PDA

View Full Version : Zomaar wat oriënteren.



Javaca
16 september 2004, 15:48
Ok weer eens een berichtje van mij.

Binnenkort kan ik waarschijnlijk het leuke bedrag van 250,- incasseren. Ik ben nu wat rond aan het kijken naar wat leuke gitaartjes.

Op de site van Feedback kwam ik de volgende gitaartjes tegen die me wel leuk lijken om eens uit te gaan proberen:

http://www.feedback.nl/pix/dean-vx-cbk.jpg
De Dean V X CBK
van 352 voor 229


http://www.feedback.nl/pix/dean-babyv.jpg
Dean Baby V
van 237 voor 199

http://www.feedback.nl/pix/ibanez-afs75tb.jpghttp://www.feedback.nl/pix/ibanez-afs75tdtq.jpg
Ibanez AFS 75
rond de 340 euro (even doorsparen dus)

Wie weet iets over de kwaliteit van deze gitaren en in hoeverre ze geschikt zijn voor mijn muziek (classic rock).
De deans komen op mij nogal "metal" over.

Als iemand aanvullingen/alternatieven heeft hoor ik het graag.

Bobbel
16 september 2004, 16:02
Ik zou voor de Ibanez gaan... daarmee kun je van The Beatles tot AC/DC gaan...

bert k
16 september 2004, 16:28
Ik heb wel eens op zo'n Ibbie gespeeld (bij Feedback) en ik was niet zo onder de indruk. Ik vond de klank niet mooi, geen body. Maar ik ben misschien wel verwend, ik heb zelf dure gitaren.

john.3001
16 september 2004, 16:37
Als je klassieke rock wil spelen zou ik toch voor een solid-body gaan - die kun je toch, als je dat zou willen, iets verder pushen. Dan vallen die ibanezzen dus af...
Als je echt klassiek wil doen zou je voor een 2e hands epi lp of andere lp kopie kunnen gaan.

jaywalker
16 september 2004, 16:50
ibbie. Zit rond/smooth geluid in (zowel clean als lead) en scheurt als een tierelier.

Shaggy
16 september 2004, 17:08
zou je dat geld niet beter kunnen gebruiken om je leaves af te maken??/ ik zit met smart te wachten tot je weer wat gedaan hebt eraan :-?

PatrickS
16 september 2004, 17:08
die Deans hebben echt een enorm neckblok die echt in de weg zit (omdat ie supergroot is en omdat de strapbutton erop zit) je kan ook eens die Stagg prs kloon proberen die ze hebben (199) die speelt echt lekker...

AART
16 september 2004, 17:27
stagg is kutkwaliteit...

PatrickS
16 september 2004, 17:31
ja dat weet ik ook wel, maar die gitaar zit heel geod in elkaar hoor van wat ik m heb aangevoeld, heb m alleen nog niet versterkt gespeeld, set neck, (echte!, zij het dunne) flame top abalone inlays, echt netjes gitaartje vind ik het

Javaca
16 september 2004, 17:49
zou je dat geld niet beter kunnen gebruiken om je leaves af te maken??/ ik zit met smart te wachten tot je weer wat gedaan hebt eraan :-?

De Leaves wil ik wel mee verder maar het weer laat het niet echt toe. (Ik moet buiten werken) Geld heb ik er verder weinig voor nodig behalve voor de lak.

Een solidbody heb ik al (squier strat) en daar komt de Leaves dus bij.
Als ik de mogelijkheid had tot overdekt zelfbouwen zou ik er meteen een Telecaster bij bouwen.
De mini esquire is in de laatste weken wel opgeschoten, zo heb ik de hals gefret, minipots gehaald, het element gewikkeld en de inlays+topkam er in gezet. Ik ben nog op zoek naar een winkel die kleine tandwielen en wormwielen verkoopt. (En nee, mandolinemechanieken zijn te groot, lego is niet sterk genoeg en het moeten 6 identieke tand+wormwielen zijn dus het slopen van een casettedeck is geen optie)

Wormaap
16 september 2004, 18:26
Misschien een beetje gare optie, maar aan 3 dezelfde walkmans ofzo moet toch best te komen zijn?

michielv
16 september 2004, 18:33
Ok weer eens een berichtje van mij.

Binnenkort kan ik waarschijnlijk het leuke bedrag van 250,- incasseren. Ik ben nu wat rond aan het kijken naar wat leuke gitaartjes.



Smaken verschillen maar de originele Dean modellen stammen uit de jaren '70. Bands als The Doobie Brothers speelden bijvoorbeeld op dit soort gitaren. De vraag is natuurlijk wel in hoeverre de gitaren van toen (in feite een soort Gibsons, zelfde houtsoorten, constructie en elementen) vergelijkbaar zijn met de versies die je aangeeft.

Classis rock: tsja, dan kun je nog steeds alle kanten op. Op marktplaats staat nu een advertentie van iemand die 2 (!) Ibanez Roadstar series gitaren wegdoet voor 175 euro (samen!). Ondanks de jaren '80 vormgeving (zwart, zwart en nog eens zwart) zijn het wel erg goede gitaren en zul je er zeker je sound uit kunnen halen.

Als je per se een (semi) hollow-body wilt zou ik toch in de richting van een ES-335-achtige gitaar gaan zoeken. Is net wat feller dan een helemaal holle gitaar en het piept wat minder snel. Wat me opvalt is dat je op een strat speelt en een Telecaster wilt bouwen. Dan trek ik al snel de conclusie dat je ook naar zo'n soort geluid op zoek bent en misschien toch ook beter op jacht kunt gaan naar een fatsoenlijke 2e hands tele? Ik roep ook maar wat hoor..

PatrickS
16 september 2004, 18:56
Ok weer eens een berichtje van mij.

Binnenkort kan ik waarschijnlijk het leuke bedrag van 250,- incasseren. Ik ben nu wat rond aan het kijken naar wat leuke gitaartjes.



Smaken verschillen maar de originele Dean modellen stammen uit de jaren '70. Bands als The Doobie Brothers speelden bijvoorbeeld op dit soort gitaren. De vraag is natuurlijk wel in hoeverre de gitaren van toen (in feite een soort Gibsons, zelfde houtsoorten, constructie en elementen) vergelijkbaar zijn met de versies die je aangeeft.

Classis rock: tsja, dan kun je nog steeds alle kanten op. Op marktplaats staat nu een advertentie van iemand die 2 (!) Ibanez Roadstar series gitaren wegdoet voor 175 euro (samen!). Ondanks de jaren '80 vormgeving (zwart, zwart en nog eens zwart) zijn het wel erg goede gitaren en zul je er zeker je sound uit kunnen halen.

Als je per se een (semi) hollow-body wilt zou ik toch in de richting van een ES-335-achtige gitaar gaan zoeken. Is net wat feller dan een helemaal holle gitaar en het piept wat minder snel. Wat me opvalt is dat je op een strat speelt en een Telecaster wilt bouwen. Dan trek ik al snel de conclusie dat je ook naar zo'n soort geluid op zoek bent en misschien toch ook beter op jacht kunt gaan naar een fatsoenlijke 2e hands tele? Ik roep ook maar wat hoor..

die dean blabla X modellen zijn in de verste verte niet vegrelijkbaar met de amerikaanse modellen, de bodies van de X modellen zijn vaak wat dikker en ze zijn op een hele verragde manier bolt-on

Joop M
16 september 2004, 20:09
Dean Tja,ik heb een Koreaanse wat echt een zeer goede gitaar is, maar later werden ze in Indonesie gemaakt en die waren zeker een stuk minder.
Ik heb ook een USA Hardtail en geloof me dit ding heeft een output,dit word werkelijk onderschat.
Ik heb geen andere gitaar die zo uit de versterker komt, kortom groote klasse.
Grz Joop

Javaca
16 september 2004, 21:32
Ok weer eens een berichtje van mij.

Binnenkort kan ik waarschijnlijk het leuke bedrag van 250,- incasseren. Ik ben nu wat rond aan het kijken naar wat leuke gitaartjes.



Smaken verschillen maar de originele Dean modellen stammen uit de jaren '70. Bands als The Doobie Brothers speelden bijvoorbeeld op dit soort gitaren. De vraag is natuurlijk wel in hoeverre de gitaren van toen (in feite een soort Gibsons, zelfde houtsoorten, constructie en elementen) vergelijkbaar zijn met de versies die je aangeeft.

Classis rock: tsja, dan kun je nog steeds alle kanten op. Op marktplaats staat nu een advertentie van iemand die 2 (!) Ibanez Roadstar series gitaren wegdoet voor 175 euro (samen!). Ondanks de jaren '80 vormgeving (zwart, zwart en nog eens zwart) zijn het wel erg goede gitaren en zul je er zeker je sound uit kunnen halen.

Als je per se een (semi) hollow-body wilt zou ik toch in de richting van een ES-335-achtige gitaar gaan zoeken. Is net wat feller dan een helemaal holle gitaar en het piept wat minder snel. Wat me opvalt is dat je op een strat speelt en een Telecaster wilt bouwen. Dan trek ik al snel de conclusie dat je ook naar zo'n soort geluid op zoek bent en misschien toch ook beter op jacht kunt gaan naar een fatsoenlijke 2e hands tele? Ik roep ook maar wat hoor..

Een tele vind ik een supergitaar door z'n eenvoud.
Het zelfbouwen van een tele (thinline) of V is voor mij technisch mogelijk (die mini esquire is een mini tele zonder halselement). Die gitaren kan ik voor ongeveer 200-400 euro zelf bouwen.
Een semi hollowbody is te hoog gegrepen.

Dit zijn gitaren die ik gewoon eens wil testen. Een mex tele valt net boven mijn begroting. Ook heb ik wel naar de es-335 en tele's van richwood en London City gekeken. De ibbi's lijken me gewoon lekkere strummers en lekker voor gebruik in de kerk e.d.

vester86
17 september 2004, 02:05
ik zou voor zo'n ibbie gaan, de looks, de klank, ik zou dr niet over twijfelen.

je hebt trouwens al een mini gitaar, dus die baby dean valt af ;-)