PDA

View Full Version : probleempje met Engl Screamer Amp



Tomek
14 september 2004, 21:33
Mensen, misschien dat iemand dit weet.
Ik heb een Engl screamer versterker en ik kwam net achter het volgende:

als ik met met mijn footswitch terugschakel van het gain naar het clean kanaal dan hoor ik een soort "plof" uit mijn versterker komen. Net zo'n soort geluidje dat je vaak nog even hoort als je de versterker uitschakeld, alleen dan iets harder.
Echter, ik hoor het alleen wanneer ik overschakel terwijl er geluid uit mijn versterker komt. Oftwel, als ik een akkoord aansla en dan overschakel dan hoor ik het. Wanneer ik niets speel/stil ben en ik schakel dan over dan hoor ik niks.
Schakel ik van het clean- weer terug naar het gainkanaal dan hoor ik het ook niet.

Wat ik al geprobeerd heb:
- switchen o pde versterker zelf ipv met de footswitch
- een andere gitaar.

Beide mochten niet baten.

Iemand een idee wat dit kan zijn, want volgens mij hoort het niet zo te zijn.

Toffe gozer
14 september 2004, 21:42
Ik heb ook sinds kort een Screamer, en bij mij hoor je ook zo'n plofgeluid wanneer ik overschakel van gain naar clean, ik heb ook geen idee waar dat aan ligt :(

Tomek
14 september 2004, 21:46
Ik heb ook sinds kort een Screamer, en bij mij hoor je ook zo'n plofgeluid wanneer ik overschakel van gain naar clean, ik heb ook geen idee waar dat aan ligt :(

Heeeej, dat is vreemd. Tsja ik moet zeggen ik schakel niet zo vaak van gain naar clean dus ik weet eigenlijk ook niet of het al van het begin af aan zo is.

Maar het blijft apart en ben er ook niet echt blij mee moet ik zeggen.
Misschien Engl maar ff een mailtje sturen ofzo dan.

tenzij iemand anders natuurlijk weet waar het aan ligt :)

Toffe gozer
14 september 2004, 22:10
Ben toch even aan het uitzoeken geweest waar het aan kan liggen, wat blijkt nu , mijn versterker is aangesloten op een stopcontact zonder aarde, nu heb ik hem aangesloten op een stopcontact met aarde en de "plop"is nu weg :)

Tomek
14 september 2004, 22:19
Ben toch even aan het uitzoeken geweest waar het aan kan liggen, wat blijkt nu , mijn versterker is aangesloten op een stopcontact zonder aarde, nu heb ik hem aangesloten op een stopcontact met aarde en de "plop"is nu weg :)

Hmm, voor zover ik weet heb ik de mijne ook op een geaard stopcontact zitten, maar ik zal het toch nog eens controleren.

Bedankt in ieder geval!!