PDA

View Full Version : 8 snarige bas



olaf reijnders
15 september 2004, 14:01
Hallo.

Ik heb onlangs een 8 snarige bas gekocht en ik vroeg mij af of er mensen zijn die ervaring hiermee hebben.

Olaf.

Lazy B.
15 september 2004, 15:55
Hallo.

Ik heb onlangs een 8 snarige bas gekocht en ik vroeg mij af of er mensen zijn die ervaring hiermee hebben.

Olaf.

Mijn antwoord is ja. Ik heb een fretloze 8-snarige aluminium neck Kramer gehad. Ik heb hem weer weg gedaan omdat hij alleen maar aan mijn muur hing.

Wat wil je weten?

Primitive
15 september 2004, 16:57
lol:d :-D

Lazy B.
15 september 2004, 19:40
lol:d :-D

Mmm, ik realiseer me inderdaad ineens dat mijn reactie wat ironisch over kan komen. Zo was 't niet bedoeld. :D Sommige mensen vinden 8 snaren te gek, maar ik kon er helemaal niks mee!

MazeMouse
15 september 2004, 20:46
Even totaal offtopic
Lazy B, is die fretloze Dean Edge Q6 die nu bij Feedback Utrecht hangt niks voor jou? (gezien je sig)

emielow
15 september 2004, 22:41
ik vinder ook geen zak an, kuj niet net zo goed een octaver gebruiken? :-D

Lazy B.
16 september 2004, 09:51
Even totaal offtopic
Lazy B, is die fretloze Dean Edge Q6 die nu bij Feedback Utrecht hangt niks voor jou? (gezien je sig)

Nope, ik ken die dingen. Is absoluut niet mijn stijl. Thanks voor de tip anyway.

ToolRulez
16 september 2004, 11:21
@ Olaf: Ik heb geen ervaring met dit soort bassen, maar ik ben wel benieuwd wat jij ervan vindt. Ik neem trouwens aan dat je het hebt over een 4-snaar met octaafsnaren erbij. Als je een echte 8-snarige bas hebt (gestemd van C# tot C ofzo :D) ben ik helemaal een en al oor!

@ Lazy B: Volgens mij hebben wij dezelfde smaak op het gebied van fretloze 6-snaren :). Ik heb een tijdje terug ook die Dean geprobeerd maar het deed me helemaal niks!

Lazy B.
16 september 2004, 11:25
Olaf komt niet meer terug geloof ik. :???:
Zeker verstrikt in zijn 8 snaren. :wink: :D

bert k
16 september 2004, 16:50
Ik heb jaren terug eens op een 12-snarige bas gespeeld. 1 bassnaar en twee oktaafsnaren per toon. Was ERRUG massief :D Ik heb helaas geen idee meer welk merk dat was.

olaf reijnders
16 september 2004, 20:37
Ik kon een Rikkers 8 snaar kopen voor €199,- en die kon ik dus niet laten lopen. Dus....... Ik denk overigens dat een 8 snaar beter klinkt dan een 4 snarige met een octaver.

Olaf.

piezo
16 september 2004, 20:48
Bassist van mijn band heeft zo'n 8-snarige Dean. Een van het wat duurdere type. Speelt geweldig, klinkt goed, maar is natuurlijk niet voor alles bruikbaar.

olaf reijnders
17 september 2004, 16:33
Ik bezit een exemplaar die wat opknapwerk vergt en heb voor mijn gevoel ook de mogelijkheid om hem 5 snarig te maken. Ik ben er nog niet over uit of ik kem verkoop of niet. Hij is namelijk ook nog eens linkshandig (voor mij perfekt, ik ben links). Dus................................ :roll:

fransman37
25 oktober 2004, 14:06
mensen mensen mensen.

zijn 4 fucking snaren niet genoeg voor jullie simpele zieltjes :razz: :wink:

:-D

Primitive
25 oktober 2004, 14:21
mens, lekker laat op zo'n post gereageerd............., en als je niks in te brengen hebt in zo'n oud topic haal um dan niej meer naar boven:'/

Lazy B.
25 oktober 2004, 14:31
Ik denk overigens dat een 8 snaar beter klinkt dan een 4 snarige met een octaver.

Het zal ongetwijfeld beter klinken, maar als jij er ook net zo goed op kunt spelen ben je in mijn ogen een hele bink. :D

Wouter J
27 oktober 2004, 19:08
Sting heeft in de Police dagen een unieke Hamer achtsnarige bas gehad.

Dat was een rode fretloze Hamer Blitz bas
http://www.12stringbass.net/Sting1x.jpg

Ziet cool uit maar lijkt me heel lastig te bespelen