PDA

View Full Version : Nirvana



wanna1
15 september 2004, 23:59
Tja ook ik ben een verwoed Nirvana fan.

Elke keer als ik weer een klassieker of mindere klassieker voorbij hoor komen, denk ik ja dat had toen echt wat.
Voor mij is dat pas echt muziek met gevoel dat interessant blijft om te horen. Het creeert gewoon een gevoel ipv dat het gewoon muziek is.
Als je dat teweeg kunt brengen dan ben je gewoon goed in de kunst van de muziek met een eigen stijl.
En het is logisch dat er mensen zijn die het maar niks vinden, omdat sommige mensen er gewoonweg niet van houden.

Ik was gewoon benieuwd wie op het forum het wel zo ervaart en wie niet??

Wicked Willy
16 september 2004, 00:04
Gaan we nu over elke band een topic openen???

(Niet dat ik iets tegen Nirvana heb)

wanna1
16 september 2004, 00:17
Ja, dat mag hier nl. :-D

Negative K3 fan
16 september 2004, 10:44
Tja ook ik ben een verwoedt Nirvana fan.

tsssss...!!!11

maar ik zou eerst maar even de search gebruiken over nirvana voor je dit soort onverstandige topics aanmaakt. :wink:

kokteejl
17 september 2004, 19:27
ben er pas een tijdje geleden naar beginnen te luisteren :oops: schandalig eigelijk, ik kende maar 2 liedjes van hen..

THW
17 september 2004, 19:42
Vroeger vond ik ze helemaal te gek, nu wat minder.......ze hebben zo hun goeie songs, maar ik vind ze wel op bepaalde punten zwaaaaar overschat

Fr&cis
19 september 2004, 11:05
Nirvana is gewoon erg goed, tijdloos zelfs...

Fuhgawz
19 september 2004, 12:19
Zakken met die fabriek! :razz:

Fluffy
19 september 2004, 12:28
klopt, maar ik zou dit topic maar laten zakken voordat dit weer een nirvana afzeik topic word, zoek maar met de zoekfunctie genoeg afzeiktopics te vinden :roll:

wanna1
19 september 2004, 12:56
klik Hier en Hier voor ONTZETTEND geile foto's !!

rotfl, speelkwartier is voorbij hoor.

Lahoeda
19 september 2004, 18:10
Nooit een groot fan geweest.
Tuurlijk, ze hebben een aantal goede nummers waar je niet om heen kunt.
Verder niet echt een boeiende band.

Fluffy
19 september 2004, 19:22
klik Hier en Hier voor ONTZETTEND geile foto's !!

rotfl, speelkwartier is voorbij hoor.

.. zegt de topic starter :roll:

is er wat ofzo ?? heb ik je geweldige, nog nooit voor komende topic verpest :roll:

als je nu eerst met de zoekfunctie had je wel gezien dat de meeste topics van nirvana uit de hand lopen :sssh:

dvmutzy
19 september 2004, 22:11
op n oud topic reageren is ook zoiets...

iig, eigenlijk is het enige interessante aan nirvana kurt cobain (en dat zegt een verwoetd nirvana fan)

The Flying Dutchman
20 september 2004, 00:05
op n oud topic reageren is ook zoiets...

iig, eigenlijk is het enige interessante aan nirvana kurt cobain (en dat zegt een verwoetd nirvana fan)

ik vind persoonlijk Dave Grohl de grootste naam in nirvana, kut cobain was dan wel de frontman, hij is toch wel een van de meest 'geslaagde' rocksterren van de laatste jaren. Niet alleen the foo fighters maar ook QOTSA zijn beiden degelijke bands die bij hem de oorsprong vonden...

Blijepanda
20 september 2004, 08:07
op n oud topic reageren is ook zoiets...

iig, eigenlijk is het enige interessante aan nirvana kurt cobain (en dat zegt een verwoetd nirvana fan)

maar ook QOTSA zijn beiden degelijke bands die bij hem de oorsprong vonden...

:???:

The Mule
20 september 2004, 08:11
Dat gezeur achteraf altijd. Iedereen die oud genoeg is om het van buiten de baarmoeder of wieg meegemaakt te hebben weet nog heel goed dat hij/zij die clip van Smells Like Teen Spirit voor het eerst zag en hoe die de top 40/50, Countdown e.d. binnen denderde. Toen zat niemand over de matige techniek van de een of ander te ouwehoeren, maar ging je gewoon uit je dak. De opleving van de punk- en gitaarrock in de mainstream daarna was ook heel duidelijk. De gitaar kon weer, en al die enge jaren 80 poedelrockers werden in 1 klap tot zeer terechte curiositeit gedegradeerd.

Al dat gedweep met Cobain na z'n zelfmoord is iets voor toendertijd 14 jarige meisjes. Die T-shirts met Cobain als Jezusfiguur kwamen elk ander weldenkend mens al heel snel de strot uit.

En muzikaal? De studioplaten doen me niet zoveel, maar ik heb nog een liveconcert (Seattle, net nadat Nevermind uitwas, 1991/1992) op CD dat nog steeds bij elke draaibeurt indruk maakt op ELKE luisteraar...

THW
20 september 2004, 15:53
op n oud topic reageren is ook zoiets...

iig, eigenlijk is het enige interessante aan nirvana kurt cobain (en dat zegt een verwoetd nirvana fan)

ik vind persoonlijk Dave Grohl de grootste naam in nirvana, kut cobain was dan wel de frontman, hij is toch wel een van de meest 'geslaagde' rocksterren van de laatste jaren. Niet alleen the foo fighters maar ook QOTSA zijn beiden degelijke bands die bij hem de oorsprong vonden...
QOTSA bestond al voor dat Dave Grohl erin ging :-?

dvmutzy
20 september 2004, 22:37
foo fighters en qotsa raken mij niet echt, vind t geen bijzondere bands. ik bedoel, die dave grohl is wel muzikaal enzo maar erg interessant vind ik m niet.

The Flying Dutchman
21 september 2004, 19:57
QOTSA bestond al voor dat Dave Grohl erin ging :-?

:oops: niet op letten, normaal maak ik niet vaak zo'n blunders, maar idd, QOTSA bestonden er al voor. Laten we nu allen dit voorval vergeten en verdergaan...

Kitaarhiero
23 september 2004, 17:03
Dat neemt niet weg dat QOTSA (en Kyuss daarvoor) door Nirvana beïnvloed is... Dat heeft eigenlijk niet zoveel/niks met Dave Grohl te maken.

Fluffy
23 september 2004, 17:23
kitaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaarrrrrrrr !!!!!!!!!!

Alain
23 september 2004, 17:50
Dat neemt niet weg dat QOTSA (en Kyuss daarvoor) door Nirvana beïnvloed is... Dat heeft eigenlijk niet zoveel/niks met Dave Grohl te maken.
Tuurlijk, Sons of Kyuss, de eerste Kyuss zeg maar, had al een CD uit in 1990, Wretch, de eerste echte Kyuss heeft veel ervan overgenomen en kwam uit in '91

Bleach van Nirvana komt uit in 1989, Nevermind in 1992.

Ik denk niet dat we echt van beïnvloeden kunnen spreken.

wanna1
23 september 2004, 18:55
Dat neemt niet weg dat QOTSA (en Kyuss daarvoor) door Nirvana beïnvloed is... Dat heeft eigenlijk niet zoveel/niks met Dave Grohl te maken.
Tuurlijk, Sons of Kyuss, de eerste Kyuss zeg maar, had al een CD uit in 1990, Wretch, de eerste echte Kyuss heeft veel ervan overgenomen en kwam uit in '91

Bleach van Nirvana komt uit in 1989, Nevermind in 1992.

Ik denk niet dat we echt van beïnvloeden kunnen spreken.

1991

The Mule
23 september 2004, 19:46
Ik denk ook niet dat we van ook maar enigszins vergelijkbare muziek kunnen spreken, of ben ik nou gek... :???:

kokteejl
25 september 2004, 19:56
niet echt nee :???: ik dacht dat josh homme net veel inspiratie van black flag had gehaald (nog eens: dacht ik)