PDA

View Full Version : En ik heb er weer een axe bij!



NeeraDJ
18 september 2004, 18:56
Zoals in mijn topic over de RG3120 vs de Tele USA stond kreeg ik een mailtje van een gast uit Zeeland. Jullie adviseerden mij echter om er een bijbetaling bij te vragen aangezien de USA Teles voor 700 2ehands weggaan. Ik heb het zover als 200 euro gekregen, en dan heb ik in principe toch een 900 euro voor mijn Ibanez te pakken, als ik de Tele nog verkoop. Ik zal ongetwijfeld nog spijt krijgen vd Ibbi maar ach ja, ik had dat extra geld voor een versterker nodig.

De specs zijn bekend geloof ik, er zat nog een zwarte USA Relic slagplaat op van 45 euro, heb de witte er gewoon bij gekregen. Nu ben ik aan het twijfelen of ik de Tele hevig zal modden of ik hem gewoon moet verkopen. Hevig modden houdt in: Duncan lil' '59 i.d. brug, Quarter Pound in de hals, neck-heel verschuinen zodat de toegang tot de hogere fretten beter overloopt, refinish (nog geen specifieke plannen), de flinke C-shape tot een dunnere D shape laten schuren, full scallop en misschien nog nieuwe inlays. Das misschien toch wel zonde van zo'n USA Tele of niet?

NeeraDJ
18 september 2004, 19:00
Oh ja pic:
http://members.lycos.nl/neeradj/hpbimg/tele.JPG

Foto die de gozer had gemaakt, enige verschil op de foto is de slagplaat. Dit ding is dead mint trouwens! Actie is wat hoog, doe ik morgen weer wat aan. Conclusie: Puik gitaartje maar als ik 'm mod wordt het een droom-axe!

lennartengel
18 september 2004, 19:02
nah, als ik dat zo hoor.... Misschien kan je 'm ruilen tegen een Malmsteen strat :D

Maar in ieder geval gefeliciteerd met je ruil. En 200 Euro erbij lijkt me erg redelijk.

vulvasonic
18 september 2004, 19:26
Goede keus om er een little 59 in te gooien. Heb ik dus ook gedaan met mijn tele (wat een moeilijke overweging is an sich, want het originele element klinkt zo lekker authentiek).
Ik heb echter ontdekt dat een tele met humbucker in de brug een wel HEEEEEEL veelzijdige gitaar is. Sterker, ik vind het de meest veelzijdige gitaar die ik ken, in die zin dat ALLE posities goed klinken in ALLE situaties. En dat je, anders dan bij de meeste andere gitaren, gebruik kan maken van de volume en toonregelaars zonder dat het ten koste gaat van de kwaliteit van het geluid. Een gitaar met zeer veel mogelijkheden.

Gefeliciteerd!

X-Pensive Wino
18 september 2004, 20:31
Hele mooie tele NeeraDJ 8-) 8-)
maar alsjeblieft niet de neck-heel verschuinen dat zou doodzonde zijn :(

Shaggy
18 september 2004, 20:34
Die hals vraagt erom gewoon om :P

gefeliciteerd met een mooie tele

bat
18 september 2004, 20:34
als je voor al dat werk aan de neck gewoon een replacement neck neemt, heb je later geen spijt... :wink:

NeeraDJ
18 september 2004, 21:03
als je voor al dat werk aan de neck gewoon een replacement neck neemt, heb je later geen spijt... :wink:

Ja idd, misschien dat ik een ebben of padouk hals bij warmoth bestel. Ik moet even afwegen wat het beste is, ik moet na mijn versterker natuurlijk weer beginnen met sparen :)

@Shaggy: Ja idd, het is op zich geen slechte hals maar ik ben het niet gewend snap je

@X-Pensive Wino: Hmm tja goede upper fret acces is heel belangrijk voor mij omdat ik veel soleer, maar ik zou er misschien ook nog omheen kunnen spelen hoor, doe ik ook bij m'n strat.

@vulvasonic: Tja ik heb echt nix met die Fender pups, ik wil wat vetters en stevigers maar toch nog die Tele twang behouden. Ik las idd dat er een No-load tonepot in zit en dat vind ik zeer prettig! Kan ik clean toch nog de tone knop terug draaien en anders de tone pot gewoon uitzetten, dat bedoelde je toch?

vester86
19 september 2004, 01:28
hej, mooie nieuwe gitaar. ik zou dr zo weinig aan veranderen, zeker als het blijvend is, dan keldert de prijs echt gruwelijk. zolang je m in de originele staat kan herstellen is het goed :-)

Mooi dingetje, lekker neiuwe PU's dr in zetten en raggen!


ps. nog ff je sig veranderen dan he ;-)

NeeraDJ
19 september 2004, 01:36
Bedankt!
Tja die sunburst is niet wat je zegt mijn ding, ik hou meer van transparante finishes. Ja ik maak me ook zorgen over de prijs als ik 'm ga modden. Misschien is het beste idee om hem dan maar door te verkopen en van dat geld een Carvin Tele te zoeken ofzo. Dit ding klinkt op dit moment trouwens ook niet verkeerd hoor! Alleen wil ik een wat vollere sound in de brug hebben

Oh ja die sig, helemaal vergeten, thanks Joris :)

FNaRK
19 september 2004, 11:39
gefeliciteerd, een nieuwe gitaar is altijd weer een gedenkwaardig moment.

Alleen jammer dat 'ie zo spuuglelijk is :(

michielv
19 september 2004, 12:30
De specs zijn bekend geloof ik, er zat nog een zwarte USA Relic slagplaat op van 45 euro, heb de witte er gewoon bij gekregen. Nu ben ik aan het twijfelen of ik de Tele hevig zal modden of ik hem gewoon moet verkopen. Hevig modden houdt in: Duncan lil' '59 i.d. brug, Quarter Pound in de hals, neck-heel verschuinen zodat de toegang tot de hogere fretten beter overloopt, refinish (nog geen specifieke plannen), de flinke C-shape tot een dunnere D shape laten schuren, full scallop en misschien nog nieuwe inlays. Das misschien toch wel zonde van zo'n USA Tele of niet?

Als ik dit zo hoor wil je in principe een totaal andere gitaar. In dat geval zou ik gewoon deze gitaar verkopen en een andere gitaar (desnoods een afgeragde voor weinig) terugkopen en daarvan je droomgitaar maken.

Koop een goede mex of japanner of desnoods een Rockinger 5-minute kit en leef je uit ;)