PDA

View Full Version : E-bow Simuleren



prs
16 september 2004, 11:53
Is er een effect waarmee je een e-bow kunt simuleren?
Misschien een delay met een hele korte taptijd instellen? Of krijg je dan niet het gewenste effect?

Swan
16 september 2004, 12:01
n ebow haalt juist ook je aanslaggeluid weg....met n delay en gedraai aan je volumeknop is het wel te doen enigzins...

Negative K3 fan
16 september 2004, 12:22
je amp ontzettend hard zetten en hopen dat je elementen niet te microfonisch zijn, dan krijg je lijpe feedback als je je gitaar dicht genoeg bij de speakers hebt wat eigenlijk hetzelfde geluid zou moeten geven.

Rutger
16 september 2004, 12:48
+ een dist.pedaal ertussen, die helemaal opengooien en je hebt gegarandeerd feedback zonder aan te hoeven slaan. :wink:

habberdoedas
16 september 2004, 13:26
:???: Ja met een distortion & feedback een Ebow nadoen is leuk. Maar dat is toch niet helemaal de bedoeling. Hoe wil je dit met een cleane sound gaan doen dan. Nee gewoon een Ebow kopen. Kijk ff op de site van feedback ik dacht dat ze daar een aanbieding hadden??

Harry
16 september 2004, 14:46
ze blijven duur voor een ding dat je maar een paar keer gebruikt...

prs
16 september 2004, 15:25
Ja precies, zijn zo duur....heb hem maar voor 1 nummer nodig.....

Antal
16 september 2004, 15:54
Ja precies, zijn zo duur....heb hem maar voor 1 nummer nodig.....

En een delay is goedkoop natuurlijk.... :???:

dejohan
16 september 2004, 17:28
Een strijkstok gebruiken natuurlijk. E-BOW, snappie?

RRRobin
16 september 2004, 18:18
kan iemand mij misschien vertellen wat het nou precies doet zo'n e-bow?
weet wel wat het is :P hehe

Mitch
16 september 2004, 19:01
Ik heb het eens geprobeerd met fuzz + comp, volume beetje teruggedraaid om de aanslag wat minder hoorbaar te maken. Klonk redelijk, maar niet perfect.

PatrickS
16 september 2004, 19:32
kan iemand mij misschien vertellen wat het nou precies doet zo'n e-bow?
weet wel wat het is :P hehe

luister ' with or without you' van U2, het is een dingetje wat je op je snaren zet wat ze laat trillen zonder ze aan te slaan, dus krijg je strijkpartij effecten (vioolstok effect)

Javaca
16 september 2004, 21:42
Voor mensen die ooit een korg ax 100g gebruikt hebben (goedkoop ding).
Er zit een slowattack functie op. Je volume wordt automatisch opgeschroefd na de aanslag. Een lange galm er achteraan en klaar ben je.

Een volumepedaal en lange echo(sustainer) zijn ook erg handig.

jaywalker
16 september 2004, 23:01
ik heb mij eens laten vertellen dat "the edge" een squier had waar die zo'n ebow effect in had gebouwt. Live doet hij het zonder ebow, dus op een alternative manier

moretel
16 september 2004, 23:14
Maar toch blijft het leuk om zo'n E bow te gebruiken in een rustig nummer, in het donker, met 1 zo'n klein blauw lampje,
ach duur , valt wel mee toch.

Funkblaster
16 september 2004, 23:20
ik heb mij eens laten vertellen dat "the edge" een squier had waar die zo'n ebow effect in had gebouwt. Live doet hij het zonder ebow, dus op een alternative manier

volgens mij gebruikt hij live een fernandes, die zijn verkrijgbaar met ingebouwde sustainer, net zoiets dus.

jaywalker
16 september 2004, 23:37
onze bassist (nemesis opforum, is eigenlijk gitarist)

gebruikt hem tijdens onze intro song voor vage snele desonante riedeltjes :D Erg wicked!

RRRobin
17 september 2004, 12:31
kan iemand mij misschien vertellen wat het nou precies doet zo'n e-bow?
weet wel wat het is :P hehe

luister ' with or without you' van U2, het is een dingetje wat je op je snaren zet wat ze laat trillen zonder ze aan te slaan, dus krijg je strijkpartij effecten (vioolstok effect)

aaha ok :D thnx