PDA

View Full Version : Behringer kastjes



imlikeajungle
18 september 2004, 11:54
Ik heb vorige een week een Nederlandse band (Try Drowning) opgenomen en die gasten hadden een Behringer 4x12" met een VS100 of 8100, ik ben niet meer zeker, topje. Ik was al half in paniek - tenslotte hebben deze spullen niet echt een goeie rep, maar ik moet zeggen dat die Behringer cab een héél erg stuk beter klonk dan de gewoonlijke Valvestate kast -
Wie heeft er ervaringen met die Behringer kasten?
Zijn er duidelijke verchillen tussen de BG412S en de BG412H?
Delen die handel!

Bins
18 september 2004, 12:14
Ik ben ook wel benieuwd naar die baskasten van ze. Onze bassist heeft echt een cab nodig namelijk.
Heeft iemand hier misschien ervaring mee?

Lutz
18 september 2004, 12:45
ik heb zelf een BG412H

en ik moet zeggen dat ik er ZEER over te spreken ben en zeker voor de prijs

iedereen staat er sceptisch tegenover, das juist en 9/10 keren is dat onder het motto "Oh nee het is goedkoop dus het moet echt wel slecht zijn !"

ik vin het persoonlijk een zeer goeie kast,

en dan het verschil met de S versie

volgens velen is het verschil dat de S jensen speakers heeft, wel sorry voor jullie maar de H & F hebben ook jensen speakers,

het enige verschil is de positionering van de speakers in de kast ze staan alle kanten uitgedraaid wat voor een heel andere spreiding zorgt, dat het grootste verschil tss deze kasten

ieme
18 september 2004, 13:05
Er was laatst hier iemand op t forum die ze verkoos boven Mesa recto kasten...
Smaken verschillen!

Wormaap
18 september 2004, 13:07
Ik heb zelf de H geloof ik, de buikkast IIG en hij is wat aan de schelle kant, maar vooruit, voor 239 euro klinkt'ie geweldig :) Inderdaad stukken beter dan'n Valvestate kastje ofzo.

ieme
18 september 2004, 13:08
Ik wil ze nog wel eens grondig testen!

avalanche
18 september 2004, 14:00
Ik heb de BG412H in het repetitiekot staan en inderdaad, voor het geld is dit een hele goeie cab, alhoewel ik uiteindelijk toch wel liever mijn Engl standard cab prefereer live en in de studio, maar die durf ik niet zomaar te laten staan in het repetitiekot niewaar...

doncker
18 september 2004, 18:45
Kheb een s-versie. Kheb hem vergeleken met een 1960 cab van marshall en daar kwam de behringer als winnaar uit. De prijs/kwalitit verhouding is optimaal. Dit is een ideale cab voor on the road ; sterk , goed gebouwd en voor dat geld mag er al eens een winkelhaak in de tolex zijn.
Je doet er echt geen miskoop aan .

De s-versie heeft een andere (naar mijn oordeel betere ) spreiding dan de h & f versie. En ik weet dat in de mijne jensen speakers inzitten maar over de ander ben ik niet zeker. In ieder geval het testen waard.

Wormaap
18 september 2004, 19:46
In de 3 'oude' Behringer kistjes zitten Jensen speakers. In de nieuwe (met wat 'normaler' uitziend doek voor de speakers IPV die metalen grille) zitten 'Bugera' speakers, da's volgens mij een eigen fabrikaatje van Behringer, want er is NIKS over te vinden op i.net behalve op de Behringer site :P

doncker
19 september 2004, 12:09
Zijn het in de 3 series dezelfde cabs ?

vester86
19 september 2004, 12:16
lijkt me niet, anders zouden ze wel in 1 serie zitten....