PDA

View Full Version : Wie kan me helpen, gitaarlessen... tips..... etc?



TaylorBaby
16 mei 2002, 13:53
Hallo medemuzikanten!

Ik ben al muzikaal sinds mijn 5e. Het begon met keyboard, en nu op mijn 21ste de akoestische gitaar! Ik had eerst een (nep) Ovation, maar naar flink wat sparen, een wereldse "Taylor" gekocht:-). Ik speel ongeveer 30 minuten tot een uur per dag. Ik ben scholier, dus ik kan helaas niet langer spelen/oefenen.

De reden waarom ik dit onderwerp gemaakt heb, is omdat ik dus GEEN noot kan lezen.
Ik speel volledig op gehoor, mensen vinden dat knap. Ik ben ermee geboren dus ben niet anders gewend!

Ik speel ongeveer nu 6 maanden gitaar, en beheers de basis akoorden allemaal. Een paar maanden geleden ben ik gaan spelen met de "baree" en dit lukt ook al aardig.

Ik ben dus werkelijk smoortverliefd op de akoestische gitaar, en pak mijn Taylor heel graag;-) Maar ik krijg steeds meer het idee dat als ik doorga zonder noten/tablatuur te kennen, ik niet veel zal vorderen. WIE van jullie heeft hier ervaringen mee?? menigen/opties graag!!

Het leek mijn leuk en verstandig om in de zomervakantie, in Frankrijk een of andere simpele lessen op papier ga volgen. Wat voor opties zijn hiervoor? Misschien dat het niet nodig is om noten te leren lezen, maar de tablatuur?

De laatste weken, ben ik bezig met zelf wat melodietjes te verzinnen, en uit eindelijk een liedje ervan te maken.


Ik hoop dat iemand voor mij tips/advies heeft!??!!?

Alvast bedankt!

pimmetje
16 mei 2002, 16:53
Tabulatuur lezen neemt je niet zoveel tijd. Dit kan je met een paar websites af. Het is heel gemakkelijk, maar jammer genoeg ook beperkt.

Als het je erom gaat om op den duur van papier af nummers te kunnen spelen (dus zonder de cd of zo erbij), dan kan je beter noten leren lezen. Het grootste voordeel van noten boven tabulatuur is voor mij dat noten ook tijd aangeven.

Allebei kunnen is natuurlijk het handigst, maar noten leren lezen is iets lastiger dan tabulatuur.