PDA

View Full Version : EFX knop op Cube30 en 60



Zmurph
17 september 2004, 22:40
Ik lees veel goede dingen over de Cube 30 en de Cube 60.
Even los van de klank: is het geen beperking dat er één draaiknop is voor Chorus, Flanger, Phaser en Tremolo?
Volgens mij kan ik met die knop slechts kiezen voor 'bedienen' van één FX tegelijkertijd.
't Lijkt mij handiger/beter/ veelzijdiger om voor elk effect een aparte draaiknop te hebben, zodat je ze afzonderlijk van elkaar kunt afstellen, bijvoorbeeld Flanger en Phaser op max, Chorus op 1/2 en Tremolo op 1/4.
Ik zeg maar wat... (OK, ik zeg wel vaker wat, maar daar gaat het nu even niet om :D )

Hetzelfde geldt overigens voor Delay en Reverb. Die zitten ook 'onder' één draaiknop...

Swan
17 september 2004, 22:44
ja natuurlijk is dat handiger maar je krijgt waar je voor betaald.

Zmurph
17 september 2004, 22:49
ja natuurlijk is dat handiger maar je krijgt waar je voor betaald.
Ik lees nergens over deze 'beperking'. Niet in reviews, en ook niet in de ervaringen van gebruikers. Ben zelf van mening: méér is beter. Dat geldt dus ook voor knoppen.

thijsov
17 september 2004, 22:50
het is zeker wle onhandig, maar wat is er aan te doen...
het is pas erg als die knop eraf is (bij mij, weet niet hoe maar kapot) moet je op gehoor doen welke sterkte enzo :)

Bluesbreaker
17 september 2004, 22:57
wat swan zegt, je krijgt waar voor je betaald.

Die versterker is een soort van grootverpakking waar van alles in zit. Als ik een grote zak gemengde drop koop ga ik ook niet zeuren dat de drop er niet per soort in gesorteerd is. Dan moet je maal alle soorten drop afzonderlijk van elkaar kopen (stompboxes)

Nicci
17 september 2004, 23:16
je hebt 2 knoppen: modulatie en allerlei echo's. over het algemeen is er goed te leven met de 'beperking' dat je geen chorus en phaser tegelijk kan aanzetten. datzelfde geld voor delay en echo.

Zmurph
17 september 2004, 23:21
Die versterker is een soort van grootverpakking waar van alles in zit. Als ik een grote zak gemengde drop koop ga ik ook niet zeuren dat de drop er niet per soort in gesorteerd is. Dan moet je maal alle soorten drop afzonderlijk van elkaar kopen (stompboxes)
Ik stel mijn grote zakken gemengde drop zelf samen bij de Etos ;-)
Superlekker, en ik krijg veel waar voor mijn geld.

spanky_franky
18 september 2004, 12:20
Die versterker is een soort van grootverpakking waar van alles in zit. Als ik een grote zak gemengde drop koop ga ik ook niet zeuren dat de drop er niet per soort in gesorteerd is. Dan moet je maal alle soorten drop afzonderlijk van elkaar kopen (stompboxes)
Ik stel mijn grote zakken gemengde drop zelf samen bij de Etos ;-)
Superlekker, en ik krijg veel waar voor mijn geld.
juist en je amps laat je ook custom bouwen zeker :wink:

Zmurph
18 september 2004, 12:23
[quote="Zmurph"][quote=Bluesbreaker]
juist en je amps laat je ook custom bouwen zeker :wink:
Heej, waarom denk je dat ik mijn drop bij de Etos haal... :D
Als ik de pegels had, zat ik nou niet meer te k*tten met mijn Ibanez 10W oefenampje, zonder FX

Bluesbreaker
18 september 2004, 14:28
he zmurph, je quote het wel lekker he, nu lijkt het alsof ik dat gezegd heb

Zmurph
18 september 2004, 14:31
he zmurph, je quote het wel lekker he, nu lijkt het alsof ik dat gezegd heb
Ow! :o In mijn onnozele onwetendheid heb ik kennelijk een vergissing begaan. Excuseer mijn lompheid! :-D :amp:

Bluesbreaker
18 september 2004, 14:43
he zmurph, je quote het wel lekker he, nu lijkt het alsof ik dat gezegd heb
Ow! :o In mijn onnozele onwetendheid heb ik kennelijk een vergissing begaan. Excuseer mijn lompheid! :-D :amp:

np, je zou gewoon na waar nu een keer [/quote] staat nog twee keer [/quote] neer moeten zetten, maar is niet erg hoor, ik keek alleen even vreemd want ik kon me niet heugen dat ik dat gezegd had

Zmurph
18 september 2004, 14:45
he zmurph, je quote het wel lekker he, nu lijkt het alsof ik dat gezegd heb
Ow! :o In mijn onnozele onwetendheid heb ik kennelijk een vergissing begaan. Excuseer mijn lompheid! :-D :amp:

np, je zou gewoon na waar nu een keer staat nog twee keer [/quote] neer moeten zetten, maar is niet erg hoor, ik keek alleen even vreemd want ik kon me niet heugen dat ik dat gezegd had[/quote]
Ja, ik kreeg al het idee dat er iets misging met de kwoothaakjes.