PDA

View Full Version : GuitarPort



D!NG3R211
14 september 2004, 18:13
Wil proberen om mezelf op te nemen als ik aan t spelen ben. Nu is mij verteld dat ik mn versterker wel via de uitgang van de koptelefoon aan kan sluiten op me pc, en ook wel een mic voor de versterker kan plaatsen en die op me pc aan te sluiten.......maar dat dit een bagger geluid geeft!! Heb dit ook geprobeerd en idd heb ik last van ruis.

Er is me aangeraden om GuitarPort aan te schaffen. Heb gezien hoe dat werkt en ben best onder de indruk maar wil graag weten wat jullie indruk is van die apparatuur en hoe jullie jezelf opnemen. Vind 180 euro nl wel veel geld!!

D!NG3R211

fördärvad
14 september 2004, 23:36
180 euro voor een Guitarport? Dat is veel te veel man. Dirk Witte (a'dam) heeft 'm voor 149, Feedback voor 155. Voor het bedrag dat jij noemt heb je een Pod 2.
Ik ken de Guitarport niet, maar als ik de specs op de Line 6 site bekijk krijg ik de indruk dat je met een Pod meer waar voor je geld krijgt.
Ik gebruik zelf een Pod 2 voor het opnemen van audio (via een mixer > geluidskaart > cubase), en ik ben tot nog toe altijd erg tevreden geweest over het heldere geluid wat er uit komt.

semt-x
16 september 2004, 15:34
Zelf ben ik in het bezit van een Pod XT, en daar zit software bij van Guitarport. Ik heb het nog niet goed bekeken, maar het grote verschil is dat er in de Guitarport minder zit (volgens mij). Het voordeel is dat je online allerlei dingen wat met gitaar spelen te maken heeft kan oproepen, bijv. lessen. Zelf ben ik ook nog steeds tevreden over de XT, maar deze ligt uiteraard weer in een andere prijsklasse. Maar je krijgt er een GuitarPort bij! Bij Feedback is die EUR 349,- En ook de mogelijkheid om deze weer uittebreiden met meerdere amps en effects. Het nadeel van de Guitarport is dat deze alleen op je computer te gebruiken is. Anders kan je ook altijd een Pod 2.0 overwegen, maar zou persoonlijk dan voor de XT gaan. Ik heb deze keuze ook gemaakt tussen de GuitarPort en de XT, en de XT blijkt mooiere kwaliteit geluid te hebben en er zit meer in.

Offtopic: Heeft iemand toevallig al ervaringen met de uitbreiding voor de Pod XT??? Wil graag weten hoe iedereen het vind want heb er zelf ook oren naar!
Thnx

Das Schaap
17 september 2004, 21:26
Ik heb hier nu ook (eveb) een guitarport staan, maar ik kan niet tegelijk afspelen en opnemen enzo. :evil:
De guitarport vindt dat mn speakers direct naar hem toe moeten, maar dan kan ik niet opnemen want dat moet via geluidskaart en ik weet niet hoe ik dat moet doen met mn geluidskaart (Terratec, met zo´n leuk kastje met al die poorten). Help ? :-(

Negative K3 fan
17 september 2004, 21:52
Offtopic: Heeft iemand toevallig al ervaringen met de uitbreiding voor de Pod XT??? Wil graag weten hoe iedereen het vind want heb er zelf ook oren naar!
Thnx

op internet heb ik genoeg samples gehoord van het metal model pack en dat klinkt allemaal erg lijp, veel meer high gain gedoe dan in de originele pod, modellen overgenomen uit de hd147. effecten geef ik niet zoveel om en imo zitten er al genoeg classic amps op de podxt. Maar de metal machine ben ik zelf al een beetje aan het overwegen.

Negative K3 fan
17 september 2004, 21:52
Offtopic: Heeft iemand toevallig al ervaringen met de uitbreiding voor de Pod XT??? Wil graag weten hoe iedereen het vind want heb er zelf ook oren naar!
Thnx

op internet heb ik genoeg samples gehoord van het metal model pack en dat klinkt allemaal erg lijp, veel meer high gain gedoe dan in de originele pod, modellen overgenomen uit de hd147. effecten geef ik niet zoveel om en imo zitten er al genoeg classic amps op de podxt. Maar de metal machine ben ik zelf al een beetje aan het overwegen.