PDA

View Full Version : Geluid weg??



mayly
14 september 2004, 17:35
Ik heb een gigantisch probleem waar ikzelf niet uitkom!

Ik had een nieuwe Engl Ritchie Blackmore (geen toonzaalmodel), ik speel er thuis op, geen probleem. Ik speel er op de repetitie,bij vrienden, op en ineens valt het geluid weg of in ieder geval daalt het volume gigantisch hard! af en toe komt het nog eens voor 2sec. op zijn normale volume. ik terug naar winkel, laten inruilen voor nieuwe RB.

Mocht zolang het toonzaalmodel gebruiken. Ik terug naar huis, toonzaalmodel werkt thuis, op repetitie ook 1 keer en op een optreden ook 1 keer. MAAR: Volgende repetitie laat ook die het afweten!! Zelfde probleem! Terug naar huis om hem daar te testen, en ja hoor, daar werkt die! dus deze vrijdag optreden gehad,ik dacht dat het wel aan het huis van mijn repititiematen lag. En toch opnieuw hetzelfde probleem!!

Weet iemand hier een antwoord op?? ik word er gek van!

ik ga vrijdag mijn nieuwe RB halen in de winkel. Maar durf er eigenlijk op te wedden dat het terug hetzelfde gaat zijn :cry:

Weet iemand wat er scheelt? Echt een ramp en zou echt niet mogen met zo'n head!!

tim

kokeleko
14 september 2004, 18:28
Hoe is de spanning op het net in je oefenruimte?? , o nee je had het ook on stage :???:

mayly
14 september 2004, 20:01
Hoe is de spanning op het net in je oefenruimte?? , o nee je had het ook on stage :???:

ja, gelukkig kon ik snel nog een andere amp regelen. een line6 HD 147, die had het probleem niet.

ik snap er echt nix van! gelieve mij te helpen,want weet echt wat ik moet doen eigenlijk.ligt het aan mij?(wat ik vreemd zou vinden,want thuis werkt die wel) of ligt het aan ENGL en is het dus een fout id amp? maar dan is het vreemd dat andere Ritchie Blackmore's het niet hebben..

andy
14 september 2004, 20:22
Ìk neem aan dat je thuis een stuk zachter staat dan in de repetitieruimte of op het podium. Kan zijn dat het probleem zich alleen op hoge volumes voordoet. Misschien een fabrikage fout in een bepaalde serie Blackmores.

Een klein jaar terug waren er veel Powerball beztters met ongeveer hetzelfde probleem (waaronder ik). Ding viel uit, dan weer keihard, geluid weer even weg, dan zacht. Zoiets.

Ik kan me namelijk niet voorstellen dat het aan de stroomvoorziening ligt, want die is overal hetzelfde.

dejohan
14 september 2004, 20:22
Ligt het misschien niet aan je gitaar/effecten/kabels/andere randapparaten?

mayly
14 september 2004, 20:27
Ligt het misschien niet aan je gitaar/effecten/kabels/andere randapparaten?

daar ligt het zeker niet aan. ik heb altijd moeiteloos op andere versterkers gespeeld.

@ andy: wat je daar over die powerball vertelt, is wel interessant.
wat heb jij laten doen aan die powerball om het probleem op te lossen?

andy
14 september 2004, 20:28
Ligt het misschien niet aan je gitaar/effecten/kabels/andere randapparaten?

Kan idd ook. Of gebruik je thuis precies hetzelfde als in de oefenruimte??

andy
14 september 2004, 20:31
@ andy: wat je daar over die powerball vertelt, is wel interessant.
wat heb jij laten doen aan die powerball om het probleem op te lossen?

Je was me voor, vergeet de laatste post dan maar.

Ik heb er zelf niks aan gedaan. De Powerball was net nieuw, dus de amp viel onder de garantie. De Engl is naar Duitsland gegaan en is daar gerepareerd. Helaas is er niet bij vermeld wat er nu stuk was toen de amp weer terug was.

Helleke van dit forum had toen ongeveer gelijke problemen. Die kreeg geloof ik direct een nieuwe Powerball van de winkel mee naar huis.

Antoon
14 september 2004, 22:19
Het zou zo kunnen zijn dat je versterker last heeft van parasitaire oscillaties. Soms zijn die zo hoog in frequentie dat je ze niet hoort maar je versterker wel in een soort runaway conditie brengen waardoor de amp af en toe stil valt en dan weer gewoon verder gaat. Een van de remedies is een geaard stopcontact gebruiken en eventueel de aardpunten in de versterker controleren.

Anders zou ik aan een slecht contact makende volume pot denken (contactspray) of een buisvoet (schoonmaken). Misschien een slechte buis (proberen met een andere buis).

Als je de oorzaak vindt meld die dan even terug hier.
succes

BramVersteeg
15 september 2004, 11:35
Ik heb ook een RB en heb dit probleem nog nooit gehad. In het begin had ik wel een ander probleem. Als ik op distortion speelde sprong ie soms terug naar clean. Dit bleek te komen omdat de amp meer nodig heeft op distortion (??) en dat er in de ENGL een beveiliging zat die voorkwam dat ie schade opliep bij te weinig stroom. Daarna hing ik m'n FX altijd aan een ander stopcontact en het probleem was weg.
Misschien is het bij jou ook en soort probleem met stroom ofzo?? Heb je het eigenlijk op alle kanalen of alleen op de lead en rythm kanalen?

Nicci
15 september 2004, 16:28
zo te horen niet echt een aanrader die ENGL's . . . . . .

kokeleko
15 september 2004, 16:30
zo te horen niet echt een aanrader die ENGL's . . . . . .

:-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D

coal
15 september 2004, 16:40
Ik heb hetzelfde probleem met mijn Koch en volgens de technicus waar ik hem in onderhoud heb zou het ook kunnen zijn dat de buisvoetjes (??) los zitten. Just a thought... :)

mayly
15 september 2004, 17:12
hetgeen wat mij vooral dwarszit is dat ik het al op twee RBs gehad heb. Niets kan verzekeren dat ik het bij een derde niet meer zal hebben. maar goed dat zien we later wel. mijn vader gaat mijn nieuwe vrijdag afhalen, en dan zal ik er dan nog eens met repeteren.

wat ik ook nog even wou melden: hier thuis speel ik af en toe op hetzelfde volume als repetitie an dan heeft die het dus niet.

Ik zal ook nog eens naar Van De Klundert bellen, daar zit de centrale reparatieafdeling van ENGL. zeiden ze zelf toch, en heb em daar ook gekocht.
zal dan de mogelijke problemen die jullie zeggen ook melden, kunnen ze dan specifiek naarzien.

het aarding probleem zou ik vreemd vinden, omdat ik thuis ook zonder aarding speel zonder problemen dus. Het lijkt dus precies net andersom kunnen zijn, of kan dit niet?

andy
16 september 2004, 00:50
Ik zou thuis toch ook wel met aarde spelen. Vooral voor jezelf.

Maar ik lees het topic nog ff door en er worden allerlei zaken aangegeven waar het aan kan liggen, stuk buisje, buisvoetje etc. Maar die Engl is nieuw en moet het dus gewoon doen.
Ik ben bang dat het toch weer een foutje is in een bepaalde serie. Dus net zolang terugbrengen tot er 1 is die het wel goed doet.

BramVersteeg
16 september 2004, 14:38
WOW! Thuis even hard als op de repetitie. Dat moet ik toch echt niet flikken! :lol: Maar ENGL's zijn toch echt technisch gezien zeer goede amps. Ik begrijp eigenlijk niet echt dat zoiets op 2 exemplaren kan gebeuren. Maar het gebeurd dus alleen tijdens repetities of ook tijdens optredens?

mayly
16 september 2004, 17:24
WOW! Thuis even hard als op de repetitie. Dat moet ik toch echt niet flikken! :lol: Maar ENGL's zijn toch echt technisch gezien zeer goede amps. Ik begrijp eigenlijk niet echt dat zoiets op 2 exemplaren kan gebeuren. Maar het gebeurd dus alleen tijdens repetities of ook tijdens optredens?

ook tijdens optreden gebeurd :cry:

@andy:ik redeneer ook zo, maar het vervelende van dat blijven terug brengen is dat ik in zoersel nabij antwerpen woon en van de klundert in nederland gelegen is. niet echt vlakbij dus. Magoed, als het zou moeten, dan blijven we natuurlijk rijden. ik wil namelijk waar voor mijn geld!! heb er lang genoeg voor gespaard!

BramVersteeg
16 september 2004, 20:10
Je kunt ook gewoon je poen terug vragen en die van mij kopen :razz: . Weet je zeker dat het niet in de amp zit!

Ronny
20 september 2004, 14:42
Ik had hetzelfde verschijnsel bij mijn Koch Twintone. Bij mij bleek het euvel te liggen aan de jacks van de fx-loop. De lipjes van de jacks bleken af en toe kontakt te blijven maken ook al had ik mijn fx-module afgekoppeld. Hierdoor ging het gitaarsignaal via de fx-loop. Maar aangezien er dan geen fx-apparaat aangesloten was (en de Twintone dus een seriële fx-loop heeft), werd het signaal niet doorgegeven en hoorde je dus niks, of minder via de speaker.
Ik heb de lipjes van de plugingangen van de fx-loop (aan de binnenkant van het chassis) aangedrukt met een schroevedraaiertje, zodat het kontakt echt verbroken wordt als de pluggen eruit gehaald worden.
Ik weet niet of ditzelfde wellicht ook bij jouw versterker speelt. Als jij inderdaad een fx-loop hebt en het probleem optreedt als je geen fx-processor aangesloten hebt, dan moet je op het moment van storing een jack-jack snoertje tussen je fx-loop-jacks koppelen. Heb je dan weer geluid, dan weet je dat het hier aan ligt.
Wel raar als dat zo is, aangezien je versterker nieuw is. Bij mij begon dit te spelen na 8 jaar gebruik van de versterker.

mayly
20 september 2004, 18:24
heb nu mijn nieuwe Engl RB. Ik heb er al met gerepeteerd, en hij deed het!! Maar goed, niet te vlug juichen. Wie weet is het volgende week of ergens op een optreden hetzelfde liedje. Ik hou jullie op de hoogte..

Toch even melden dat hij een zalig geluid heeft,amai! Komt goed door de mix heen, en zeker als je de mids wat opendraait!! Dan heeft die echt ballen :razz: Het was dus echt een genot om terug op die manier te kunnen repeteren.

groetjes,tim

The_RockeR13
20 september 2004, 18:40
Zo zie je maar weer een nadeel van buizen :razz: