PDA

View Full Version : Zangversterker??



Kjiratsiekoedel
16 mei 2002, 17:32
Kan je een gitaar ook goed versterken met een zangversterker??

aadplagiaat
16 mei 2002, 19:24
Ja een accoustische. Verwacht geen mooie distortion.

Kitaarhiero
16 mei 2002, 21:03
je kan zang ook versterker met een gitaarversterker (zelfs met die kleine squier strat-pack dingetjes).. dus waarom zou het niet andersom kunnen? :wink:

sebass
17 mei 2002, 00:28
Volgens mij komt het niet echt ten goede van het geluid, maar om te oefenen kan het wel. Zeker als je er een leuke speakerkast aan hangt. Ik weet trouwens niet hoe het zit als je een pre amp gebruikt wat ook in multi effecten zit dan is de output ineens een stuk hoger en misschien gaat dat niet helemaal goed met die zangversterker. Maar er zijn hier genoeg mensen op het forum die er veel verstand van hebben.

Kjiratsiekoedel
17 mei 2002, 07:58
Maar er zijn hier genoeg mensen op het forum die er veel verstand van hebben.


Daarom vraag ik het hier ook :smile:

Echoes
17 mei 2002, 09:04
met de GT-6 kan dat prima volgens mij..

pimmetje
17 mei 2002, 10:05
Ik heb 't ooit een keer met een of andere pod geprobeerd. Die had onze mondharmonika-speler toendertijd. Dat ging wel aardig, maar het was geen geluid wat ik standaard zou willen gebruiken.

Bouke
17 mei 2002, 17:26
Een acoustische gitaar kun je echt heel lekker laten klinken op een zangversterker. Wij hebben als band een peavey setje voor acoustisch werk en mijn Seagul S6 klinkt daar erg lekker op. Mooi vol. Hang natuurlijk ook een beetje af van de zanginstallatie die je gebruikt.

Sinds kort gebruik ik de Strat ook op het setje via de POD2 en ook dat klinkt niet onaardig. Vergt wel een beetje tij om goed in te stellen maar dan heb je ook voortaan een goede sound op een zangversterker.

Bouke

stomas
17 mei 2002, 18:31
laatst heeft onze bassist zijn bas met z'n multieffect(zoom, met pre-amp) in onze zanginstallatie geplugt en dat gaat wel, maar ik weet ook eigenlijk niet of de versterker dat lang aankan.