar ik op moet letten bij de aanschaf.

Mijn vraag is: Is het aan te raden een gitaar te kopen via internet? En waar moet ik op letten bij de aanschaf?

M.vr.gr Roy

P.S. Als iemand een muziekzaak weet in de achterhoek waar je voor weinig een leuke les paul kunt kopen hoor ik dat graag.

zjanke
19 september 2004, 15:41
Wat vindt jij een "relatief" budget? Er zijn leuke kopieen te koop voor €.500,-, maar voor een aantal mensen is dat heel veel geld.
Ik zou mezelf ook niet vastpinnen op een model, maar kijken welk geluid ik nou uiteindelijk wil en dan een soort uitvoering erbij zoeken. Het kan zijn dat je dan op humbuckers uitkomt (stevigere rock tot metal) en dan zijn er meer gitaren dan alleen een les paul. het kan zijn dat je iets heel anders wil en dan beter af bent met singel coils, dan moet je zeker geen les paul kopen.

Geef wat meer info, dan krijg je vanzelf meer en betere reacties.... :wink:

AART
19 september 2004, 16:51
in de achterhoek zijn alleen maar afzetters, geen goedkope winkels..

ieme
19 september 2004, 16:55
Waarom een les paul?

Bluesbreaker
19 september 2004, 17:14
Waarom een les paul?

ieme bedoelt eigelijk gewoon "Waarom geen Burns Brian May Guitar with new case voor €600 " :D

ieme
19 september 2004, 17:16
Waarom een les paul?

ieme bedoelt eigelijk gewoon "Waarom geen Burns Brian May Guitar with new case voor €600 " :D
Of een strat of tele of what the f*ck....
Waarom zoekt ie een lp om op te beginnen, is zn voorbeeld slash? vind ie t model mooi, heeft ie dr al eens op gespeeld? weet ik et, daarom de vraag!

Perfect_circle80
19 september 2004, 17:48
Waarom een Lp:

-Omdat ik zeer gecharmeert ben van de vorm van deze gitaar. En als ik dan toch een gitaar moet kiezen, dan deze maar. Geheel terzijde, maar deze komt ook nog eens in de woonkamer te staan. En ik kijk liever naar een Les Paul dan een Garanium in een pot.
- Ja, door Slash en andere grootheden zien spelen ben ik wel op deze gitaar terecht gekomen. Maar dat is zekker niet de reden. Een neef van mij heeft een stratotcaster en dat vind ik niets.
-Budget, hmmm, graag zou ik een lp kopen van onder de 250 euro, een versterker, etc moet namelijk ook nog gekocht worden. En het lijkt mij verstandig niet gelijk bakken met geld uit te geven als beginneling.

NRK
19 september 2004, 18:04
Je zou kunnen kijken naar Richwood les pauls. Die zijn volgens mij behoorlijk goed, en kosten iets van 250 euro per stuk. Of anders een Stagg les paul. De versterker, ik zou geen 10/15 watt nemen maar iets meer, 30 bijvoorbeeld, daar komt toch aanzienlijk beter geluid uit, en kan nog steeds zacht. :P

Bluesbreaker
19 september 2004, 18:28
Of een strat of tele of what the f*ck....
Waarom zoekt ie een lp om op te beginnen, is zn voorbeeld slash? vind ie t model mooi, heeft ie dr al eens op gespeeld? weet ik et, daarom de vraag!

was niet serieus bedoelt hoor, vandaar de smiley

die richwood lps zijn trouwens wel loodzwaar

MazeMouse
19 september 2004, 18:34
Mag ik dan de eerste zijn die de Dean EVO mag aanprijzen in dit topic? :D

amon
19 september 2004, 18:49
uhmm, vooruit, aan jou de eer....



maaruh, ik zou zeker tweedehands kopen, dan heb je voor 250 euro een leukere gitaar dan voor hetzelfde geld een nieuwe.
blijf af van het merk Stagg (uitzonderingen nagelaten, mn buurjongen heeft een prachtige costum made acoustische gitaar). die worden nogal wat aangeboden, stagg lp's, maar voor zover ik mag oordelen, niet doen.

via internet kopen is betrouwbaar genoeg, je gaat tenslotte toch bij de verkoper langs en test je gitaar en kunt dan nog oordelen of je hem toch maar bij hem laat staan of niet...

Sicky61
19 september 2004, 19:41
En het lijkt mij verstandig niet gelijk bakken met geld uit te geven als beginneling.

ach tuurlijk wel joh......gewoon een p.l. afsluiten als je niet genoeg cash hebt en een splinternieuwe gibson les paul kopen met een vette stack d'r bij
HOPPA 8-)




je leeft maar 1X

taylor
20 september 2004, 10:51
[quote
- Een neef van mij heeft een stratotcaster en dat vind ik niets.

dit vind ik toch wel erg lache ik bedoel je kunt(of bijna) niks spelen nog maar heeft al wel een oordeel over 1 gitaar.wat dat betreft zou je net zo goed 1 linkshandige kunnen kopen als je niet kunt spelen.dat speelt in het begin net zo lekker als rechts hahaha

NRK
20 september 2004, 11:10
Als ie het uiterlijk niet mooi vind, het geluid misschien te dun, kun je best 'n oordeel over een gitaar hebben, zonder dat je zelf echt al goed kunt spelen. Wel zelf spelen is natuurlijk veel beter =P

MazeMouse
20 september 2004, 11:10
@Amon:
Ik heb tot nu toe pas 1 electrische stagg gitaar gehoord die niet klonk alsof je de kat van de buren stond te wurgen en dat was een S301 (ja, een immitatie van de Fender TomDeLonge strat. Dus dat zegt alsnog niet veel :D)

@Taylor:
Dus omdat hij nog niet (goed) kan spelen mag hij nog geen oordeel maken over het geluid van een gitaar? :roll:
En dan nog is het gezeik over dat je geen oordeel mag maken op uiterlijk van een gitaar want ik weet zeker dat zelfs al zouden BC Rich gitaren het beste geluid ter wereld ineens gaan produceren (quite unlikely) dat er nog steeds mensen zullen zijn die er voor geen goud op zouden willen spelen.

(das net als dat ik Rickenbackers verafschuw. Kunnen misschien geweldige bassen zijn maar ik zou er nog niet dood mee gevonden willen worden)

NRK
20 september 2004, 11:10
Als ie het uiterlijk niet mooi vind, het geluid misschien te dun, kun je best 'n oordeel over een gitaar hebben, zonder dat je zelf echt al goed kunt spelen. Wel zelf spelen is natuurlijk veel beter =P

Squier4ever
20 september 2004, 20:42
As je ruige LP kopiën wilt zou ik ff naar keulen karren, naart musicstore.
Die hebben Jack & dannys vanaf 166€, die volgens mijn leraar beter klinken als epiphone (maar das strikt persoonlijk natuurlijk) Amp: een cube of spider II 30 :D:D

taylor
21 september 2004, 10:32
@Taylor:
Dus omdat hij nog niet (goed) kan spelen mag hij nog geen oordeel maken over het geluid van een gitaar? :roll:

nou hij mag van mij alles zeggen, ik geef alleen mijn mening dat ik nog al raar vindt zo'n opmerking.het was ook en beetje funny bedoelt

doncker
21 september 2004, 10:48
Ik ga akkoord met squier4ever. Voor 166 € heb je een redelijk nieuwe gitaar. Ik hbe een bas van jack & danny en die vind ik beter als een olp klinken (is ook een musicman model).