PDA

View Full Version : microfoon op v-amp aansluiten



ae
16 september 2004, 15:27
Zou het kwaad kunnen om een keer een microfoon voor stem op mijn v-amp aan te sluiten?

Antal
16 september 2004, 15:59
Kwaad zal het niet kunnen. Maar of het mooi is? Denk het niet. Je moet alleen wel ff een ander snoer hebben. XLR==>Jack ipv de standaard XLR==>XLR van een mic.

Jeroenvanhulsteijn
16 september 2004, 17:06
errrm kan wel...maar klinkt mss nergens naar....microfoon heeft hele andere impedantie ofzo dan gitaar. gewoon proberen denk ik!

ae
16 september 2004, 17:09
Zal ik doen, thanks :wink:

PatrickS
16 september 2004, 17:15
de V-amp geen geen fatoomvoeding....dus alleen dynamische mics kunnen erop denk ik...

Wormaap
16 september 2004, 17:17
Over een G-Major ging't prima, over een V-Amp, geen idee :P

Swan
16 september 2004, 18:54
hehe ik heb t es geprobeerd toen ik zo'n ding had...klonk wel komisch

Thom TK
16 september 2004, 22:47
K\Ik zou alleen wel ff uitkijken vor je oren...die schijnen keihard achteruit te gaan met zo'n ding.

harrie-beton
17 september 2004, 10:29
K\Ik zou alleen wel ff uitkijken vor je oren...die schijnen keihard achteruit te gaan met zo'n ding.


dat moet je uitleggen - wat bedoel je.

Antal
17 september 2004, 11:26
Ja, die snap ik ook niet :???:

Bouke
17 september 2004, 11:27
Hmmm, tja, dat van die oren snap ik ook niet helemaal, maar vocals opnemen via een modeller kan heel prima! Maakt niet uit of het een V-amp of POD is.

Ik doe het via de PodXt en ik heb een patch aangemaakt voor vocals. Alleen een pre-amp en een beetje compressie en thats is. Werk erg goed. Kijk maar eens op www.lbbb.nl > music > an dan de bovenste drie demo's, die zijn all-PodXt, incl de vocalen.

Groets,

Bouke

Thom TK
17 september 2004, 13:30
K\Ik zou alleen wel ff uitkijken vor je oren...die schijnen keihard achteruit te gaan met zo'n ding.


dat moet je uitleggen - wat bedoel je.

Het is nogal slecht voor je oren.
Daar waarschuwen ze toch overal voor :???:
Bij de gitaarzaak zeiden ze dat ook.

BlackSun
17 september 2004, 14:03
WAT is slecht voor je oren???? Een V-amp? :???: En hoe bedoel je dat?

Antal
17 september 2004, 14:50
Het is nogal slecht voor je oren.
Daar waarschuwen ze toch overal voor :???:
Bij de gitaarzaak zeiden ze dat ook.

Beste Thom, wil jij serieus beweren dat als je een V-amp gebruikt om je zanggeluid te bewerken (even ongeacht of dat het mooi klinkt), dat dat slecht is voor je oren? Je moet echt iets specifieker zijn hier hoor! Niemand snapt er nu iets van. En waarschijnlijk maakt de topicstarter zich nu zorgen om niets.

Lijkt me dat iets alleen maar slecht voor je oren is als het te hard staat. En wat heeft die V-amp daar mee te maken. Daar zit naar mijn weten niet eens een eindversterker in.

Uitleg gaarne!

ae
17 september 2004, 17:53
Dankje voor de site, klinkt goed :wink: . Ik wou mijn pcmicrofoontje aansluiten via een verlengstuk :razz: Maar er komt helemaal geen geluid uit :-? Ik wou het eigenlijk proberen om te kijken hoe mijn stem met delay klinkt. Ik heb het idee dat Alexi Laiho (CoB) dit live gebruikt. Kan iemand dit bevestigen?

Thom TK
17 september 2004, 23:17
VERGEET MIJN VORIGE POSTS AUB!!
Foutje...sorry!

In mijn haast had ik begrepen dat het om een koptelefoon ging ipv een mic. :oops:

Ik moet wat meer relaxen de laatste tijd, denk ik (ik zal maar eens naar dat gigantisch grote topic gaan in off-topic :lol: )

Anyway: mijn fout!