PDA

View Full Version : plugins?



bobby
15 september 2004, 04:35
Hoi,

Ik ben vandaag begonnen met PC recording.. en ik wist dat het niet makkelijk zo worden, maar nu wordt het mij even te moeilijk..
Mijn vraag:

Ik heb het volgende.. drumkit from hell (is een plugin, toch?), fruityloops (sequencer?), cubase (host)...
Nou was het dus mijn bedoeling een basistrack met drums neer te leggen in cubase SX.. alleen kom ik er niet achter hoe.. de handleiding van DFH (Drumkit From Hell) is vrij onduidelijk en gaat ervan uit dat je al alles weet van midi en plugins. :???:
Maar goed, ik heb dus geheel een eigen drumkit gemaakt met DFH.. tot dusver alles goed.. dan moet ik dat dus bouncen? verder ben ik dus nog niet gekomen.
Ik krijg de drumkit samples maar niet in fruityloops (moet dat eigenlijk wel?)..
Kan iemand mij uitleggen hoe ik dus een drumkit van DFH compleet als audiobestand in cubase SX krijg?

bedankt.

sturmgeist
15 september 2004, 12:40
zo bobby dat was weer een latertje!

bobby
15 september 2004, 14:43
:-D :-D :-D
Of vroeg, het is maar net hoe je het ziet..

Ik heb dus al geprobeerd de DFH op te slaan in fruityloops/plugins/VST..
Maar zodra ik dit wil laden via fruityloops (load sample) staat er niks.. :???:

bobby
16 september 2004, 02:12
Okee.. een dag later en geen stap verder :lol:
kan iemand die hiermee heeft gewerkt of er nog mee werkt het mischien stap voor stap uitleggen.. maar dan echt vanaf het begin.. want ik ben het kwijt en heb geen idee meer..

Ik werk op windows XP, gebruik geen MIDI hardware.. M-audiophile kaart.

Software genoeg: hoofdprogramma cubase SX, drumkit from hell superior.. en nog wel wat meer (native inst., en wat cubase plugins) alleen wil ik dus eerst proberen die DFH samples in Cubase te krijgen en ze daar verwerken tot een drumtrack.. ik neem aan dat dit zo moet?
Ik heb alle geluidfiles van DFH op de harde schijf staan.. in cubase kan ik via "devices" en dan "VST instruments" kiezen voor een file genaamd "drummer" afkomstig van DFH.. ik druk dan op "edit" en dan kom ik bij de DFH afdeling waar ik de drums kan testen via pads hierin zit een instrument edit en een sampler edit, ook kies ik hier microfoons, etc...
Ik druk op dit scherm vervolgens op de "bounce" knop..
Dan komt er het volgende scherm "bounce to disc" "press the record button and start playback on your sequencer".. hier zit ik dus vast, wat is dan de sequencer?
Vervelende situatie, maar moet toch te doen zijn zou je denken..
Dus als iemand enig idee heeft, laat het mij dan alsjeblieft weten.. anders kom ik waarschijnelijk nooit verder..

Bedankt alvast.


PS wat is Rewire eigenlijk? dit zit bij DFH in.. is dit een sampler?

semt-x
16 september 2004, 07:55
Volgens mij laad je je plugin en via de MIDI editor stel ik meestal mijn drums in. Welke versie Cubase draai je trouwens want versie 1.x heeft de mogelijkheid dat je tegen je geluidskaart moet zeggen IN: is je dfh - superior en OUT: je geluidskaart zelf. Althans dit werkte bij mij zo. Lees ook even je handleiding door als je m origineel heb. Anders kan http://forum.cubase.net/cgi-bin/cubase.net/Ultimate.cgi?action=intro&BypassCookie=true misschien nog helpen??

bobby
18 september 2004, 03:38
Sorry voor de late reactie semt-x.. bedankt voor jouw reactie trouwens.. ik draai cubase SX.. verder geen 1.0 of 2.0, nee, gewoon cubase SX.. moet goed zijn toch? ik zit verder wel te kijken naar N-track.. lijkt mij een prima programma voor het geld..
Bedankt voor de link, ik ben eens gaan kijken, en ik zal daar wel een post neerzetten met dit onderwerp.. moeilijk hoor, pc recording.. je moet er echt de tijd ervoor nemen, geen plug en play dus.. :)

guhlenn
24 september 2004, 10:10
qauw, je bent nu al dire weken bezig! dat betekdn dat je nog maar 4 jaar moet. Gefeliciteerd.

bobby
24 september 2004, 15:57
Haha.. ja.. je moet er wat voor over hebben.. maar per dag leer je weer wat meer, je komt er vanzelf wel. maar voor mij duurt inderdaad nog 4 jaar :)

bert k
24 september 2004, 16:25
Dan komt er het volgende scherm "bounce to disc" "press the record button and start playback on your sequencer".. hier zit ik dus vast, wat is dan de sequencer?
Vervelende situatie, maar moet toch te doen zijn zou je denken..
Dus als iemand enig idee heeft, laat het mij dan alsjeblieft weten.. anders kom ik waarschijnelijk nooit verder..

Bedankt alvast.


PS wat is Rewire eigenlijk? dit zit bij DFH in.. is dit een sampler?

De sequencer is dus Cubase. Sequencer is een oude term voor opnameprogramma.
Rewire is geen sampler, maar een hulpprogramma dat de verbinding verzorgt tussen Cubase en een plug-in zoals DFH.

bobby
25 september 2004, 02:43
Dank je wel, Bert.. ik ben er net ook achtergekomen dat ik DFHS samples dus ook in het programma fruity loops kan "sequencen" .. had ik eerder moeten proberen, maar werkt prima, en zonder midi.. leuk programma, fruity loops.