PDA

View Full Version : Floyd Rose Stemmen



RS-Rik
17 september 2004, 22:09
Ik heb nu een leen gitaar gekregen omdat ik de mijne ff moes achterlaten mij me leraar.

Dit ding (jackson randy rhoads model) heeft een floyd rose en ik krijg dat ding niet gestemd...

Hoe werkt zoiets? telkens ontstemt ie terug.. die brug rekt gewoon een eind mee als ik aan de mechanieken draai ( met toplocks los)

Blijepanda
17 september 2004, 22:13
http://www.vigierguitars.com/gcatalog/GIcata/VE6Tre.jpg

Je moet die zwarte stemknopjes gebruiken.

Wormaap
17 september 2004, 22:19
Juist, toplocks los, even 'ongeveer' stemmen (iets te laag) dan de toplock vast en het fijne stemmen doen met de fijnafstemmers op de brug :)

RRRobin
17 september 2004, 22:29
en telkens een snaar, de volgende, en dan weer de eerste, dus zeg maar:
E, A, E, A, D, E, A, D etc :P

helleke
17 september 2004, 22:30
Als je het probleem blijft houden met de toplock los, gewoon ff de veren aan de achterkant wat strakker zetten anders blijf je aan de gang en staat je tremolo straks haaks op je body... :D

RS-Rik
17 september 2004, 22:31
ja maar hij is zo ver ontstemd (op de brommer) dat die niet ver genoeg gaan
dus moet ik de gewone gebruiken.

Vexx
17 september 2004, 22:59
en telkens een snaar, de volgende, en dan weer de eerste, dus zeg maar:
E, A, E, A, D, E, A, D etc :P

Dit moet je dus doen met de normale stemmechanieken, niet met de finetuners. De finetuners zijn die zwarte schroeven op de brug, en zijn zoals de naam al zegt bedoeld om de gitaar 'fijn' te stemmen (als de top-lock er weer op zit).

Als je op Google 'Floyd Rose tuning' intikt krijg je een hoop bruikbare sites. Er zijn een hoop verschillende manieren om de gitaar te stemmen. Ze werken allemaal, je moet alleen effe kijken welke je het makkelijkst vindt.

RS-Rik
18 september 2004, 00:13
Okee, the bitch is gestemd.


Speelt nu wel heeeeeeeeeeeeeel verrekes lekker... beter dan mijn JS1'tje