PDA

View Full Version : Boss ME30 of Boss ME50 multieffect?



KirkH
14 september 2004, 17:33
Hey hallo,

Ik ben op zoek naar een multieffect, nu zit ik nog te twijfelen tussen de Boss Me30 en de Boss Me50, kan iemand mij vertellen waarvoor ik zou moeten gaan, en waarom?

Alvast bedankt.

vester86
15 september 2004, 02:30
hej martin (gitaar.net)

ik zou gaan voor de ME-50, aangezien die nieuwer is en betere geluidskwaliteit en effecten biedt. als je 50 euro meer spaart, kun je voor dat bedrag een GT-3 2e hands kopen, dat is een heel stuk beter dan eenME-50. misschien kun je ruilen met Sander Groenen http://www.gitaar.net/forum/read.php?f=7&i=14765&t=14765 want die wil juist van zn gt-3 af......

Succes ermee,

Joris

Rupke_rocks
15 september 2004, 08:13
Hoi

Als je het geld er voor hebt zou ik zeker voor de me-50 of de GT3 Het is maar net wat je van het apparaat verlangt. Ik heb de ME50 zelf ook en ook van alles al uitgeprobeerd. Ook de GT3. Die is inderdaad erg fijn als je met alle parameters en toeters en bellen weet om te gaan. Niets voor mij dus. Ik werd er stapelgek van. Ik heb hem doorverkocht aan onze sologitarist en die weet er wel weg mee en haalt er hele vette geluiden uit. Voordeel van de GT3 is ook wel dat hij verschillende pre-amps heeft en je zou hem dus zo op het mengpaneel in kunnen prikken. Voordelen van de ME50 zijn dat hij erg gebuiksvriendelijk is (mooi voor gitaristen als ik "inprikken en gas geven") oversturingen zij er goed. modulaties zijn goed. eigenlijk is alles wel goed. de ME50 is bedoeld om voor je versterker te plaatsen. Ik speel nu al zo'n half jaar over de me 50 en dat is het langste wat ik ooit met een effect of oversturingspedaal heb gedaan

sugarfish
15 september 2004, 08:45
Hee Rupke; waarom vóór de versterker, waarom zet je m niet in de effectsloop??

KirkH
15 september 2004, 17:12
Oke, maar wat is jullie ervaring met een digitech rp20?

BartL
15 september 2004, 19:10
Hee Rupke; waarom vóór de versterker, waarom zet je m niet in de effectsloop??
Omdat hij er ook OD's en distortions uithaalt waarschijnlijk.