PDA

View Full Version : nieuwe gitaar



My Dying Bride
15 september 2004, 18:40
ik was mijn ltd ex 50 zo beu als iets en heb dan maar iets nieuw gaan kopen

het is een cort van de s series geworden , ( qua kwaliteit weet ik nog niet of ik veruitgang geboekt heb )
ze heeft een zwevende wilkingson brug en 3 single coil elementen


http://www.guitarshopbaues.de/Elektrisch/E-Gitarre/Cort/cortcl400.jpg

BartL
15 september 2004, 19:05
Gefeli! Ken de gitaar verder niet

Maar...

'Gewoon' iets gaan kopen? :-? :o Ik weet niet wat hij gekost heeft, maar misschien had je voor datzelfde geld wel iets veel beters gehad. Of heb je wel eerst rondgekeken?

Swan
15 september 2004, 19:16
ik snap iets niet...uit je tientallen amp topics leek het me dat je metal speelt....en dan koop je n gitaar met 3 single coils?

Shaggy
15 september 2004, 19:18
ik vind de overstap van een ltd naar een 3x sc gitaar ook wel vreemd

anywayzz gefeliciteerd man

en hoe klinkt ie??

My Dying Bride
15 september 2004, 19:29
ik speel wel metal maar met een line 6 lukt dat wel , is gewoon is iets anders ... klinken weet ik nog niet ik ben nu bij mijn vriendin morgen of in het weekend kan ik pas echt testen

My Dying Bride
15 september 2004, 19:30
trouwens echt metal nu ook weet niet ,
de rustige opeth , rustige anathema , porcupine tree en zelfs muse en zornik maar vooral my dying bride
das tegenwoordig mijn ding

Swan
15 september 2004, 21:43
my dying bride geluid haal je dus echt niet uit n spider en single coils, sorry...dat zijn EMGs in n 5150

Mithrandir
15 september 2004, 22:35
Als je wilt spelen in de stijl van My Dying Bride (whatever) hoef je toch niet per se precies hetzelfde te klinken als My Dying Bride?

Anyway, gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst.

vulvasonic
15 september 2004, 23:09
Ik ken de gitaren niet, maar het lijkt me een behoorlijke gitaar.
Gefeliciteerd ermee.

Het feit dat iedereen opeth , rustige anathema , porcupine tree en zelfs muse en zornik maar vooral my dying bride blijkt te willen spelen op een gitaar met humbuckers (omdat dat nou eenmaal zo hoort), lijkt mij de belangrijkste reden om het nu juist eens anders te doen.

BartL
15 september 2004, 23:12
Het feit dat iedereen opeth , rustige anathema , porcupine tree en zelfs muse en zornik maar vooral my dying bride blijkt te willen spelen op een gitaar met humbuckers (omdat dat nou eenmaal zo hoort), lijkt mij de belangrijkste reden om het nu juist eens anders te doen.
:-? :???: Leg verder uit alsjeblieft :)

Swan
15 september 2004, 23:35
ja als je de kracht uit de toon wil halen waar die bands juist veel mee doen moet je dat vooral doen.

Swan
15 september 2004, 23:35
Als je wilt spelen in de stijl van My Dying Bride (whatever) hoef je toch niet per se precies hetzelfde te klinken als My Dying Bride?

Anyway, gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst.


nee natuurlijk niet maar om nou gear te kopen die zo'n beetje t verst van de bands waarvan je muziek speelt ligt?

Negative K3 fan
16 september 2004, 10:31
ik moet ook zeggen dat drie single coils niet echt geschikt zijn voor metal enzo :S ik vraag me af hoe dat gaat klinken en of je er lang tevreden mee blijft.

Baco
16 september 2004, 12:20
Is inderdaad een vreemde beslissing om een gitaar met single coils te kopen om hoofdzakelijk Metal te gaan spelen.
Los hiervan, gefeliciteerd met je nieuwe gitaar :D

Braindead
16 september 2004, 19:45
Laat die jongen toch, als ie het geluid niks vindt, dan gooit hij er toch gewwon een hotrails in.
8-)

Superhero
16 september 2004, 21:35
Wat heeft die gitaar je gekost?

My Dying Bride
18 september 2004, 09:11
220 euro


er is veel geruis ( dus ook veel feedback , zelfs bij volume 3 op versterker) iemand een idee hoe ik dit oplos?

ze speelt goed en vooral clean klinkt ze wel mooi

Swan
18 september 2004, 11:10
er is veel geruis ( dus ook veel feedback , zelfs bij volume 3 op versterker) iemand een idee hoe ik dit oplos?



sorryhoor maar....... DUUUUUUH

abbys
18 september 2004, 20:25
wat onze goeie vriend hierboven kort wilt zeggen is dat je toch wel hotrails of liefst er een humbucker insteekt hoor, zal wereld van verschil zijn ( idem voor je soundstijl btw)

vulvasonic
18 september 2004, 23:43
ja als je de kracht uit de toon wil halen waar die bands juist veel mee doen moet je dat vooral doen.

Ik vind niet dat je zoiets MOET doen, maar het is een uitdaging om bepaalde 'zekerheidjes' en 'voor waarheid aangenomen verworvenheden in de stijlbepalingen der muziek' een keer radicaal om te gooien. Al is het alleen maar om een andere mening te laten horen.

Voorbeeld:
-Veronderstelde zekerheid: Snelle muziek met gitaren, voorzien van humbuckers, ingeplugd in een Marshall JCMzusofzo op 10 en een tweetal distortions met de drive helemaal open staat garant voor heel HEAVY muziek.
-Werkelijkheid: Het hart reageert het felst op ritmes die het hartritme zelf verstoren. Op hele snelle ritmes kan het hart rustig zijn eigen ritme vinden door de maat eenvoudig onder te verdelen in grotere stukken. De dynamiek wordt met het ALLES OP 10 syndroom volledig overboord gegooid en zorgt derhalve nergens voor een opdonder in de hartstreek. De distortions dragen bij aan het zachte kabbelende geruis in een muzieksoort die in MIJN oren aanklinkt als een irritant vormloos gedrocht met oversized aambeien dat door een putje wordt gespoeld, en volledig ontdaan van enige schoonheid.

Ik ben aldus van mening dat humbuckers NIET per definitie HEAVIER klinken dan singlecoils en dat zwaar overstuurde versterkerinstellingen PER DEFINITIE liever klinken dan instellingen die balanceren op 'HET VETTE RANDJE' (ooooh, wat klinkt dat lekker :D ).

En wat wil ik hiermee zeggen???



Nou eigenlijk helemaal niks, behalve misschien dat King Crimson heavier is dan Metallica, Slipknot, Slijptol en Boxvol bij elkaar. :soul:








GOD help me to keep my big mouth shut untill I know what I'm talking about......

Swan
18 september 2004, 23:53
interessant verhaal, alleen spelen de bands die hij noemde nou niet echt snelle metal, maar juist trage..doom...
en voor doom heb je juist n volle toon met veel sustain etc nodig, daar is n single coil nou niet echt geschikt voor, verder zit er in doom juist veel dynamiek
dus je weet idd niet waar je het over hebt in dit geval.

vulvasonic
19 september 2004, 00:17
Ach jawel, schei toch uit. Vroeger, toen Harry en ik nog jong waren ( :seriousf: ) was een band goed indien het gevarieerde muziek maakte. Ach, ik weet het nog goed. De hardrockscene brak in twee genres, te weten HEAVY METAL en BETON (jawel). De 'muziekliefhebber' met oorkleppen besloot dat alleen de SNELLERE heavy metal bands goed waren en daaruit ontstond SPEED METAL. En vanuit daar werd het alleen maar eenzijdiger en eenzijdiger. Tot op het punt dat bepaalde fanatici enkel nog platen in de kast hebben staan van in Tiroler-kostuum gestoken, naar bier riekende langharige menspersonen die allemaal hun gitaren en bassen een heel octaaf naar omlaag hebben gedraaid teneinde een zwaar geluid neer te zetten onder een ritme van EXACT 74,6 beats per minute, daarbij ondersteund door een gekwelde zanger die slechts dan geluid produceert indien twee zwaarlijvige roadies de aan de vocalist's scrotum bevestigde weerhaken, middels een lang end touw, op spanning brengen. Ieder nummer moet minstens eenmaal worden voorzien van een licht klinkende 'ooooooh luvvit' en op het podium dient TER ALLER TIJDEN een gigantische bebloede aars zichtbaar te zijn.

Voor alle duidelijkheid; ik gaf slechts een voorbeeld van wat fout is aan de redenatie dat bepaalde soorten muziek PER SE gespeeld moeten worden met bepaalde instrumenten of bepaalde elementen. Ik had het niet over DOOM of GOTH (help me hier, want ik hoor de subtiele nuances hierin niet). En voor nog iets meer duidelijkheid; het hierboven beschreven relaas is slechts een tweede uiting van een diepe frustratie, ontsproten uit eenzelfde bron van pure nijd, die bij mij de vraag doet rijzen:"ZIJN JULLIE NOU ALLEMAAL VOLLEDIG VAN DE POT GERUKT????"

Gelukkig heb ik hiermee leren leven (nog drie jaar en twee maanden en ik mag er weer uit...) :dontgeti:

Swan
19 september 2004, 11:26
doom en goth zijn twee totaal verschillende muziekstromingen...download es wat van bands als Esoteric, Shape of Despair, Khanate, etc...

t gaat mij er helemaal niet om dat mensen precies bepaalde gear moeten hebben voor bepaalde stromingen...maar je moet het met me eens zijn dat voor de muziek die hij wil spelen de gitaar die hij heeft gekocht zo'n beetje t verst van de meest geschikte gear afligt...
en dan gaat hij ook nog hulp vragen omdat t piept en feedbackt...
t gaat mij er om dat het meestal wel verstandig is als iemand enigzins nadenkt voordat hij/zij iets koopt en zich informeert...
t is net zoiets als een Mini kopen en dan klagen dat je 4x12 stack niet in de kofferbak past.

vulvasonic
19 september 2004, 17:18
In principe heb je wel gelijk natuurlijk Swan. Uiteraard is het wel zo handig om eerst even goed te informeren voor je een dergelijke aanschaf doet. En experimenteren lukt doorgaans beter als je weet wat de norm is.

Maar vraag me aub NOOIT meer om muziek te downloaden van bands als Esoteric, Shape of Despair, Khanate, etc...
Met alle respect voor de mensen die ervan houden (ieder zijn meug), maar ik kan het niet aanhoren. :dontgeti:

IndiepoprockJesse
19 september 2004, 18:44
In principe heb je wel gelijk natuurlijk Swan. Uiteraard is het wel zo handig om eerst even goed te informeren voor je een dergelijke aanschaf doet. En experimenteren lukt doorgaans beter als je weet wat de norm is.

Maar vraag me aub NOOIT meer om muziek te downloaden van bands als Esoteric, Shape of Despair, Khanate, etc...
Met alle respect voor de mensen die ervan houden (ieder zijn meug), maar ik kan het niet aanhoren. :dontgeti:

en Swan, je kan je ook wel ietsje aardiger opstellen ipv meteen ze hele gear af te branden..

Swan
20 september 2004, 11:32
Maar vraag me aub NOOIT meer om muziek te downloaden van bands als Esoteric, Shape of Despair, Khanate, etc...
Met alle respect voor de mensen die ervan houden (ieder zijn meug), maar ik kan het niet aanhoren. :dontgeti:


daar gaat het niet om, t gaat er om dat het niet te vergelijken valt met gothic.

Thom TK
20 september 2004, 18:16
Maar vraag me aub NOOIT meer om muziek te downloaden van bands als Esoteric, Shape of Despair, Khanate, etc...
Met alle respect voor de mensen die ervan houden (ieder zijn meug), maar ik kan het niet aanhoren. :dontgeti:


daar gaat het niet om, t gaat er om dat het niet te vergelijken valt met gothic.

Als ik ff iets mag zeggen hierover:
Gothic is een vrij brede stroming hoor; tegenwoordig wordt er nogal met deze term in het rond gesmeten zonder dat mensen weten wat het eigenlijk is.
Onder gothic valt net zo makkelijk Clan of Xymox, darkwell als Inkubbus sukubbus en Sirenia.
Dat is vrij breed hoor.

Swan
20 september 2004, 19:22
klopt...."echte'' gothic heeft niet eens gitaren maar is electronische muziek.... maar dan nog is de gothic metal totaal anders dan doom...

MazeMouse
20 september 2004, 19:47
Om dan maar 'Van Katoen" (wat niet gothic is :razz: ) te quoten

pas niet in een hokje hok is veel te klein
pas niet in een hokje ik ben geen konijn
pas niet in een hokje ik ben veel te groot
pas niet in een hokje in een hokje ga ik dood

(om maar weer van dat hele hokjes gezeur af te komen "o help, het is niks/super want het hoort bij dat hokje...")

guitardude
20 september 2004, 19:51
nu we het toch over van katoen hebben :D ik was laatst bij een optreden van hun en de gitarist gebruikte een telecaster met single coil. En der kwam toch een dikke metal sound uit. Hij gebruikt vast wel pedaaltjes en dikke versterker maar het kan wel :)

btw. als je een spider 2 hebt . dan kan je via je tap knop en reverb je feedback verminderen. staat in het boekje. tap in houden en reverb helemaal opendraaien. Daarna kan je hem weer dichtdraaien.

MazeMouse
20 september 2004, 19:55
Of hij een een SC sized Humbucker in zijn tele gezet ;)