PDA

View Full Version : Nieuwe gitaar!



Punkrockerke
17 september 2004, 20:15
Jaja, na een dikke week wachten is ze geariveerd, Een Orville (by Gibson) Les Paul Standard, met prachtige flame top.
Even wat foto'tjes genomen:

http://users.skynet.be/shakennotstirred/images/My_gear/Orville%20Les%20Paul%201%20(klein).JPG
http://users.skynet.be/shakennotstirred/images/My_gear/Orville%20Les%20Paul%204%20(klein).JPG

Korte beoordeling: Speelt echt goed, op alle gebieden beter dan bijv. Epiphone, Zelfs de pu's klinken zeer goed, een puur rockgeluid. Awerking is ook heel netjes. Tuners blijven perfect gestemd. Ze weegt i.i.g. iets lichter dan de Gibsons van tegenwoordig, omdat het hout toen nog natuurlijk gedroogd werd. Zondag gaat ze de vergelijking aan met een "echte" Gibson LP Standard, dan kan ik nog wat extra info geven, maar voorlopig ben ik er zeer tevreden van!

soup
17 september 2004, 20:17
erg erg erg erggggggg mooi

edit: zou je misschien ook een prijs willen geven?? want ben wel benieuwd hoeveel zoiets kost

Superhero
17 september 2004, 20:20
wauw, moooi! waar heb je haar gekocht?

Bluesbreaker
17 september 2004, 20:32
ziet er inderdaad wel mooi uit, als er pickupcovers opzitten is het helemaal mooi (voor een lp)

NeeraDJ
17 september 2004, 21:20
Wow gefeliciteerd, die flame is echt amazing! Orville was dus het Japanse bedrijf van Gibson, maar die gitaren mochten in principe nooit buiten Japan verkocht worden. Het zou me dus niets verbazen als die even goed klinkt als de Gibbie.

Punkrockerke
17 september 2004, 23:15
590€ (incl. verzending uit Verenigd Koninkrijk + verzekering + gigbag + Nieuwe draagband + extra setje snaren)

De pickupcovers zaten er helaas niet niet bij, maar zonder vind ik het minstens even mooi :)

birt
17 september 2004, 23:18
590€ (incl. verzending uit Verenigd Koninkrijk + verzekering + gigbag + Nieuwe draagband + extra setje snaren)

De pickupcovers zaten er helaas niet niet bij, maar zonder vind ik het minstens even mooi :) :o

wa nen deal!

Vexx
17 september 2004, 23:23
590€ (incl. verzending uit Verenigd Koninkrijk + verzekering + gigbag + Nieuwe draagband + extra setje snaren)

De pickupcovers zaten er helaas niet niet bij, maar zonder vind ik het minstens even mooi :)

Dat is zeker een goeie deal voor zo'n vette axe! Gefeliciteerd ermee! 8-)

Anders Destium
17 september 2004, 23:25
Ziet er erg mooi uit, hele vette flame :)

Ik denk haast dat je zeker niet teleurgesteld zal worden als je hem naast een Lester standaard houdt, Japanners weten goed hoe ze gitaren moeten bouwen!

Sicky61
17 september 2004, 23:32
als íe net zo goed als mooi is heb je iets moois voor weinig.

Diedo
17 september 2004, 23:43
:o ziet er absoluut heel erg puik uit! zeker voor het bedrag!!! Idd een erg mooie flame! het zou zo een echte gibson kunnen zijn...

NeeraDJ
18 september 2004, 01:04
:o ziet er absoluut heel erg puik uit! zeker voor het bedrag!!! Idd een erg mooie flame! het zou zo een echte gibson kunnen zijn...

Het is als het ware een echte Gibson alleen dan in Japan gebouwd en staat de voornaam van de founder op de kop ipv de achternaam :-D. Voor 590 euro heb je zeker een hele goede deal op zo'n Orville, man je hebt gewoon gas bij me opgewekt :-?

ruezzz
18 september 2004, 01:17
Mooi ding hoor!
Waar heb je em vandaan?