PDA

View Full Version : Verneukte Output



RS-Rik
14 september 2004, 20:16
Mijn brugelement heeft sinds kort een kl-ote output, echt niks waard. Clean is het (duh) nog erger dan met wat distortion erop.

Ik heb het element al wat omhoog geschroeft, maar dat helpt niet echt. Ik moet echt goed hard aanslaan en mn pedaaltje loeihard zetten wil ik fatsoenlijk geluid krijgen.

M'n halselement staat dan natuurlijk veeeeeel te hard, switchen gaat niet zomaar zonder het volume een flinke zwengel omlaag te geven. Met beide elementen spelen heeft weinig zin, want je hoort toch alleen de hals.

M'n elementen zijn Duncan Designed dingetetjes met een soort inbus schroeven erin.

Wat kan ik eraan doen??

Ik heb ook nog een versterkerprobleem. Bij lage tonen (A vanaf 3e fret, en alles op de E beneden de 6/5e fret) trilt er iets in mn versterker... net een opwind autootje of een vibo... Alsof de conus is gescheurd, maar dat lijkt me erg onwaarschijnlijk omdat die "bedekking" over de speaker nog intact is en er nog nooit lomp mee gedaan is.

Als ik van achter in mn speaker kijk zitten er 4 van die ijzeren dingen in de weg die de magneet op zn plaats houden en de conus strak... ik kan maar 2/3 van mn speaker zien.

Het is trouwens een Peavy Blazer 158. (bleurghh tijd voor een nieuwe, ben niet tevreden met hoe hij klinkt... ik heb wel een pedaaltje (Boss Metalzone) en dat helpt heel goed maar dan nog.. )

Antoon
14 september 2004, 22:41
slecht contact in de elementkeuzeschakelaar (contactspray)? Meet anders de weerstand van het element eens: die zou tussen de 5 en 15 kOhm moeten zitten, anders is het element mogelijk kapot. Er komt dan nog wel geluid uit maar heel dunnetjes.

Swan
14 september 2004, 22:45
idd de switch kan kapot zijn of de aarde van je element los

Sicky61
14 september 2004, 23:26
mischien wel slim om hem even open te schroeven :roll:

Rubenios
15 september 2004, 09:40
mischien wel slim om hem even open te schroeven :roll:
no shit sherlock...