PDA

View Full Version : Stickers



metallic
15 september 2004, 16:24
Weet iemand waar ik stickers voor bij mijn freds op me gitaar kan vinden? zoals die kruizen van tony iommy op zijn sg?
alvast bedankt

@iro
15 september 2004, 16:26
:-?

@iro
15 september 2004, 16:27
:-? stickers op je nek .... kan niet goed komen :o

metallic
15 september 2004, 16:27
je snapt tog wel wat ik bedoel :cool:
hoe krijgt tony iommy die kruizen dan erop?

bert k
15 september 2004, 16:28
Vraag ff aan Fred Dons hier op het forum. Die doet vaak van die stickers op de hals plakken.

metallic
15 september 2004, 16:32
Hoe vind ik diej? zonder de gebruikerslijst door te ploege:S

Paultje-k
15 september 2004, 16:34
http://www.gitaarnet.nl/forum/profile.php?mode=viewprofile&u=1726 hier heb je em dude!

@iro
15 september 2004, 16:50
je snapt tog wel wat ik bedoel :cool:
hoe krijgt tony iommy die kruizen dan erop?

tja bij hem is dat de inlay zelf, maar stickers over je stippen plakken kan toch niet goed spelen denk ik ...

Funkblaster
15 september 2004, 16:50
oke wie begint?

ik!

het zijn geen gewone stickertjes, het zijn inlays en die worden dus in je fretboard gelegd, die worden niet in 1 keer opgeplakt

Sicky61
15 september 2004, 16:53
Bij de sg van tony zal het wel ingelegd zij in de toets.
Das een klusje voor de vakman.
Wat jij kunt doen is dun plakfolie met een parlemoer print kopen en de kruisjes uitsnijden en erop plakken.
Neem wel folie wat goed plakt want als ze los gaan heb je d'r last van met spelen.
suck6 d'r mee

Thom TK
15 september 2004, 16:54
Als je met stickers begint, dan slijten die er ZO af lijkt me. :roll:

Funkblaster
15 september 2004, 16:56
Als je met stickers begint, dan slijten die er ZO af lijkt me. :roll:

denk ik ook, straks heb je een keer een beetje zweetvingers en dan is ´t gedaan met die stickertjes

Sicky61
15 september 2004, 17:01
Als hij de stickers eraf oefent is íe onderhand wel aan een echte tony iomi signature S.G. toe...
Tja inleggen is natuurlijk DE manier,maar daar vraagt hij hier niet om.

fred dons
16 september 2004, 07:50
zoals een aantal forumites al had uitgelegd zijn de kruizen van Tommi Iommi geen stickers maar ingelegd parelmoer. dit inleggen kan op zich een kostbare hobby worden omdat ieder kruis uit een stuk parelmoer gezaagd word dat per stuk al 10 euro kost (dit is dus exclusief het zagen en inleggen)
voor een hele hals kun je dus tegen een rekening aan lopen van een paar honderd euro
een andere optie is fretware, dit bedrijft maakt inderdaad "stickers"van parelmoer en abalone. Dit materiaal is te knippen en te bewerken en plak je op je gitaar. Het schijnt dat je het materiaal wel voelt tijdens het spelen maar dat dit effekt minimaal is.
http://www.fretware.com/catalog2/default.php

Jeroenvanhulsteijn
16 september 2004, 09:20
ik heb ook stickers op mn neck, maar ik krijg echt de snaren niet ver genoeg ingedrukt met die jumbo frets om over die sticker heen te kunnen glijden. ze zitten trouwens rond fret 12. tussen fret 10 en 13 zit de toets afgeplakt met een sticker.

alleen in de eerste 3 posities druk ik de snaar soms zover in dattie het toetshout raakt. maar das meer als je wat vibrato ofzo wilt spelen. verder is het meer tikkertje spelen. mn gitaar staat ook wat te laag afgesteld om hard te kunnen aanslaan.

Rubenios
16 september 2004, 11:58
lol sorry hoor maar
:D