PDA

View Full Version : klein vraagje mbt Can't Stop



dvmutzy
19 september 2004, 00:34
ik had n klein vraagje over Can't Stop vd RHCP, nml:
als hij van de c naar de e overgaat, doet hij dit dan heel snel met zn wijsvinger, of gebruikt John Frusciante een ingewikkelde vingerzetting met wijs op de e, middel op de c, ring op de d en een uitgerekte pink op de e'?

savecracker85
19 september 2004, 12:35
welk stukje bedoel je precies??
bedoel je het stuk in het couplet waar hij van de eerste 4 tellen naar de 2de 4 tellen overgaat?
dan kan ik je vertellen dat de D een open snaar is, en de C (3de snaar; zevende vakje) pakt hij met z'n wijsvinger..
Hij gaat dus idd van de met z'n wijsvinger van de E naar de C...Maar omdat daar een open D tussen zit gaat dat prima :)
(en dit zegt iemand die de vingerzettingen heeft uitgezocht mbv videobeelden :) )

dvmutzy
19 september 2004, 22:04
oh, owkeej, ik dacht iig dat het als volgt ging E (d e) D (d e) A (d e) C (d e) en dan weer terug naar de E (zeeer schematisch :). maar tkan ook dat mn gitaarlerares het in n verkeerde volgorde ofzo heeft opgeschreven want dat wil nog wel eens gebeuren (no affence) en kheb t nog niet met t nummer zelf meegespeeld.
maar het is dus:
E (A?) C D, dan is t wel n behoorlijk andere volgorde. is t mischien E D C A?

savecracker85
21 september 2004, 17:46
ow wacht...ik kan het wel allemaal gaan uitleggen..maar dit is een stuk makkelijker:
http://www.apvo17.dsl.pipex.com/tabs/cant%20stop%20total%20guitar%20version.htm
:)

sambora
21 september 2004, 21:04
^ Hey savecracker85 bedankt voor de link!