PDA

View Full Version : Op zoek naar gitaar + amp (fender topic)



stimmt
15 september 2004, 16:06
Hallo boykes, :P

Ik moet nog wat geld sparen, maar zodra ik het heb ben ik van plan een elektrische gitaar + versterker aan te schaffen. Waarschijnlijk een Fender gitaar, en misschien ook wel versterker.

Anyway, mijn budget ligt op 1000 euro, voor gitaar+amp samen dus. Aangezien ik al een akkoestische gitaar heb, en daar al een tijdje op speel (2 jaar) wil ik niet beginnen met rotzooi, maar eigenlijk toch wel meteen met een beetje kwaliteit (voor zover mogelijk met 1000 e)

Mijn speelstijl is vooral een mix van blues en alternatieve rock (niet te 'hard'). Ik ben van plan ook een band op te starten / te joinen dus er moet ook mee kunnen worden opgetreden...

Ik zit qua gitaar msischien te denken aan een Stratocaster, maar is een Strat van 500 euro van goede kwaliteit?
Voor versterker wil ik zeker een buizenamp...

Alvast bedankt voor je reactie,
Tim

BramVersteeg
15 september 2004, 16:12
1000 euro is zeker genoeg om iets degelijks te kopen. Maar ik zou wel 2e hands kijken. Een 2e hands strat van 500 pleuro is volgens mij echt wel goed genoeg (ben niet zo'n stratman). Dan een buizencombo met evt. een extra overdrive pedaal ervoor en je bent helemaal het mannetje :P .
Grz. Bram

stimmt
15 september 2004, 16:15
ja ik begrijp wat je bedoelt met 2e hands, maar toch geeft nieuw een bevredigender gevoel :P

Maar een gitaar van 500 euro is dus wel goed genoeg?

Bigfoot414
15 september 2004, 16:27
Tweedehands is echt iets om te overwegen hoor. Meestal zijn tweedehands verkopers gewoon eerlijke mensen die gewoon goeie kwaliteitsmerken verkopen tegen (meestal) voordelige prijzen. Voor €500 kun je wel leuke dingen vinden

metallic
15 september 2004, 16:35
je krijgt een nieuwe fender stratocaster voor 399 @ musicstore in Köln...Kun je maybe marshall versterker erbij kopen( ik zou voor versterker wel 2e hands kijken)

stimmt
15 september 2004, 16:37
399??

is dat wat?? wat is het grote verschil tussen een strat van 400 en eentje van 1500? alleen het geluid? of ook de kwaliteit van het hout en elementen, etc?

maylingjv
15 september 2004, 18:13
ik zou zoeken naar een 2dehandse koch twintone en een vester strat of een fenix,zeer goede stratocaster kopien die nog voor een prikje te vinden zijn,dan is wel je hele 1000 euro op maar dan heb je ook wel wat,

stimmt
15 september 2004, 18:45
strat kopiën?? kan ik geen originele strat aankomen dan voor 500 euro?

Wormaap
15 september 2004, 18:52
Voor 1000 euro ga je geen kwaliteitsgear nieuw vinden. Wel redelijk spul, maar niks goeds.
Voor diezelfde 1000 euro kun je 2ehands aan best wel érg puik spul komen :)

soup
15 september 2004, 19:10
http://www.marktplaats.nl/markt/muziek/elektrgitaren/30209.htm?zoek=stratocaster
http://www.marktplaats.nl/markt/muziek/elektrgitaren/30422.htm?zoek=stratocaster&oudei=30
http://www.marktplaats.nl/markt/muziek/elektrgitaren/29914.htm?zoek=stratocaster&oudei=60
+
http://www.marktplaats.nl/markt/muziek/gitaarbasversterkers/22017.htm?fo=1&zoek=marshall%20&oudei=60

maylingjv
15 september 2004, 19:32
sommige budget kopien zijn pakken beter kwa prijs kwaliteit als de fenders,je kan je beter niet te hard fixeren op de naam fender leo is al lang dood en een originele is niet te betalen ;) maar voor een 300 a 350 euro kan je best wel een 2dehandse strat vinden die kan tippen aan sommige usa fenders,en dan heb je geld over voor een degelijke amp

stimmt
15 september 2004, 19:34
wanneer is het dan een originele strat en wanneer een kopie?

mark88
15 september 2004, 23:12
wanneer is het dan een originele strat en wanneer een kopie?

orgineel als er fender opstaat, als er een andere merknaam op staat een kopie.

stimmt
15 september 2004, 23:39
er zijn toch wel originele stratocasters voor 500 euro??? ik meende die toch zeker gezien te hebben op internet!?

schwalbe
16 september 2004, 00:07
mexicaanse wel ja, maar geen USA-modellen.. misschien wel 2ehands.

Richwoodje
16 september 2004, 06:51
dr is hier ergens ook nog een MEX vs. USA topic, mss moet je daar even kijken, zodat je overtuigd wordt om een Mexicaantje te nemen (in dat topic roept iedereen iig dat er niks mis met die dingen is)

BramVersteeg
16 september 2004, 09:26
399??

is dat wat?? wat is het grote verschil tussen een strat van 400 en eentje van 1500? alleen het geluid? of ook de kwaliteit van het hout en elementen, etc?

Sterker nog, het hout en de elementen zorgen voor de sound. Als deze beter zijn zal de sound ook beter zijn.
En ik begrijp dat nieuw een goed gevoel geeft maar als je 2e hands koopt kun je het ook weer voor de zelfde prijs verkopen!

Mr.Bluesbreaker
16 september 2004, 12:54
mijn advies: zoek een 2ehandse Japanse Stratocaster, die zijn goedkoop en beter als mexicanen. Zoek tot je een goed exemplaar vind die in jou ogen/ oren goed klinkt en speelt. Dan ben je voor 350-400 klaar. De rest van je budget kun je besteden aan bv een 2e hand Fender buizenamp inderdaad, als je wil is er een Hotrod Deville 2 keer 12 wel 2e hands binnen je budget te vinden. Of als je een kleinere versterker wilt voor alleen thuis is een blues junior/ oude (superchamp) ook een idee, dan heb je nog iets meer voor je gitaar te besteden wellicht.

imlikeajungle
16 september 2004, 13:38
Een Mexicaanse of Japanse strat zijn beiden erg goed prijs/kwaliteit. Wel ff op meerdere gitaren spelen, ge bvb een keertje naar Feedback en test een hoop strats zodat je er wat feeling voor hebt, en kijk dan tweedehands naar wat je beviel. Elke gitaar is anders, je moet er eerst op spelen om te weten of het wat is.
Qua amp kan je voor 500,- een mooie Marshall of Fender combo scoren op de tweedehands markt.
Het leuke is dat de waarde van tweedehandse spelen redelijk stabiel is, dus als je binnen afzienbare tijd er toch vanaf wil verlies je geen hopen geld.
En vooral: koop iets dat JIJ lekker vindt klinken en spelen. Fuck wat andere mensen zeggen/denken, het is jouw gear!
Enjoy!

t0n3h^
16 september 2004, 16:45
Mijn Strat USA kostte 2e Hands(!) 1000 euro.....maar dat is die zeker waard. Die gitaar gaat nog wel een aantal jaartjes mee. Dus bij een budget van 1000 euro...wil je dus ook een versterker. Je wilt een buizenversterker, en die zijn duur ;)....dus ik zou nog even doorsparen voor die buizenbak :P

wille525
17 september 2004, 10:14
Ik zou gaan voor 2e hands. Naast Fender zijn er ook nog goedkopere (en soms nog betere) mogelijkheden. Kijk bv eens naar Blade stratocasters. Ik had onlangs bijna een Blade Strat Texas Std gekocht via internet voor 275 euro. Nieuw kost deze gitaar gemiddeld 750 euro, en hij klinkt vaak beter dan een Amerikaanse Fender. Ook moet je eens kijken naar de Ibanez Artist uit de jaren 70 (Japans). Deze benaderen soms echt de kwaliteit van de dure Gibson-gitaren. Deze Artist-gitaren worden soms voor veel geld verkocht, maar ik heb ook gezien dat ze voor 500 euro van de hand werden gedaan. Kortom: kijk op internet naar 2e hands modellen en bekijk vooral de reviews van het betreffende model, zie www.harmony-central.com/Guitar
Als je dan toch uiteindelijk een Fender wil, zou ik kiezen voor een Japanse (het liefst eentje uit de jaren 80). Deze doen vaak niet onder voor Amerikaanse (ik heb oa twee Amerikaanse strats en een Japanner).

Wat betreft een versterker zou ik kiezen voor Line6. Tuurlijk deze kun je niet vergelijken met een dure Marshall-top, maar het geluid is vaak wel verassend goed. Vooral op lage volumes (in je woonkamer) heb je hier veel aan, maar is ook goed te gebruiken in een band. Tevens heb je dan alle effecten aan bord. Mensen die beweren dat deze 'digitale troep' waardeloos klinkt, hebben vaak geen ervaring met Line6. (voor alle goede orde is speel dus op zowel digitaal als op buizen).

Succes met zoeken

stimmt
17 september 2004, 11:28
alvast bedankt voor jullie reacties, ik heb er veel aan (gehad)

Maar ik keek net voor buizenversterkers, en die zijn er idd vrij weinig onder de 600 euro :o

dus dat wordt waarschijnlijk ook 2e hands

stimmt
16 oktober 2004, 14:42
weten jullie een zaak / internetsitewinkel die japanse fenders (strats) verkoopt?

The_RockeR13
16 oktober 2004, 14:48
Koop een yamaha pacifica 604w hele goede gitaar voor de prijs!