PDA

View Full Version : squier tele custom ?



My Dying Bride
14 september 2004, 21:06
iemand ervaringen met deze gitaar ?
ga morgen in de winkel testen en dan mischien kopen , zal wel niet meer kosten als 300€ als ze op online stores voor 199$ staan...
normaal ben ik niet voor telecasters maar deze is toch mooi ...
http://www.squierguitars.com/repository/squier/images/0327502506_zoom.jpg
MODEL NAME Squier Telecaster Custom
MODEL NUMBER 032-7502-(Color#)
SERIES Squier Standard Series
BODY Agathis
NECK Maple, C-Shape,
(Gloss Polyurethane Finish)
FINGERBOARD Rosewood, 7.25ä Radius (184 mm)
NO. OF FRETS 21 Medium Jumbo Frets
SCALE LENGTH 25.5ä (648 mm)
WIDTH AT NUT 1.650ä (42 mm)
HARDWARE Chrome
MACHINE HEADS Standard Die-Cast Tuners
BRIDGE 6-Saddle Strings-Thru-Body Tele Bridge
PICKGUARD 3-Ply Black
PICKUPS 2 Chrome Covered Humbuckers (Neck/Bridge)
PICKUP SWITCHING 3-Position Toggle:
Position 1. Bridge Pickup
Position 2. Bridge and Neck Pickups
Position 3. Neck Pickup
CONTROLS Volume 1. (Neck Pickup),
Tone 1. (Neck Pickup),
Volume 2. (Bridge Pickup),
Tone 2. (Bridge Pickup)
COLORS (506) Black
(Polyester Finish)
STRINGS Fender Super 250L, Nickel Plated Steel, (.009 to .042), p/n 073-0250-003
UNIQUE FEATURES Dot Inlays
ACCESSORIES None
INTRODUCED 7/2003

SiNiSTRaL
14 september 2004, 21:14
bij feedback issie 199 (euro)
heb m er alleen nog nooit zien staan....dus of hij is altijd uitverkocht of ze moeten m ff tevoorschijn toveren

My Dying Bride
14 september 2004, 21:21
en is die een beetje goed of is het maar de kwaliteit van een squier bullet ?
het moet dienen als reservegitaar en ik heb 300 euro

SiNiSTRaL
14 september 2004, 21:35
zoals ik al zei: ze hebben m nooit bij de feedback, dus ik heb nog nooit de kans gekregen erop te spelen...

NRK
14 september 2004, 21:36
Ik denk dat deze voor distortion zo ie zo beter is als een Bullet, aangezien deze twee humbuckers heeft. De bullet heeft 3 single coils toch? Stoer gitaartje inderdaad. =P

vulvasonic
14 september 2004, 23:59
Ik weet niet wat agathis voor een houtsoort is, maar dat is bij dit soort modellen voor mij wel belangrijk. Is de body gemaakt uit een paar stukken goed hout, dan zou ik er geen moment over twijfelen om 'm te kopen voor 199 euri. Dan kan het uiteindelijk nog een hele leuke plank worden (verwacht bijvoorbeeld geen geweldige stemmechanieken).

NRK
15 september 2004, 01:29
Agathis is erg goedkoop hout. Zit in de standaard squier series en in de goedkope ibanez-series. Dus niet heel goed, maar geen triplex ofzo.

MazeMouse
15 september 2004, 05:48
Agathis wordt op vrijwel alle goedkope gitaren gebruikt.

SiNiSTRaL
15 september 2004, 07:55
Agathis = linden = basswood

Negative K3 fan
15 september 2004, 09:40
agathis is geen basswood man!

agathis is veel goedkoper etc. etc.

je haalt het waarschijnlijk door de war met tilia (wat een door g&l en andere fabrikanten dure naam voor basswood is).

Rubenios
15 september 2004, 09:43
http://www.thefreedictionary.com/Agathis

michielv
15 september 2004, 14:09
Bij de meeste gitaarproducenten is Agathis een duur woord voor multiplex.

Tenminste, alle gitaren die ik gezien heb waar op het label stond "Agathis body" bleken bij een nadere inspectie gewoon van multiplex gemaakt te zijn.

Als je 300 euro te besteden hebt zou ik toch eens rondkijken naar een andere, 2e hands gitaar. Tenzij je per se een Tele Custom wilt maar er staan regelmatig degelijke Aria's en Westone's met dubbele humbuckers voor rond de 150 - 200 euro op marktplaats en gitaarmarkt. Dit zijn vaak wel goede gitaren.

SiNiSTRaL
15 september 2004, 16:07
agathis is geen basswood man!

agathis is veel goedkoper etc. etc.

je haalt het waarschijnlijk door de war met tilia (wat een door g&l en andere fabrikanten dure naam voor basswood is).
idd! my bad :)

Shaggy
15 september 2004, 18:02
dat er custom bijstaat doet het em denk ik .. verder vind ik die gitaar een beetje mix tussen lp, tele en strat .. een ultra-commerciële gitaar. Er is geen fuck custom aan die gitaar.

Voor 400 euro meer kun je een 2e handse thinline fendertje vinden.

michielv
16 september 2004, 09:39
dat er custom bijstaat doet het em denk ik .. verder vind ik die gitaar een beetje mix tussen lp, tele en strat .. een ultra-commerciële gitaar. Er is geen fuck custom aan die gitaar.

Voor 400 euro meer kun je een 2e handse thinline fendertje vinden.

Het model heette indertijd (jaren '70) ook al Telecaster Custom, net zoals de Les Paul Custom enz.

Custom was meer een term om "meerwaarde" ten opzichte van standaard modellen (als de, jawel, Les Paul Standard) aan te duiden. Zo werd ook de term Deluxe gebruikt.

"Custom" slaat dus niet op "customized" of "custom-built".

En ja, voor zeker het dubbele aan het bedrag kun je altijd een betere gitaar vinden maar de meeste mensen hebben nou eenmaal een budget waar ze vanuit moeten gaan en de vraag is of ze voor de 300 euro budget hier een leuke gitaar aan hebben.

Kun je me trouwens uitleggen wat er niet ultra commercieel is aan een in serie gemaakte gitaar is bedoeld voor massa verkoop? De strat is ook ultra commercieel, met opzet ook zo ontworpen dat om door de blitse uitstraling juist klanten te trekken die anders een ander merk gitaar gekocht zouden hebben. Dat blijkt wel uit het feit dat de gitaar nu nog aanspreekt...
Niets mis mee hoor, zeker niet als je je brood moet verdienen met verkopen van die dingen. :D