PDA

View Full Version : Waar bevinden zich grote gitaarwinkels?



KC
16 mei 2002, 00:13
Laatst was ik toevallig in Amersfoort, waar ik op goed geluk een gitaarwinkel opzocht. Het bleek een prachtige, grote zaak met veel keuze (Kees Dee Leusderweg 40). Het verbaast me eigenlijk dat er b.v. zelfs in Amsterdam niet zo'n grote zaak zit. Mijn vraag is of iemand nog andere gitaarwinkels weet waar je veel gitaren kunt uitproberen. Het lijkt me handig om dit soort info te delen.

Moonchild
16 mei 2002, 01:13
mwoa ik vind Dirk Witte in amsterdam toch wel een redelijk grote gitaarwinkel

en verder zitten er in amsterdam een stuk of 5 andere gitaarwinkels

http://www.gitaarnet.nl moet je ff rechts in het balkje kijken, daar staan een aantal (goede) winkels vermeld

plukker
17 mei 2002, 00:11
Feedback Rotterdam
Peter verspuy Rotterdam
Staffhorst Utrecht
Rockpalace Den Haag
enz enz, maar de grote zaken zijn meestal onpersoonlijk en in mijn ervaring nogal duur.
Zelf ga ik naar Waveworld Culemborg, klein, maar fijn en als vaste klant krijg je leuke kortingen.

plukker
17 mei 2002, 00:12
P.S. als je echt veel planken wilt zien, moet je naar Deutschland gaan. Music store ofzo.

Nienepien
17 mei 2002, 20:16
Weet iemand ook misschien een goede gitaarwinkel in twente?

nienke

'52-tele
25 mei 2002, 20:02
nienepien,

voor een goede git-winkel (acoustisch en electrisch) in twente ga je naar Guitar-centre in Wierden, die hebben erg veel en ook nog goede service.
Ook is Double-D in Rijssen goed. Deze is niet zo groot, maar de technische service (afstellen enz) is echt top!
Zoek je iets speciaal acoustisch, dan kun je nog gaan naar La Casa De Guitarres in Borne.
Hier errug veel acous. gitaren.

'52-tele
25 mei 2002, 20:02
nienepien,

voor een goede git-winkel (acoustisch en electrisch) in twente ga je naar Guitar-centre in Wierden, die hebben erg veel en ook nog goede service.
Ook is Double-D in Rijssen goed. Deze is niet zo groot, maar de technische service (afstellen enz) is echt top!
Zoek je iets speciaal acoustisch, dan kun je nog gaan naar La Casa De Guitarres in Borne.
Hier errug veel acous. gitaren.

Leen Kap
26 mei 2002, 12:52
Casa Benelly in Den Haag. Massa's prachtige gitaren: Veel Taylor, Martin, Lowden maar ook goedkopere merken als Yamaha, Seagull etc. Goede adviezen.

Pee
26 mei 2002, 13:24
piens in deinze, belgie zeer groot.

nevermind
28 mei 2002, 12:47
weet iemand nog goede winkels in de omgeving van zwolle-amersfoort-apeldoorn?

moretel
28 mei 2002, 15:08
Op 2002-05-26 11:52, schreef Leen Kap:
Casa Benelly in Den Haag. Goede adviezen.

Inderdaad , je gaat zitten in een lekkere verwarmde ruimte, na even te hebben rondgekeken vertel je waarna je op zoek bent en ze komen verschillende typen naar je toe brengen. Heerlijk om alles te vergelijken en niemand die erbij komt zitten zodat je in alle rust een goede koop kan doen.

vibro
9 februari 2006, 13:23
Als je over een echte grote gitaarwinkel praat, dan ga je naar Musik Produktiv in Ibbenburen, duitsland. Mega store met zeer grote akoustische afdeling, elektrische gitaren en amps etc. Kijk op www.musik-produktiv.de
Je kan natuurlijk naar huigens gaan, maar daar kan je niet mee handelen, de eigenaar wil het onderste uit de kan. Is het beter te kijken op www.pentermanmuziek.nl

sjaakies
9 februari 2006, 13:59
kees dee heeft heel veel akoustische gitaren. alle bekende merken taylor martin larrivee santa crus lakewood ovation enz. bekijk hun foto's maar eens!

notenbalk
9 februari 2006, 21:58
Zit er uberhaupt een grote gitaar zaak in Friesland, Groningen of Drenthe??

Satriani
9 februari 2006, 23:01
Feedback Rotterdam
Peter verspuy Rotterdam
Staffhorst Utrecht
Rockpalace Den Haag
enz enz, maar de grote zaken zijn meestal onpersoonlijk en in mijn ervaring nogal duur.
Zelf ga ik naar Waveworld Culemborg, klein, maar fijn en als vaste klant krijg je leuke kortingen.


Verspuy is niet groot hoor, de winkel op zich wel maar de gitaarafdeling zeker de elektrische is klein. Je kan niet rustig testen , altijd een verkoper erbij halen en drie kwart van de zooi die op hun site staat hebben ze niet...

--=HANS=--
10 februari 2006, 00:29
In Den Bosch zit Luthiers gitaren, 98% acoustisch. Mooi assortiment en goede service! Verkopen o.a. Lowden, Martin, Lakewood. Hebben zowel staalsnarig als nylonsnarig.

http://www.luthiers-gitaren.nl/

jpb
10 februari 2006, 19:17
Dirk Witte blijft voor mij een prettige winkel; ze zijn daar niet zo opgefokt als in veel andere muziekwinkels. Casa Benelly is een feest, maar ze weten er niet veel van archtops, dat vind ik weer minder (iig die mevrouw die er rondloopt). De prettigste ervaring had ik bij Stafhorst op de accoustische afdeling. Ik kwam daar een keer langs en ben naar binnen gelopen. Heb meteen verteld dat ik nou wel eens een aantal Martins en Taylor wil vergelijken, en dat ik geen gitaar ging kopen en of ik ze eens mocht proberen. Was geen enkel probleem; heb daar een uurtje gespeeld en daarna nog even met een v/d verkopers staat praten. Mooiste was de Martin D-35.
Als ik ooit een flattop koop, dan doe ik dat dus bij Stafhosrt. Zo werkt dat.

Primitive
10 februari 2006, 20:57
[/url]

wel erg oude koeien uit een sloot halen 2002 :o

Luca P
10 februari 2006, 22:38
Elderly, Washington, Lansing, Michigan, USA. Voor als je een keer naar The USA reist.

En daarna op naar Gruhn Guitars in Nashville Tennessee!
:cooler:

Mattia
11 februari 2006, 00:04
Elderly, Washington, Lansing, Michigan, USA. Voor als je een keer naar The USA reist.

En daarna op naar Gruhn Guitars in Nashville Tennessee!
:cooler:

En niet te vergeten Buffalo Bros in Californie, en Mandolin Bros in NYC.

Flipkoos
11 februari 2006, 09:31
Zit er uberhaupt een grote gitaar zaak in Friesland, Groningen of Drenthe??

www.westerhaven.nl

www.tonika.nl

JanB
12 februari 2006, 19:59
Zover ik weet zit er niet een echt goede acoustische gitaar winkel in het Noorden van Nederland (niveau Casa Benelly/Luthiers/Kees Dee).

Jan

Eko
12 februari 2006, 22:20
Jan B.
Het zit hem in het aantal klanten of potentiele klanten. In de omgeving van Den Haag of Amersfoort zitten gewoon meer mensen. De winkels moeten het hebben van omzet en dus klanten.
Probeer het eens bij Heins in Sneek. Goede gitaarbouwer met dito winkel.

Droffie
13 februari 2006, 11:18
Vergeet Nederland Muziek niet in Almere...Een grote zaak met een behoorlijke gitaar afdeling. Taylors, Takemine, Gibson, Tacoma en ook een aantal budget merken.

Wouter is erg goed met adviezen...

Topzaak...Importeur Gibson zit in het hetzelfde pand. Beste keus daar als 't om Gibson gaat.

JanB
13 februari 2006, 22:31
Jan B.
Het zit hem in het aantal klanten of potentiele klanten. In de omgeving van Den Haag of Amersfoort zitten gewoon meer mensen. De winkels moeten het hebben van omzet en dus klanten.
Probeer het eens bij Heins in Sneek. Goede gitaarbouwer met dito winkel.

Vroeger had je het gitaarhuis in groningen, was wel een mooie zaak. Nu rijd ik wel een stukkie.

Jan

Flipkoos
14 februari 2006, 10:33
Vroeger had je het gitaarhuis in groningen, was wel een mooie zaak. Nu rijd wel een stukkie.

Jan

Het gitaarhuis? Mèn hoe lang is dat geleden? Of bedoel je het Noorder Muziekhuis?

Groetjes, Peter

JanB
15 februari 2006, 21:31
Nee, het Gitaarhuis (Misschien Groninger Gitaarhuis). Paterwoldseweg, waar nu die gitaarschool (heddy nog iets) zit. Is ergens eind jaren tachtig opgedoekt.

Jan

LovePlayingGuitar
15 februari 2006, 22:35
Kees Dee in Amesfoort! Ik heb daar net een gitaar aangeschaft. Prima advies en service!

Flipkoos
16 februari 2006, 11:03
Heddy van der Laan...Oké! Ik ben zelf van 1978, dus heb dat gitaarhuis niet bewust meegemaakt denk ik...

Groetjes, peter

Braindead
17 februari 2006, 23:06
Musik Productiv. Reeds genoemd maar je kunt het niet vaak genoeg zeggen! Mega vette zaak. Je hebt er ook erg veel amps pedaaltjes etc. En qua gitaren is er bijna alles.