PDA

View Full Version : MXR Phaser



AlterEgo
14 september 2004, 20:34
Ik zag op Guitargeek dat John Fruciante (hoe spel je dat?!) een MXR Phaser gebruikt. Wat is dit voor pedaal? Als je op Live at Slane Castle kijkt, bij het nummer Throw Away Your Television, gebruikt ie een vaag keyboard achtig effect. Is dat die MXR?

phx
14 september 2004, 21:38
Ik zag op Guitargeek dat John Fruciante (hoe spel je dat?!) een MXR Phaser gebruikt. Wat is dit voor pedaal? Als je op Live at Slane Castle kijkt, bij het nummer Throw Away Your Television, gebruikt ie een vaag keyboard achtig effect. Is dat die MXR?


mxr phase is een PHASER maar wel eentje die boost en ontzettend moduleerd tov andere phasers. Check musiciansfriend.com voor samples,

PHX
ps ik heb de phase 100, deze gaat NOOIT meer van mijn board

jpb
14 september 2004, 23:18
MXR heeft drie phase pedalen: phase 45, phase 90 en phase 100, waarvan de laatste twee nog gemaakt worden (door MXR by Dunlop). Toch wel heel verschillende pedalen. Op www.panicobros.com staan goede samples.

DREAMMACHINE
15 september 2004, 08:20
he, ik heb ook een phase90 , maar dan wel een script logo! dus deze gaat echt nooit meer van mn pedalboard! John gebruikt het trouwens best vaak, maar juist niet in dat nummer wat noemt. iig niet in de solo-partij, daar gebruikt hij zijn line6 filter modeler voor met de oberheim functie !!
waardoor je iid zo''n effect krijg!... ik weet alleen geen site met goede line6 samples .. misschien dat iemand anders het weet? ik zoek zelf namelijk ook naar goede samples van de dl4 en fm4 !