PDA

View Full Version : Blues: Stratman70 - Wild Slide



Stratman70
17 september 2004, 10:47
Mijn eerste blues-slide herrie, dit heb ik namelijk nog niet gedaan en vond het wel eens tijd worden. :D
Het is gespeeld op mijn Les Paul, waarvan de actie eigenlijk veel te laag staat om goed te kunnen sliden, waardoor er hier en daar wat hinderlijk geluiden ontstaan als de slide gefret wordt. Helaas pindakaas.

Wild Slide (http://www.digitalsoundplanet.com/Members/000142907_000021545.mp3)

Robbert v.d. Hanenberg
17 september 2004, 11:43
Lekker man!! 8-) 8-)

m^rton
17 september 2004, 16:04
Hey, gave blues. Ik vind het toch knap wat jij kunt met slide (zie ook apache). Ik vind de meeste dingen van jou trouwens zowiezo harstikke goed, besatched luister ik iedere dag wel een keer.
Maar man, wat geef jij irritante namen aan die bestanden :razz:

rambe029
17 september 2004, 16:32
wow :o , sounds good.
Mooi gedaan hoor.

Janne
17 september 2004, 16:41
Klinkt mooi ja. En die "bijgeluiden" maken het alleen maar meer blues.

Stratman70
17 september 2004, 18:10
@ Robbert: Dank je!

@ M^rton: Ik voel me vereerd! Dat is zo gaaf om te lezen! Mijn dank is erg groot: een mooier compliment dan zoiets is voor mij ondenkbaar!
Vind je "wild slide" zo'n irritante naam dan? :oops: :lol:
Die namen krijgen de bestanden van DSP mee. Ik weet helaas niet hoe ik dat verhelpen moet.

@ rambe029: Dank je!

@ Janne: Dank je. Toch overweeg ik nog een Les Paul ofzo erbij te kopen waarvan ik actie hoger zet. Dat speelt toch fijner met slide en die bijgeluiden hebben idd wel iets, maarals er noten door wegvallen is het wat minder vind ik zelf.

segers
17 september 2004, 18:54
Hee Stratman dit is echt mooi gedaan. Dit soort dingen ligt jou wel he!!

Stratman70
17 september 2004, 19:24
Dank je Roy! Ik heb net even een kijkje en luistertje genomen op je site. Zitten daar ook eigen nummers bij? Of zijn het allemaal solo's over backings heen? ik luister nu bijv. naar Heading For The Sun en het klinkt echt geweldig, al hoor ik een enorm hoog Vinnie Moore gehalte, maar dat zou ik dan maar als compliment opvatten als ik jou was. :D

ReinoutV
17 september 2004, 19:39
Klinkt best lekker. De ritme partij die je speelt is lekker smerig. De solo is op veel stukken echter te lief. Die enkele kwartnoten achter elkaar is mij een beetje te saai. Met een wat meer vuile blues-rock feel in de solo zou dat wat meer pit krijgen. Verder klinkt ie erg goed!

segers
17 september 2004, 19:39
Dank je Roy! Ik heb net even een kijkje en luistertje genomen op je site. Zitten daar ook eigen nummers bij? Of zijn het allemaal solo's over backings heen? ik luister nu bijv. naar Heading For The Sun en het klinkt echt geweldig, al hoor ik een enorm hoog Vinnie Moore gehalte, maar dat zou ik dan maar als compliment opvatten als ik jou was. :D

Haha dank je, nee het zijn eigen nummers, behalve die vinnie jam dan. Dat Vinnie gehalte kan wel kloppen. Was op dat moment erg into Vinnie, dus dan krijg je dat automatisch he. Ik moet trouwens zeggen dat dat ook wel eens gezegd wordt van nummers van me die ik gemaakt heb voordat ik ooit Vinnie had gehoord.

Stratman70
17 september 2004, 19:50
Haha dank je, nee het zijn eigen nummers
In dat geval:http://home.wanadoo.nl/e.kosters/worshippy%5b1%5d.gif

Mijn diepste respect! Echt geweldige nummers!!!! Je hebt er een fan bij.

@ ReinoutV: je hebt wel gelijk eigenlijk. het is leuk om te horen uit jouw kritiek dat je goed naar de nummers luistert! Erg fijn!

Luc-O
17 september 2004, 20:25
Hey Edwin, ondanks dat het rasechte blues is, rockt het ook nog eens keihard! Supervet man! Ik vind het echt Amerikaans klinken. Ik zie als ik dit hoor dan echt zo'n rokerige joint voor me vol met bikers en ander ruig volk, terwijl jij dan achter netten op het podium staat (net als Jeff Healey in de film Roadhouse :D ) om de artiest te beschermen tegen rondvliegende bierflessen en barkrukken als er weer eens een knokpartij ontstaat. Lekker hoor! [redneck-accent mode]Now I'm gonna grab myself a beer! [/redneck-accent mode]

Grtz Luc

boudewijn
17 september 2004, 20:41
He strat dit is dus echt wel ok he :razz:

En ik vind ook dat jij je best al aan die morse backing kan wagen hoor.

Ik hoor duidelijk progressie in je spel.

Dit is lekker beheerst en geluid past pefect in de mix .

Kortom een dikke + 8-) 8-)

Groet Boudewijn

Bluesbreaker
17 september 2004, 21:55
hey Stratman

klinkt goed man, ben ook wel eens met een slide aan het spelen geweest, maar echt goed dat je er zo'n mooi stuk muziek uit weet te halen

ik ben het overig wel met M^rton eens over die bestandsnamen, waarom geef je het bestand niet gewoon de naam Stratman - Wild Slide, nu staat het als het zoveelste anonieme bestand in mn gitaarnet map.

Stratman70
18 september 2004, 09:29
@ Luc: hahaha ja idd. Ik ken die film ook, weet precies wat je bedoelt. Stratman70 achter kippengaas. :D
Idd klinkt het erg Amerikaans, wat in dit geval toch een mooi compliment is. het is idd een keiharde rocker geworden en ben ook best gelukkig met het geluid zo.

@ Boudewijn: toch wacht ik nog maar een tijd met die Steve Morse Backing. :lol:
Wat betreft die geluidsmix, dat heb ik eigenlijk voor een deel onbewust aan jou te danken: jij schreef iets over hoe jij jouw geluid wat vetter maakte bij jouw ballad en ik begreep daaruit dat je één en dezelfde partij/track op meerdere sporen zette, wat ik nu dus ook deed: één spoor met wat galm en een ander spoor droog er wat harder naast gezet. De gitaarpartij wordt zo opeens een stuk helderder. Ik ga hier meer mee experimenteren.

@ Bluesbreaker: Ik weet niet of ik die bestandsnamen kan veranderen, ik geef deze namelijk niet zelf, maar die naam krijgen ze van Digital Sound Planet, al waar ze opgeslagen zijn. Ik weet niet hoe ik dat kan veranderen eigenlijk. Heb mezelf daar nog niet mee bezig gehouden en ben een behoorlijke PC-nOOb.
Maar zodra je een nummer van mij wil opslaan, verander je zelf desnoods de naam toch?

Weer enorm bedankt voor jullie toffe reacties!!!!

Brutus-Lp
19 september 2004, 14:26
8-) vet, ik draai je apache nr nog steeds wel eens

JorisBos
19 september 2004, 21:42
ey stratman!

wat dacht je, na mijn slide stukkie, ik wil ook? Geniaal man! echt te gek. Lekker melodisch en ritmisch. Impressive!

Stratman70
20 september 2004, 16:00
@ Brutus-Lp: Dank je! Gaaf ook om te lezen dat je mijn versie van Apache nog wel eens draait!

@ JorisBos: Na het horen van jouw slidegitaarspel, had ik inderdaad wel zoiets van: "Dat moet ik ook eens doen: blues met slide maken." dat had ik namelijk nog niet gedaan, omdat ik altijd in standaard stemming speel en blues slide toch weer iets anders is. Maar het bevalt me wel. :D
heb je nog meer nummers met slide eigenlijk? Je doet dat namelijk erg mooi! Dank voor je feedback trouwens.

Nova
21 september 2004, 07:31
ok...ik houd helemaal niet van blues. maar toch..dit klinkt best lekker :) ooit een pure metalfan blues horen luisteren? :o

abbys
21 september 2004, 21:48
:speed: whooohoooow! :speed: respect!

we zouden een headbangende smiley moeten hebben wtf, dit is een gitaarforum ( en who cares als iedereen dat dan constant gebruikt, is de point van een bende headbangers)

p.s: besatched is geniaal!!!

FrankS
22 september 2004, 15:32
Wow dude! Dit scheurt en rockt als n tit! Te gek hey!!! :-D

fördärvad
22 september 2004, 21:04
:speed: whooohoooow! :speed: respect!

we zouden een headbangende smiley moeten hebben wtf, dit is een gitaarforum ( en who cares als iedereen dat dan constant gebruikt, is de point van een bende headbangers)
http://forum.zwaremetalen.com/pics/headbang1.gif :razz:

Gaaf nr Stratman, dit klinkt echt lekker.
Ik heb zelf ook wel eens geprobeerd met een slide te spelen, maar die dingen liggen mij niet zo (maar goed, dat past dan ook niet bepaald bij 'mijn' genre).

Stratman70
24 september 2004, 10:44
@ Nova: als 't maar hard is hè? :D

@ abbys: supertoffe reply! Gaaf dat je besatched geniaal vind.

@ FrankS: supertof om dat van een supergitarist te lezen!

@ fördärvad: kwestie van blijven oefenen, maar ja, als het je ding niet is.....

Hartelijk bedankt voor jullie supertoffe reacties heren!!!!!

spanky_franky
24 september 2004, 14:30
hee vet man.. lekker blues`n :P

klinkt heel vuig imo heel 'netjes' gedaan.. :wink:

defecto
5 oktober 2004, 21:39
:o :lol: Echt weer te gek! Super gespeeld en volgens mij komen onze muzieksmaken nogal overeen! :P

Ik vind je slidespel echt helemeel top. Ik heb nog niet intensief naar het nummer geluisterd, maar enige fouten vallen mij zeker niet op!

Edit: Check je persoonlijke berichten.