PDA

View Full Version : Tele USA vs. Ibanez RG3120



NeeraDJ
17 september 2004, 14:03
Gisteravond een ruilvoorstel voor een Fender Telecaster USA uit 1999 gekregen voor mijn Ibanez RG3120 Prestige. Paar vraagjes:

Is dit een eerlijk ruilvoorstel, dus is mijn Ibbi niet meer waard?
Hoeveel kan zo'n USA Tele op gitaarmarkt opbrengen?
Hoeveel kost zo'n ding nieuw in Nederland?
Interesse? :-D

Rutger
17 september 2004, 14:08
Dat wordt bijleggen...

De waarde van een telecaster is niet in geld uit te drukken.

:razz:



sorry, geintje

NeeraDJ
17 september 2004, 14:10
Dat wordt bijleggen...

De waarde van een telecaster is niet in geld uit te drukken.

:razz:



sorry, geintje

Oh ja helemaal vergeten! Serieus advies graag :evil:

Bobbel
17 september 2004, 14:32
uh volgens mij is zo'n telecaster meer waard dan een Ibanez... en dat alleen al omdat er op de head 'Fender' staat...

NeeraDJ
17 september 2004, 14:40
uh volgens mij is zo'n telecaster meer waard dan een Ibanez... en dat alleen al omdat er op de head 'Fender' staat...

Nogmaals wil ik u vragen geen kritiek te leveren, maar een behulpzame bijdrage te leveren, is dat echt zo veel gevraagd? :???:

Ik vind het nogal onzin wat je zegt, omdat je volgens mij niet weet waar je over praat. Ik vind het al helemaal zwak dat je Ibanez alleen al om de naam de grond in boort. Mijn Ibbi heeft in tegenstelling tot vele andere Ibbi's een mahonie body en nog een relatief zware ook, daar komt ook nog eens bij dat er een natural bound solid AAA Flame Maple top op zit, verder is ze equipped met Seymour Duncan en DiMarzio humbuckers en heeft abalone inalys. Ik denk niet dat je veel Ibbi's tegenkomt met dit soort kwaliteit en volgens mij heeft degene die wilt ruilen dit ook begrepen.

Zucht...

Rutger
17 september 2004, 15:03
om het goed te maken ;)

een blik op de 2dehandsmarkt vertelt mij dat jouw RG voor zo'n E600,- weggaat, een Std USA Tele voor zo'n E700,-

NeeraDJ
17 september 2004, 15:07
om het goed te maken ;)

een blik op de 2dehandsmarkt vertelt mij dat jouw RG voor zo'n E600,- weggaat, een Std USA Tele voor zo'n E700,-

700E? Das toch een stuk minder dan ik had verwacht :-?
En nee de RG3120s worden meestal rond de 900 euro aangeboden, laatst had een forumlid er nog een voor 850 kunnen bemachtigen en werd hem verteld dat ie daar mee gescoord had. Bovendien waren deze gitaren wel 1529 euro bij Feedback Rotterdam precies twee jaar geleden

AART
17 september 2004, 15:08
daar klopt geen drol van, die ibbi is nieuw(was) 1500 euro.... misschien 1400, dat vind je niet voor 600....k zag laatst een rg3120 voor 800 weggaan,een prima bedrag vind ik, maar waarom toch een fender voor een ibi....
de ander zou dus moeten bijleggen...

ibbi's zijn duizend maal beter :)

BLOK182
17 september 2004, 15:17
Wou net zeggen, 800-900 voor de Ibbie en 700 voor de Fender.

Bigfoot414
17 september 2004, 16:31
Tis wel een heel verschil tussen een Tele en een RGsomething. Ik zou me idd bedrogen voelen als ie voor €600 weggaat als je er €800/900 voor kunt krijgen.

NeeraDJ
17 september 2004, 16:51
Ah het genot van serieuze reacties :-D

@AART: Ze moet wel weg :cry:, het is een heerlijke gitaar geef ik toe, maar ik zit momenteel zonder buizenamp thuis en daar stoor ik mij behoorlijk aan. Iemand zei het al, geweldige gitaren maar waar plug je ze in? De Tele zal ongetwijfeld makkelijker verkopen, niet omdat ie beter is, maar om de naam en de kwaliteit bekend zijn

Voor 600 gaat ie dus echt nooit weg hoor, dat zou ik mezelf echt nooit vergeven. Uit jullie reacties blijkt dus dat ik een kleine bijbetaling erbij zal moeten vragen. Als ik dat voor elkaar kan krijgen dan hou ik de Tele gewoon en dan gaan er Duncans in! Ik heb met een bijbetaling dan toch genoeg geld om een fatsoenlijke buizentop te halen

Hey bedankt!

jaywalker
17 september 2004, 17:00
Gewoon ruilen. Die fender is veel koeler en meer waard. Aan zo'n tele ruil je geen breuk

Bobbel
17 september 2004, 17:11
uh volgens mij is zo'n telecaster meer waard dan een Ibanez... en dat alleen al omdat er op de head 'Fender' staat...

Nogmaals wil ik u vragen geen kritiek te leveren, maar een behulpzame bijdrage te leveren, is dat echt zo veel gevraagd? :???:

Ik vind het nogal onzin wat je zegt, omdat je volgens mij niet weet waar je over praat. Ik vind het al helemaal zwak dat je Ibanez alleen al om de naam de grond in boort. Mijn Ibbi heeft in tegenstelling tot vele andere Ibbi's een mahonie body en nog een relatief zware ook, daar komt ook nog eens bij dat er een natural bound solid AAA Flame Maple top op zit, verder is ze equipped met Seymour Duncan en DiMarzio humbuckers en heeft abalone inalys. Ik denk niet dat je veel Ibbi's tegenkomt met dit soort kwaliteit en volgens mij heeft degene die wilt ruilen dit ook begrepen.

Zucht...

IK kraak ibanez niet af... ik zeg alleen wat ik denk... dus voor de volgende keer: Goed lezen!

lennartengel
17 september 2004, 17:17
Ik heb laatst mijn tele geruild tegen een rg1527! En ik ben blij dat ik van dat lompe tafelblad af ben.

Anyway, zo'n amercian tele kost je 1000 euri's, volgens mij heeft die rg nieuw wel zo'n 1600 gekost. En daar komt dan bij dat die rg 3120 niet meer gemaakt word.

Je bent dus hartstikke gek als je em ruilt tegen een tele. En als je dat al doet is het niet meer dan reeel dat die ex fender man wat bij moet leggen voor een echte gitaar...

NeeraDJ
17 september 2004, 17:23
Ok, dit is ze:

http://members.lycos.nl/neeradj/hpbimg/tele.JPG

Hier het mailtje:
Hey Neeradj,


Bij deze een foto van mn USA Standard Tele.
Ik heb hem vorig jaar 2ehands gekocht voor 1150 euro.
Dit is het serialnr: N9387637. De gitaar verkeerd in zeer goede staat met enkele hele lichte krasjes van het spelen.
Maple toets ,chome hardware en 3-Tone sunburst finish.

Ik was vergeten te vermelden dat er ook een Zwarte USA Relic slagplaat bij zit twv 45 Euro. Deze zit er nu op en die originele witte krijg je er gewoon bij.

Heeft hij overbetaald of wat? ik vroeg hem nog wat hij ervoor had betaald, dus misschien probeert ie het te laten lijken alsof ik er meer voordeel bij heb :???:

BLOK182
17 september 2004, 17:33
Denk het, nieuw zijn ze +/-1000, stel dat ie 1150 NIEUW heeft betaald, ok, dan is realistisch, 1150 tweedehands is bullshit TENZIJ dit een speciale editie oid is, maar een gewone USA tele is tweedehands dus rond de 700.

Vexx
17 september 2004, 18:04
Denk het, nieuw zijn ze +/-1000, stel dat ie 1150 NIEUW heeft betaald, ok, dan is realistisch, 1150 tweedehands is bullshit TENZIJ dit een speciale editie oid is, maar een gewone USA tele is tweedehands dus rond de 700.

+1. 1150 voor een 2ehands Tele is onzin. Als hij het er echt voor heeft betaald, dan is hij opgelicht. Daar heb jij dus niets mee te maken, dat is zijn probleem.

Maar wil je nu eigenlijk wel een tele, of wil je hem alleen ruilen omdat hij makkelijker te verkopen is dan je Ibanez?

NeeraDJ
17 september 2004, 18:30
Ja dat dacht ik ook BLOK182

Vind ik trouwens ook Vexx, ik heb hem gemaild dat ik er bijbetaling bij wil. Vergis je niet ik heb al een tijdje mijn zinnen op een goeie Tele hoor! Ik zat aan een Carvin met die neck-thru-body constructie te denken, maar dit vind ik ook best. Ik ben een grote fan van Les Pauls, en ik vind dat Teles daar wel wat van weg hebben en vind ze minstens even mooi! Als ik er bijbetaling voor kan krijgen 200 o.i.d. dan hou ik 'm ook echt gewoon, want dan heb ik genoeg voor m'n buizentop :-D