PDA

View Full Version : nog maar eentje dan: to b or not to b



Janne
16 september 2004, 19:20
To B or not to B van Tommy Emmanuel, hier aub alleen positieve reacties :) .
Wederom rechter muisknop => opslaan als:
http://janne_van_berkel.tripod.com/to_b_or_not_to_b.mp3

m^rton
16 september 2004, 19:26
Hey, dit klinkt al een stuk beter.
maar dit doet ie toch eigenlijk met chet atkins ofniet? zo klinkt het een beetje kaal af en toe. Het thema doe je mooi.

Janne
16 september 2004, 19:30
Hij speelt hem ook solo (zie zn dvd) en dat is zeg maar de versie die ik speel. Ik ken die met chet atkins niet trouwens.

m^rton
16 september 2004, 19:58
Ja, ik heb het wel gezien op de dvd, maar ik heb hem niet thuis. Dat lied staat op 'the day fingerpickers took over the world'.
Ik zal kijken of ik morgen even mijn versie van I've always thought of you. Die zal ook alles behalve perfect zijn, maarja.

Picker
18 september 2004, 01:20
"Niet sjleckt..."

Is ook helemaal geen makkelijk stuk. Tip van Tommy, Janne: TAP YOUR FOOT! Heel belangrijk als je speelt, stamp keihard met je voet de maat. Het zal je helpen de 'groove' beter vast te houden. Dan nog een paar honderd keer spelen (niet flauw bedoeld!) en dan speel je het bijna net zo goed als Tommy.

Ik heb van de zomer les gehad van Tommy, en hij heeft zelfs "tap your foot" op mijn gitaar geschreven zodat ik het nooit meer vergeet. En inderdaad: het helpt!

Picker.

Janne
18 september 2004, 13:07
Bedankt Picker. Normaal tik ik ook wel mee met mn voet (of iig met mijn tenen :) ), maar als ik opneem speel ik altijd net wat anders dan als ik oefen of live optreed.
Tss ik ben wel ff jaloers dat jij les hebt gehad van Tommy zeg, echt cool. Ik zal ook beter op het ritme letten bij I've always thought of you.

Stratman70
18 september 2004, 13:34
Wederom alle respect Janne. Deze klinkt inderdaad een stuk beter. Zijn er geen kleine opname programmaatjes voor de PC, waar je reverb op kunt regelen? Weet iemand dit? Het zou echt een mooie toegoeging zijn op je spel.

Haha... ik heb ook een Masterclass van Tommy bijgewoond. In 013 in Tilburg. Ik was zo enorm onder de indruk.... nosteeds als ik er aan terugdenk. Inderdaad; dat "Tap your foot" benadrukte hij daar ook heel sterk.

Janne
18 september 2004, 14:11
Ey stratman, alweer bedankt dan. Ik heb gisteren een chorus/flanger effect gekocht. En als ik opneem gaat het geluid via een microfoon in een mengpaneel en dan naar de pc, ik heb ook altijd een kabel van de gitaar naar het mengpaneel lopen en hier zal ik dus wat chorus toevoegen voor een voller geluid.
Ik heb Tommy 1 keer live gezien in Den Bosch, fantastisch wat die man allemaal kan zeg. En het valt me nu ook wel op ja dat hij zelf ook vaak mee zit te "stampen" als hij speelt.

Picker
16 oktober 2004, 23:46
Hey Janne,

Ben net zelf begonnen aan To B Or Not To B en ik moet zeggen: petje af voor jou hoor! Het nummer klinkt simpel maar is dat helemaal niet. Ik denk niet dat veel van ons op dit forum het je nadoen.

Waar heb je de tab eigenlijk vandaan? Ik heb nergens wat kunnen vinden dus gaat het maar weer op gehoor. Dat is het simpele gedeelte - het spelen is lastiger!

Nogmaals complimenten. Als ik het stuk straks spelen kan, heb ik misschien nog wel wat tips voor je. Tot die tijd zal ik mijn mond houden.
:-)

Picker.

Janne
17 oktober 2004, 13:33
Ok bedankt picker. Ja dit noemen ze dan easy listening :).
De tab heb ik van www.gitaarspel.nl (de site van medeforummer Harald). Hij heeft al heel veel nummers van oa Tommy Emmanuel getabt en dat doet hij heel snel en ook nog heel goed :) .

Harald
17 oktober 2004, 14:49
Een recentere uitvoering van To B or not to B op video. voor de liefhebbers

http://www.rockerbob.com/mp3/TE%20Tune3.mov

(overigens, niet mijn site of zo, kwam dit op een ander forum tegen)