PDA

View Full Version : Booster+scheur pedaal



Aca Ilic
14 september 2004, 19:59
Hey guys!

Mijn vriend is op zoek naar een goeie boost+overdrive pedaal in een. Een tijdje lang heeft 'ie Carl martin Hot drive'n' boost gehad, maar dat beviel hem niet echt goed.Vorige week heeft 'ie eentje van Fulltone uitgeprobeerd ( zo'n blauwe geval), dat beviel hem ook niet goed en de vraag is: welke fabrikant maakt nog boost+drive pedaal?
Iedere hulp is welkom.
Om makkelijker te maken, we spelen blues, dus het mag niet een heftige distortion pedaal zijn , ik denk eerder dat 'ie een goeie overdrive met booster moet hebben.Hij zelf bespeelt een Gibson custom black beauty , Gold Top Gibson, en een gemodificeerde Band Master ( fender) .
Bij voorbaat al bedankt
mvg
Alex
www.midlifeblues.nl

Philippe
14 september 2004, 20:11
Misschien kun je dit beter vragen in het "Effectpedalen/overige randapparatuur" forum?

Pimmie
14 september 2004, 20:11
Probeer es 2 tubescreamers....amp op 6 zetten, met het volume van de gitaar je lead volume bepalen.
Eventueel 1 tubescreamer erbij met de volume in het midden en desgewenste drive en de 2e tubescreamer met de drive dicht en het volume open.

Mitch
14 september 2004, 21:57
Dit zal wel verplaatst gaan worden, maar ik reageer alvast.
De twee die je noemt hebben een heel andere werking. De Fulltone heeft de boost vóór de drive zitten, wat bij de standen met compressie resulteert in zelfde volume, maar meer gain. De CM heeft de boost ná de drive zitten en ook nog eens apart schakelbaar. Verhoogt dus het volume, niet de drive. Dat laatste is handiger voor solo's. Is dat ook wat -ie zoekt ?
Er zijn amelijk meer pedalen waar de boost vóór de drive zit dan andersom en da's niet zo handig voor solo's.

Aca Ilic
14 september 2004, 23:14
Hey Seymour paul!
Bedankt voor de reactie, het is inderdaad wat hij zoekt. Geluid die zijn solo opboost en niet de gain.
Weet je toevallig wat voor pedaal hij nog zou kunnen uitproberen?
mvg
Alex

Mitch
15 september 2004, 11:43
Op de Nederlandse markt is er niet zo bijster veel twee-in-één, maar on-line is er des te meer. Al zijn er dan ook meer met boost er vóór dan erachter. Vraag is dus eigenlijk: moet het per se in NL te koop zijn of durft -ie ook te bestellen ?
In NL denk ik aan de nieuwe Plexitone van CM. Heel andere koek dan de Hot Drive 'n Boost: de drives daarvan klinken stukken rauwer en beter.

Zelf gebruik ik nu een Big Tone Parametric Overdrive waar ik zeer tevreden over ben. Da's ook twee-in-één.
Andere mogelijkheden: HBE Power driver, TIM overdrive, Foxrox ZIM....

Als het toch eventueel twee losse mogen zijn kan ik de Barber Tone Press als solo boost aanbevelen, die is echt geweldig. Achter een drive pedaal heeft -ie plenty boost en je kan naar smaak sustain toevoegen. Ideaal.
Kun je van drivepedaal altijd nog wisselen.

LordRiffenstein
15 september 2004, 12:47
Ik kan de FoxRox ZIM erg aanbevelen. Met de verschillende mogelijkheden aan ZIM-cards kan je alles van clean boost tot distortion hebben met de 2 kanalen. Via de onafhankelijke ins/outs per kanaal kan je dus ook de boost ACHTER the OD/Dist-kant hangen.

http://www.foxroxelectronics.com/ZIM%201.html

EDIT: Heb ook de Tone Press en die doet inderdaad ook een ERG goeie boost!

Antal
15 september 2004, 13:11
En de Okko Diablo is er ook met een boost ingebouwd. Nou weet ik niet of deze er voor of er na zit. Maar de Diablo kun je ook met custum opties krijgen, dus op verzoek is boost na overdrive vast wel mogelijk.

wille525
15 september 2004, 13:11
Drie goede mogelijkheden:

- gebruik twee TS-9's (tubescreamers), eentje voor slag, ander als boost. Klinkt als een tiet, echter niet geschikt voor stevige rock, wel voor blues. Deze oplossing werd oa gehandteerd door Steve Ray Vaughn.

- Full Tone Overdrive (ok, hier was je niet tevreden over...)

- ProcoRat II (voor slag) en daarachter de TS-9 xd (op 'boost' zetten). Gooi van de TS-9 xd de ''overdrive' helemaal open (let op: het geluid wordt niet vervormt, maar krijgt alleen een rommig laagje mee) en zet de 'volume' op een lage stand. Ik heb heel, heel, heelll veel overdrives, distorsions en boosters geprobeerd, maar dit is verreweg de beste oplossing: subliem en veelzijdig geluid.

Succes!

Aca Ilic
15 september 2004, 18:08
Hey guys!

Hartstikke bedankt allemaal voor jullie bijdrage, ik denk dat hij hiermee voorlopig genoeg heeft om te beginnen.
Ieder gitarist/e heeft een bepaald geluid in zijn/haar hoofd, die hij/zij nastreeft en ik hoop dat hij in een van die pedalen ook zijn "ultieme geluid" vindt.

Nogmaals bedankt voor supersnelle reacties c.q. suggesties, ook namens mijn vriend , en ik zal jullie laten weten wat de keuze van hem is geworden.

BLOK182
15 september 2004, 19:52
Ook mooie pedalen: Radial Tonebones! Er is een classic en een hot british, laatste heeft wat meer gain. Ben van plan em zelf op mijn Mesa aan te sluiten.