PDA

View Full Version : Alter Bridge/Mark Tremonti Wah



cosmos
16 september 2004, 10:34
Hi,
gisteren Alter Bridge aan het werk gezien in de Melkweg. (voor wie het niet weten, de oude Creed-leden, met een nieuwe zanger)

Nou dacht ik dat ík vaak een wah-pedaal gebruikte, maar die Mark Tremonti slaat wel écht alles! En wat een ongelooflijk asociaal strak geluid heeft die gast, niet te doen gewoon!

Mijn vraag is, heeft iemand ervaring met die Tremonti-wah? Ik ben eigenlijk aan het kijken naar een nieuwe wah, dus....

Baco
16 september 2004, 12:22
Effe off-topic, met welke gitaren speelde hij? Met zijn zwarte signature gitaar of zijn tribal signature? Of nog iets anders? Ik vraag dit gewoon in de context van de PRS-Gibson lawsuit.

cosmos
16 september 2004, 12:25
Pfff...lastig. In ieder geval 2 signatures, een zwarte en een grijzig/zilvere. Zeker nog 3 andere PRSsen, waarvan 2 "Gibson-a-like" gitaren, en eentje met dezelfde print als de drums. (uit het Creed tijdperk vermoed ik)

Maar misschien dat hier iemand is die dichterbij stond? :)

Wickeh
9 maart 2005, 21:46
Stond paar meter van hem af. Gebruikte zijn tribal PRS, een PRS met een burst. Een zilveren en zwarte (begon ie One Day Remains asociaal goed mee :P). Ook een Taylor (denk ik) 12-snarige accoustic. Wat was de cover van Crazy Train trouwens vet :D.

ieme
10 maart 2005, 15:30
hij speelt nog steeds op singlecuts...

ieme
10 maart 2005, 15:32
Ik had achteraf ook best willen gaan kijken...

DREAMMACHINE
10 maart 2005, 15:34
en over bogner uberschall's toch?....

ieme
10 maart 2005, 15:39
en over bogner uberschall's toch?....

das alleen in de studio, net als een diezel.
live nu nog 2 fender twins, mesa dual en triple recto.

DREAMMACHINE
10 maart 2005, 15:41
aha....ook leuk 8-)

Nifter
11 maart 2005, 09:40
Ik weet niet of dit nog over die wah gaat, maar ik heb hem iig. Switchless, wah boost erop, hele gelijkmatige sweep (om subtiele dingetjes mee te doen), traanplaat (!). Echter niet heel veel wacka wacka, maar toch meer dan een Bad Horsey. En hij ruist als een tiet als hij aan staat, maar dat kan ook aan het baterijtje liggen. Hoewel ik heel graag een Vox geluid wilde (kwak) heb ik uiteindelijk voor deze gekozen vanwege het gebruiksgemak en het feit dat hij het zowel bij clean als od lekker doet, wat je van een Vox niet kan zeggen. Vraag maar als je meer wilt weten.

ruezzz
11 maart 2005, 23:52
kwam dit toevallig tegen - tijdens het surfen op een fotografiepagina.
foto's van het bewuste concert:

http://www.dutchphotozone.com/viewtopic.php?t=16297&sid=a52252da657b1372fe973ac2ae18a1c1

almarvk
25 mei 2005, 15:01
Topic schop :)

Tremonti gebruikt Mesa Boogie en een Bogner Uberschall voor de low-end. daarnaast geloof ik nog een Fender (type weet ik niet) voor acoustisch. Hij gebruikt 2 4x12 kasten een custom Mesa Boogie 2 x 15 kast.

En over die PRSjes van 'm: hij heeft er 6 :)
Het zijn zijn modellen, alleen de SE versie is nog de te koop. Maar die is niet hetzelfde, want die hebben een andere (vaste) brug. Ik sprak hem in de Melkweg en daar hadden we het er ff over. Hij was met PRS aangeklaagt door Gibson omdat die van PRS te goed waren :) Iig dat vond ie natuurlijk zelf :)

Mitch
25 mei 2005, 15:42
Nee, omdat ze te veel op een LP leken en van PRS kon Gibson dat niet hebben. Flauwerds.

almarvk
25 mei 2005, 15:54
Nee, omdat ze te veel op een LP leken en van PRS kon Gibson dat niet hebben. Flauwerds.

Ja dat was de officiele reden ;)

Raziellus
29 mei 2005, 21:49
zelf GROTE Tru fanaat, heb zelf ook de power wah en moet zeggen dat hij super relaxt is, simpel in gebruik en killer sound voor zowel distorted als clean en daarnaast ziet hij er nog vet uit ook. Tremonti gebruikt jammer genoeg teveel verschillende en te dure apperatuur om de identieke sound te gebruiken though. :wink:

Raziellus
29 mei 2005, 21:50
... te krijgen, sorry

LPplayer
28 september 2005, 16:20
Fender twin zeker voor zijn clean alleen?

En die Mesa's voor zijn scheur? Hij gebruikt bijna geen extra pedalen toch. Behalve zijn wah idd ja toch?




en over bogner uberschall's toch?....

das alleen in de studio, net als een diezel.
live nu nog 2 fender twins, mesa dual en triple recto.

almarvk
28 september 2005, 17:04
Fender twin zeker voor zijn clean alleen?

En die Mesa's voor zijn scheur? Hij gebruikt bijna geen extra pedalen toch. Behalve zijn wah idd ja toch?




en over bogner uberschall's toch?....

das alleen in de studio, net als een diezel.
live nu nog 2 fender twins, mesa dual en triple recto.

Z'n scheur doet ie met een Mesa & een Bogner uberschall. Hij heeft wel een pedaal daar tussen, maar weet niet meer hoe die heette. Het was iig een vrij onbekende. Weet alleen dat ie ongeveer 400 dollar kost...
Z'n clean doet ie idd met 2 fender's en soms een Tone King.

idno
28 september 2005, 21:09
dat is een Klon Centaur

almarvk
28 september 2005, 22:56
Thnx! Weet ik dat ook weer :)