PDA

View Full Version : Waar zijn de betere linkshandige gitaren te vinden



punetaro
18 september 2004, 18:45
Hallo mensen,

Ik ben een linkshandige gitarist, die zich na heel wat jaren zonder blozen kan zeggen dat ik nu toch al een beetje gitaar kan spelen. Momenteel speel ik op een stuk brandhout ( Ibanez RG 470L ) en heb ik met de jaren door een uitgebreidde rack kunnen bijéén sparen, m.a.w. de zwakste schakel in heel de keten is dus dat stuk brandhout.

Nu wil ik dus eindellijk ééns een kwalitatief volle METAL gitaar ( waarvoor ik een budget wil uittrekken dat rond de 1000 euro ligt, daar heb je al een heel goede rechtshandige gitaar voor ). Maar probeer er maar eens te vinden er duiken steeds dezelfde 3 problemen op namelijk : meestal geen linkshandige versies in het gamma. En alss er dan toch linkshandige gitaren in het gamma te vinden zijn, is het ofwel de goedkoopste ( en dus weinig kwalitatief volle ) ofwel de duurste ( gitaren rond de 2500 euro ) slechts linkshandig te verkrijgen en ook nog meestal enkel in het zwart.

Dat terwijl er zoveel gitaren zijn die me zouden kunnen bekoren
denk dan aan de Viper-serie van LTD/ESp, de S-serie van Ibanez, enzovoort

Dat zijn al enkele gitaren die ik graag wel eens zou willen uittesten maar dan heb je het volgende probleem al, van al gitaren die ik opsomde duikt hier en daar ( meestal in de usa ) heel zeldzaam een linkshandige versie op en als je dan ga aankloppen bij de europese leveranciers, dan bloedt hun neus ( ja enkel de KH2 van ESP voor meer dan 3000 euro +15% omdat het een linkshandige is, dat weten ze wel te vertellen ). Begrijpen jullie mijn probleem al een beetje vandaar de volgende vragen :

- Weet er iemand of linkshandige LTD/ESP's verkrijgbaar zijn in Europa en indien ja welke modellen ? en waar zijn deze dan te verkrijgen ?

- Ik heb al heel wat research gedaan, maar misschien kennen jullie nog goede linkshandige metal gitaren die ik misschien over het hoofd heb gezien ?

greetz,

bert k
18 september 2004, 18:51
Hoi,
Peter erspuij in Rotterdam heeft altijd wel aardig wat lefty's. Dit is de lijst: http://www.peterverspuy.nl/cgi-bin/x/browse_list?njWmXfzB;114 Ik weet niet of er wat bij zit voor je.

Ps. Waar ligt Rupelmonde? Echt nog nooit van gehoord...

Swan
18 september 2004, 18:51
volgens mij heeft Dijkman in Amsterdam wel wat linkshandige metalgitaren hangen, ESP/LTD/Jackson etc... bel ze ff op?
verder ispeter verspuy www.peterverspuy.nl er altijd trots op dat ze zo'n enorme collectie linkshandige gitaren hebben, weet verder niet of t waar is...

Br@mbo
18 september 2004, 21:30
rupermonde ligt in belgie aan de monding van de rupel in de maas ( of in de schelde ? :p )

bert k
18 september 2004, 22:33
Oei.. Das wel een eind van Peter Verspuij vandaan :-D

vester86
18 september 2004, 23:31
is een Ibanez RG 1570 L niks voor jou?? als je dr andere elementen in zet voor een euro of 300 heb je een beest van een gitaar... voor 1000 euro ben je dan zeker klaar....