PDA

View Full Version : Aansluiten elementen



BramVersteeg
16 september 2004, 14:29
Hoihoi,
Ik ben in het bezit van een Hillman gitaar. Deze gitaar heeft 3 P-90 elementen. Wel allemaal dezelfde en dat klinkt een beetje saai. Nu wil ik een DiMarzio Fred in de brug plaatsen (uit m'n Ibanez) en bij de neck de hum uit m'n LP studio. Ik wil het schakelen met de bestaande electronica (volume-tone-5 way schakelaar). Echter, alle 3 de elementen zaten op een hele andere manier aangesloten en hebben meer of minder draden dan de ander. De DiMarzio zat op een Push/Pull knop aangesloten, de Gibson op apparte volume en tone knoppen en het P-90 element uit de Hillman met volume en tone maar zonder push/pull. Ik heb al op de site van DiMarzio gekeken maar daar staat alles beschreven aan de hand van DiMarzio electronica.

Uit het Gibson element komt een soort ijzeren draad die op de volumepod gesoldeerd zat en daaruit liep een zwart draadje dat aan een van de 3 'uitsteekseltjes' van die pod vastzat gesoldeerd (geen idee hoe die dingen heten). Die van de P-90 ziet er het zelfde uit alleen zit dat draadje (via de volume knop) aan de 5-way switch. Omdat de DiMarzio te splitten is komen er 5 draden uit. Een groene en zilveren naar de volume knop, een zwarte en een witte naar de switch en een rode naar een ander punt op de switch.

De electronica van de gitaar ziet er zo uit:
Tone en Volume knoppen zijn zoals alle andere ( met 3 van die uitsteeksels) en een 5-way switch met aan de onderkant 8 'plaatjes' achter elkaar om op te solderen.

Kan iemand mij helpen hoe ik dit moet aansluiten??

P.S. Ik hoef dus niks te splitten. 1= neck 2= neck+midden 3= midden enz. enz.