PDA

View Full Version : Jouw Favoriete Effect?



AlterEgo
14 september 2004, 20:47
Ik keek net even in het topic met "welke effecten heb jij" en daar zag ik dat sommige mensen echt gigantische hoeveelheden pedalen hebben. Maar wat is nou jouw favoriete? Zelf heb ik alleen de OC-2 van Boss, en die vind ik dan ook geweldig :P Vooral omdat ik niet van Wah of flanger houd, vind ik dit wel erg fijn. Ook is het leuk bij riffjes :) Maar wat vind jij het leukste of beste pedaal?

Geen antwoorden als "Boss nogwat" maar beargumenteer het ook een beetje

ieme
14 september 2004, 20:56
Fulltone Clyde wah, kom naar de Forum meeting op 23 oktober en test hem zelf!

schizo910
14 september 2004, 21:00
Ben echt weg van mijn Tech21 XXL en van mijn Ibanez RC99 chorus.

Moet ik echt kiezen dan wordt het de XXL omdat ik die vaker gebruik.

AlterEgo
14 september 2004, 21:03
Wat doet die Tech?

Mitch
14 september 2004, 21:59
Scheuren.

kokteejl
14 september 2004, 22:06
hehehe...scheuren...

Sorry als het zagerig overkomt: tot nu toe men fuzz factory :D :D :D
Gewoon omdat er nog heel wat (heb zo'n lijstje op internet gevonden) mogelijkheden mee mogelijk zijn :) and i love fuzz, that's why...

Mitch
14 september 2004, 22:11
http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=30073&highlight=favoriete+pedaal

Ik dacht al... het is toch nog niet zo heel erg lang geleden :wink:

kokteejl
14 september 2004, 22:16
toch wel al een tijdje ;) met al die gassers hier zal er wel al veel verandert zijn zeker ;)

schizo910
14 september 2004, 22:25
Wat doet die Tech?

yep, scheuren dus. Over het algemeen gebruik ik de distortion uit mijn amp zelf het meest, maar zodra ik over een bestaande backline speel of in de oefenruimte sta (zonder eigen amp dus) gebruik ik die XXL bijna continu!

zie hier:http://www.tech21nyc.com/xxl.html

vinni
14 september 2004, 22:29
Maxon FL301
Fantastische analoge flanger....

Heb'm nog steeds alhoewel ik nu de flanger gebruik uit de G-major.
Maar da's geen partij.....
Wil echter niet voor elk effect een los kastje gebruiken alhoewel dit beter klinkt. Gemak is me ook wat waard.

Groet,
Vinni

jaywalker
15 september 2004, 00:08
momenteel mijn dl-4, maar dat verschilt nog wel. Ik speel de laatste tijd eigenlijk niet meer met al mijn effecten, op 2e plaats mijn big muff

Jeroenvanhulsteijn
15 september 2004, 00:10
Vibrato...is toch wel mijn favoriet aan het worden. k heb geen los vibrato pedaal meer. k had een cm tremovibe. uit mn arion chorus krijg ik ook wel wat vibrato. de vibrato van mn tonelab bevalt me ook prima.

Anavrin
15 september 2004, 00:16
Ik heb nog niet mogen genieten van een grote variëteit aan pedaaltjes, maar vind mijn Boss MT2 (metalzone) wel heel lekker klinken. Van rauw death metal tot 70-s 80's rock tot grunge. Ik gebruik dit pedaal voornamelijk met een redelijk lichte instelling. Wat op sommige versterkers crunch wordt genoemd, en kloot dan wat aan met het combineren van de distortion-kanalen van m'n amp en de metalzone. Ik wil ook nog ooit een Electro-harmonix Polychorus, omdat daar meteen ook een flanger op zit en een soort van delay, en ik wel van het nirvana geluid hou, en deze daar ook voor wordt gebruikt door Kurt Cobain... Ik ga 'm natuurlijk wel eerst uitgebreid uitproberen voor ik 'm ga kopen, maar het idee dat het eigenlijk een soort van mini-multi-effect is, spreekt me wel aan. Wat me dan weer niet aanspreekt is de prijs, die rond de 200 euro ligt... :-(

fördärvad
15 september 2004, 00:22
Ik betrap mijzelf erop dat ik toch wel erg veel gebruik maak van reverb, welke ik overigens uit mijn pod haal.
Het meest gebruikte pedaal is een Boss mt2, zeer goed geschikt voor mijn genre (black/viking metal). Aan de ene kant heb ik het idee het pedaal qua geluid toch wel aardig te kennen, maar toch doet het ding me af en toe toch nog verbazen. Ik ben vooralsnog geen scheurpedalen tegengekomen welke me zo goed bevallen als de mt2 (.. lees: zo goed geschikt lijken te zijn voor het genoemde genre). Indien ik iets anders dan metal speel, laat ik de mt2 voor wat het is en doe ik bijna alles met de pod.

Speeddemon
15 september 2004, 00:27
Ik betrap mijzelf erop dat ik toch wel erg veel gebruik maak van reverb, welke ik overigens uit mijn pod haal.
Het meest gebruikte pedaal is een Boss mt2, zeer goed geschikt voor mijn genre (black/viking metal). Aan de ene kant heb ik het idee het pedaal qua geluid toch wel aardig te kennen, maar toch doet het ding me af en toe toch nog verbazen. Ik ben vooralsnog geen scheurpedalen tegengekomen welke me zo goed bevallen als de mt2 (.. lees: zo goed geschikt lijken te zijn voor het genoemde genre). Indien ik iets anders dan metal speel, laat ik de mt2 voor wat het is en doe ik bijna alles met de pod.
Zoom Tri Metal TM-01 maar eens proberen dan.

Metalzone zuigt hard!
(ik heb heel lang death/thrash gespeeld, waarbij een jaartje op eem MT-2. Dikke bagger)

fördärvad
15 september 2004, 01:08
Ik betrap mijzelf erop dat ik toch wel erg veel gebruik maak van reverb, welke ik overigens uit mijn pod haal.
Het meest gebruikte pedaal is een Boss mt2, zeer goed geschikt voor mijn genre (black/viking metal). Aan de ene kant heb ik het idee het pedaal qua geluid toch wel aardig te kennen, maar toch doet het ding me af en toe toch nog verbazen. Ik ben vooralsnog geen scheurpedalen tegengekomen welke me zo goed bevallen als de mt2 (.. lees: zo goed geschikt lijken te zijn voor het genoemde genre). Indien ik iets anders dan metal speel, laat ik de mt2 voor wat het is en doe ik bijna alles met de pod.
Zoom Tri Metal TM-01 maar eens proberen dan.

Metalzone zuigt hard!
(ik heb heel lang death/thrash gespeeld, waarbij een jaartje op eem MT-2. Dikke bagger)
Ik heb inderdaad al meer gehoord over die zoom, maar tot nog toe niet de kans gehad het ding uit te proberen (wat ik zeker wil gaan doen). Ik zal aankomend weekend eens kijken of Dijkman 'm heeft, ik moet er toch langs.

fördärvad
15 september 2004, 01:09
grrr.. dubbelpost.

fördärvad
15 september 2004, 01:10
en nog eentje :evil: ... :roll:

Dweezman
15 september 2004, 09:14
Mijn favo is de Sherlock Tremit. Alleen al om dat lieve uiterlijk :wink:

phx
15 september 2004, 10:02
Mijn phase 100 van MXR is absoluut one of my favorites. Op de ruigste stand met de speed bijna dicht!

Nog even over de nieuwe zoom pedalen: ik heb de zoom hyperlead, dit is mijn main distoriton. Is erg rustig (ruist bijna niet, ook niet alsie aanstaat) en heeft ongeloofelijk veel sustain. Bovendien is hij allround: van status qua geluid (twakketwakketwakke..) tot nu-metal (ik haat dat woord :x ).


PHX

Fuhgawz
15 september 2004, 13:24
Ik vind de sound van mijn Ibanez FL99 erg mooi en met mijn Boss DD-3 kan ik echt veel, maar mijn favoriet is nog steeds mijn Sobbat Fuzzbreaker:

http://members.home.nl/fuhgawz/Sobbat.jpg


:D

Bastijn
15 september 2004, 14:57
Voor bas: Chorus, chorus en een beetje distortion. Voor akoustische gitaarintro's is een chorusbaslijntje in de hogere regionen ideaal.
Voor bassolo's distortion + chorus, geeft een hele nieuwe dimensie aan je basgitaar...(en het publiek maar denken "waarom hoor ik geen bas en waar verschuilt de derde gitarist zich...") :-D :-D

idno
15 september 2004, 15:20
naast distortion hou ik toch ook wel erg van een lekkere flanger :)

woutB
15 september 2004, 16:01
Ik heb geen losse effecten(ook nog nooit geprobeerd). Dus ik gebruik de ingebouwde effecten op m'n cube 30.
De delay gebruik ik heel vaak de rest eigenlijk bijna nooit.
Het verschil tussen losse effecten en wat op mijn cube zit zal wel megagroot zijn.
Loont het voor mij de moeite om het te proberen en gaat er een wereld voor me open? of zijn de effecten in die cube wel ok?

Fuhgawz
15 september 2004, 18:26
Experimenteren is nooit verkeerd! En de effecten op de Cube 30 zijn niet zo heel geweldig. Ook niet slecht of zo, maar met meer instelmogelijkheden zijn natuurlijk vettere effecten te krijgen. Als je besluit om losse effecten te gaan kopen, moet je wel oppassen voor een ziekte die gitaristen al jaren lang teistert: :evil: GAS :evil:
:razz:

phx
15 september 2004, 19:44
Wie helpt mij van mijn gas af.... of wie heeft nog een proco rat voor mij tekoop?

:x :x :x :x :x :x :x :x :x

Rutger
15 september 2004, 20:13
Op dit moment: Keeley Compressor.

Door dit pedaal speel ik nu bijna alleen maar clean, echt zalig.

bluegate
15 september 2004, 22:30
Tot ik het zat was om te slepen, mijn absolute favoriet:
Eventide DSP/GTR4000 en hoger.

Dat zijn zulke toonwonders, is echt ongelofelijk wat daarmee mogelijk is.
En enorm goede geluidskwaliteit.
Kost wat, maar dan heb je ook wat.

Wel heb ik de mijne tijdig verkocht want de prijzen van dit spul zakt behoorlijk de laatste tijd.

wille525
16 september 2004, 12:28
ProCo Rat2 in combinatie met Ibanez TS-9 XD

treblemaster
17 september 2004, 18:30
M'n goedkope Danelectro daddy'o overdrive!

(let wel: in combinatie met m'n oude buizentop zonder master volume....ik gebruik 'm dus meer als een soort boost....gouden combinatie!! Zoiets als een Marshall JCM800 met een boss SD-1 of een Fender met een tubescreamer;)). Ik heb vele overdrive pedalen geprobeerd en dit blijft toch m'n favoriet! Een rauwer klinkend overdrive pedaal heb ik nog niet gevonden.

skanky
17 september 2004, 20:34
Ik kan bijna niet meer zonder m'n Digitech Whammy ( in combinatie met amp-distortion) Ik betrap me er op dat ik'm bijna in elk nummer gebruik. (meestal voor rare geluiden a la Tom Morello)

fördärvad
18 september 2004, 18:35
Ik betrap mijzelf erop dat ik toch wel erg veel gebruik maak van reverb, welke ik overigens uit mijn pod haal.
Het meest gebruikte pedaal is een Boss mt2, zeer goed geschikt voor mijn genre (black/viking metal). Aan de ene kant heb ik het idee het pedaal qua geluid toch wel aardig te kennen, maar toch doet het ding me af en toe toch nog verbazen. Ik ben vooralsnog geen scheurpedalen tegengekomen welke me zo goed bevallen als de mt2 (.. lees: zo goed geschikt lijken te zijn voor het genoemde genre). Indien ik iets anders dan metal speel, laat ik de mt2 voor wat het is en doe ik bijna alles met de pod.
Zoom Tri Metal TM-01 maar eens proberen dan.

Metalzone zuigt hard!
(ik heb heel lang death/thrash gespeeld, waarbij een jaartje op een MT-2. Dikke bagger)
Ik heb de zoom vanmiddag geprobeerd en gekocht bij Feedback. Ik had, puur om te vergelijken, mijn mt2 ook meegenomen en moet zeggen: een wereld van verschil. Wat mist de mt2 veel ivm. de zoom zeg.

Iemand interesse in een mt2? :razz:

Bedankt voor de tip. (de zoom is dus bij deze ook direct mijn favoriet :-D).

sash
18 september 2004, 18:44
MO FUZZ!!! :D

Apparaturix
19 september 2004, 14:53
Hotcake

jaywalker
19 september 2004, 15:24
Nu weer mijn muff favo nummer uno.
Mxr dist. + noemero 2

Mr.Bluesbreaker
21 september 2004, 15:29
Bij mij ist echt de Teese RMC-1 wah. Kan ik het meeste mee, hoewel ik ook tijdelijk een oude Ibanez flanger heb liggen, alleen die is zo beperkt en maar voor een paar dingen bruikbaar die ik speel. Ik zal op de meeting de RMC-1 wel meenemen om te testen voor geinteresseerden.
(nee ik doe em niet weg :) )

jpb
21 september 2004, 21:32
Fulltone Soul-Bender (met 250K vol. pot); is een blijvertje. :cool:

ateng
22 september 2004, 18:41
Mijn Arion sch-1 stereo chorus is echt super. Niet alleen als chorus maar ook als lesliesound. Ik heb nu een zwarte pedaal made in Japan maar krijg binnekort een grijze versie die, volgens gitaristen uit amerika, weer net iets beter klinken dan de zwarte. Ik gebruik mijn Arion voornamelijk als chorus omdat ie heel subtiel klinkt. Maar zodra ik mijn grijze Arion heb stel ik de ene als chorus en de andere als lesliesound. :)