PDA

View Full Version : welke bas biedt nog wat extra's ???



janfunghai
14 september 2004, 17:13
hallo mensen,

ik ben in het bezit van een fender p en een rickenbacher en dit alles speel ik over een ampeg top+harke basspeaker.
nu zit ik er over te denken om nog een basgitaar aan te schaffen.
maar is dit wel nodig???
o ja ik speel voornamelijk bluesmuziek.prijsklasse +-1000/1500e

met vriendelijke groet,

jan

The Mule
14 september 2004, 17:47
Ik kan je van harte een tweedehands Alembic aanbevelen. Probeer er eentje te vinden met doorlopende hals (vanaf het Essence model) en een low-pass filter (minimaal Persuader electronica). Iets extra's is zeer zacht uitgedrukt, je kijkt nooit meer terug... 8-)

ToolRulez
14 september 2004, 18:45
Misschien een mooie fretloze basgitaar? Voor dat geld moet je een knap basje kunnen kopen lijkt mij.

MazeMouse
14 september 2004, 19:01
Inderdaad, probeer gewoon eens iets totaal anders. (hoeft niet eens gelijk extreem duur)
Ga fretloze bassen proberen. Ik krijg normaal iets jazzy bij die dingen maar voor blues moet het ook prima werken. (en ik kan het weten, ik wil er eentje voor metal :D)

All Dirt
14 september 2004, 20:06
Ja inderdaad een fretloosje is goed voor blues, helemaal als je er flatwound snaren op zet. Dan heb je al snel die ouwe Rolling stones sound!

MuNKeY
14 september 2004, 23:31
fretloos is mooi, maar je moet er maar van houden :)

als ik +-1500e te besteden had wist ik het wel, of het land afzoeken naar een 2ehands alembic, of een lakland :)

Phyrexian
15 september 2004, 09:41
Een bass met veel sound opties misschien: G&L L-2000

prijsklasse tweedehands: 1000-1400 euro

- twee humbuckers
- actief / actief + treble boost / passief switch
- elementen switch (neck / neck + bridge / bridge)
- parallel / serie switch (meer of minder bass)
- volume knop
- bass knop
- treble knop

http://www.glguitars.com/

John P
15 september 2004, 18:31
Een Alembic met sportvelgen, airbags en een GPS-systeem(goed zo, Junior!)

frenske
15 september 2004, 18:47
Uhm ... een Rickenbacker en een Fender. Wat nog mist in dit rijtje klassiekers is een Musicman of een Musicman-kopie. Ik kan je van harte een MTD Kingston 4/5 of MTD Kingston Heir aanraden. Klinkt minstens net zo goed as MM maar met een beter speelgemak (slankere hals)!

http://www.bassexchange.com/images/images_big/heir5b%20copy_pic1.jpg

MuNKeY
16 september 2004, 00:45
Uhm ... een Rickenbacker en een Fender. Wat nog mist in dit rijtje klassiekers is een Musicman of een Musicman-kopie. Ik kan je van harte een MTD Kingston 4/5 of MTD Kingston Heir aanraden. Klinkt minstens net zo goed as MM maar met een beter speelgemak (slankere hals)!

http://www.bassexchange.com/images/images_big/heir5b%20copy_pic1.jpg

dat is nog 1 van de 3 bassen die ik nog echt wil hebben

Lazy B.
16 september 2004, 09:57
hallo mensen,

ik ben in het bezit van een fender p en een rickenbacher en dit alles speel ik over een ampeg top+harke basspeaker.
nu zit ik er over te denken om nog een basgitaar aan te schaffen.
maar is dit wel nodig???
o ja ik speel voornamelijk bluesmuziek.prijsklasse +-1000/1500e

met vriendelijke groet,

jan

Hey Jan, als je niet het gevoel hebt dat je iets mist, mis je niets. Houden zo. Dat is de garantie voor een gelukkig leven. 8)

bert k
16 september 2004, 16:52
Wat dacht je van een contrabas?