PDA

View Full Version : 2x Seymour Duncan in PRS - HELLUP!!!



ruezzz
17 september 2004, 17:39
Ik ben bezig de elementen te vervangen in mijn PRS.
Het is een PRS van 99 met de meest recente 5-way rotary-switch.

De nieuwe elementen zijn beide Seymour Duncans:
Bridge: PAF 59 - Neck: Alnico Pro 2

Is er iemand op dit forum die een soortgelijke configuratie heeft?
En is diegene bij machte om ff een digtaal fotootje te nemen van het electronica-compartiment...ik kom er niet uit.

Ik soldeer me het apelazerus - heb alle combinaties al gehad - behalve de goeie blijkbaar.

Een foto zou te gek zijn (de schema's die ik tot dusver gevonden heb op het web zijn niet aan mij besteed geloof ik)

ruezzz
17 september 2004, 22:00
Niemand?

NeeraDJ
17 september 2004, 22:12
Je bent een klein beetje te onduidelijk, vertel ons eens precies wat er bij de andere soldeerpogingen mis is gegaan? Had geen geluid? Was het geluid te dun? Was het geluid te schel? Was het geluid te donker? Heb je de Seymour Duncan bedradingschema's gevolgd voor de PRS 5 way rotary switch?

ruezzz
17 september 2004, 22:24
Het probleem is het volgende.

In eerste instantie wilde ik alleen het brugelement vervangen.
Toen is me verteld dat ik de magneet moest omdraaien.
Dat zag ik niet zitten, dus heb ik voor de nek ook een Seymour Duncan besteld. (Mij is verteld dat bij 2 SD's de magneet niet omgedraaid hoeft te worden)

In het schema van Seymour Duncan lijkt de 5-way Rotary switch in de verste verte niet op die in mijn PRS.
Mijn switch is een klein rond metalen ding met een printplaatje.
Op dat printplaatje staat netjes de kleurcodering van PRS, maar die matcht niet met SD.

Wat betreft geluid: ik heb alle variaties gehad die je opnoemt :wink:

Heb je een idee wat te doen?

Anders Destium
17 september 2004, 22:44
Laat het doen, of ga naar www.birdsandmoons.com of http://www.thegearpage.net/board/ :)

Op die 2 fora zijn genoeg mensen die ervaring hebben met het verwisselen van pups in een PRS, succes!

ruezzz
17 september 2004, 23:11
Thanx, ik heb daar ook maar ff gepost.

Komisch eigenlijk - het schijnt toch gecompliceerder te zijn dan ik dacht.
Ik dacht: dat doe ik ff.
Je moet maar net even weten hoe het zit.
Jammer dat het schema op de SD-site niet de goeie is, heb net weer een andere switch.

Hopelijk heb ik het morgen voorelkaar, anders moet ik een andere plank meenemen naar een gig... :(

Anders Destium
17 september 2004, 23:22
De Mc Carty switching schijnt eenvoudiger te zijn (3 way met coil tap), de rotary zit vrij ingewikkeld in elkaar doordat je steeds combinaties hebt (bijv hum/coil tap).

ruezzz
17 september 2004, 23:26
Wat zit er in jouw PRS - Originele Dragons? Of heb je misschien... :lol:
Leuke collectie heb je trouwens!

PacoCasanovas
18 september 2004, 00:13
http://static.zoovy.com/img/guitarelectronics/H422-W573-BFFFFFF/wdu_hh5r11_01

North Start = Black
North Finish = White
South Start = Red
South Finish = Green

enjoy!

greeetz
paco :wink:

Anders Destium
18 september 2004, 00:21
Wat zit er in jouw PRS - Originele Dragons? Of heb je misschien... :lol:
Leuke collectie heb je trouwens!

In mijn PRSen heb ik DII/DII en HFS/VB :)

ruezzz
18 september 2004, 00:40
Thanx Paco,

But my rotary-switch is a newer version I believe.
Or blame it on my anti-technical attitude.
I gathered some infos and give it one more try tomorrow.
If not, I bring it to a qualified guitartech.
Although I spoke to one today: it took him one DAY to get this one straight.

My status till so far: 1/2 day - maybe I'll beat him :lol:

PacoCasanovas
18 september 2004, 00:46
verzend me een beeld van uw kring (.... :oops: )

send me a picture of your circuit....

Logicuser or Gitaarnet......or both :lol:


greeetz
Paco

ruezzz
18 september 2004, 00:52
verzend me een beeld van uw kring (.... )


Paco, Paco, Paco :lol: :lol: :lol:

ben benieuwd wat er tussen de haakjes moet staan... ik moet sterk aan het woord 'spier' denken!
Morgen even een potje vaseline en een groothoeklens kopen :oops:

Hij probeert het in ieder geval... dat kun je van de meeste duitsers (goed, Paco is Zwitser geloof ik) niet zeggen.
Maar het blijft leuk: op een nederlands forum...

PacoCasanovas
18 september 2004, 00:57
:-D

EmgMaster
18 september 2004, 09:38
I guess that you don't know where they were talking about

ieme
18 september 2004, 09:58
Ey ruezzz ff offtopic, post eens een foto van je setup, ben wel erg benieuwd hoe dat er uit ziet allemaal!

ruezzz
18 september 2004, 10:13
@ ieme: op www.crystaldream.nl > discography staat een klein fotootje waar het een en ander op staat.
Ik zal later wel es een paar fatsoenlijke gear-pics maken.

(De acoustische gitaar die je daar ziet is een Washburn Jumbo en de box wordt binnenkort live omgeruild voor een Bogner 4 x 12 die al bij me thuis staat. Ik heb de Bogner 1x meegehad live, maar ik moet er nog een case voor bouwen, dus ik doe het nu nog ff met de Marshall 1960 - Allemachtig wat een verschil in geluidskwaliteit zeg, ik kan nu wel janken als ik de Marshall hoor... en toch heb ik daar 10 jaar op geragd in combinatie met de ENGL Savage 120...(FX > TC G-Major)
Verder: De Thunder 50 gebruik ik als oefenamp en voor hele kleine (kroeg)gigs. De JCM 800 heb ik gebruikt voor onze nieuwe CD, evenals een Gibson J-100 voor acoustische tracks)

ieme
18 september 2004, 10:15
@ ieme: op www.crystaldream.nl > discography staat een klein fotootje waar het een en ander op staat.
Ik zal later wel es een paar fatsoenlijke gear-pics maken.

(De acoustische gitaar die je daar ziet is een Washburn Jumbo en de box wordt binnenkort live omgeruild voor een Bogner 4 x 12 die al bij me thuis staat. Ik heb de Bogner 1x meegehad live, maar ik moet er nog een case voor bouwen, dus ik doe het nu nog ff met de Marshall 1960 - Allemachtig wat een verschil in geluidskwaliteit zeg, ik kan nu wel janken als ik de Marshall hoor... en toch heb ik daar 10 jaar op geragd in combinatie met de ENGL Savage 120...(FX > TC G-Major)
Verder: De Thunder 50 gebruik ik als oefenamp en voor hele kleine (kroeg)gigs. De JCM 800 heb ik gebruikt voor onze nieuwe CD, evenals een Gibson J-100 voor acoustische tracks)

Ik heb ook een Bogner cab en wil niet weer anders!

ruezzz
18 september 2004, 15:50
Yes, ik heb het voor elkaar.
Moest wel het neckelement uitelkaar halen om de magneet om te draaien.

Mijn geklooi was te danken aan een niet nader te noemen gitaarzaak, die me een compleet verkeerde kleurcodering SD/PRS heeft gegeven.

Na een bezoekje aan birdsandmoons.com (dank voor de tip) was het fluitje van een cent!!!

Oefff....

ieme
19 september 2004, 17:04
Fijn dat het gelukt is!

alhambra
19 september 2004, 17:16
I guess that you don't know where they were talking about

Waar ze aan het praten zijn weet hij vast wel :wink: