PDA

View Full Version : Buzz Feiten Tuning System



john.3001
14 september 2004, 13:12
Kan iemand me uitleggen hoe dat werkt? (ik kan niets speciaal zien aan de gitaren die hiermee zijn uitgerust...)...

Dirk_Hendrik
14 september 2004, 13:15
http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=28133&highlight=buzz+feiten


En verder ga je naar www.uspto.gov, daar zoek je op patentnummer naar nummer 5,814,745 , Method and apparatus for fully adjusting and intonating stringed, fretted musical instruments, and making adjustments to the rule of 18 en installeert de alternatiff pluging (vanaf www.alternatiff.com) om dat patent te kunnen lezen.

Succes

john.3001
14 september 2004, 13:17
ow :oops:

joke
14 september 2004, 16:35
dit schijnt dus zo'n zuivere stemming op te leveren maar ik heb horen fluisteren dat het ook een steriel of doodse sound oplevert maar 100% zeker ben ik er niet van.

Harry
15 september 2004, 11:44
ik heb er ooit (lang, lang geleden) iets over gelezen, en ik dacht dat de frets dan onregelmatiger geplaatst zijn. Omdat de intonatie op conventionele gitaren niet helemaal perfect is.




(edit; kleine aanvulling)

ieme
16 september 2004, 17:35
die suhr gitaren hebben t ook

Anders Destium
16 september 2004, 17:40
dit schijnt dus zo'n zuivere stemming op te leveren maar ik heb horen fluisteren dat het ook een steriel of doodse sound oplevert maar 100% zeker ben ik er niet van.

Dat is natuurlijk gelul van het zuiverste water, dit soort geruchten worden vaak (doelbewust) de wereld in geholpen door bijvoorbeeld de conventionele topkamfabrikanten of conservatieve gitaristen :wink:

fred dons
16 september 2004, 18:28
Anders, hij heeft een (heel) klein beetje gelijk , maar op een andere manier . :wink:

ik heb gemerkt dat bij bepaalde slides en bends op een normale gitaar er een spanning ontstaat omdat de gitaar dan "prettig"vals klinkt (bijvoorbeeld op de b snaar naar de 5 fret glijden tov de open E) op een buzz feiten is die spanning er niet om dat beide noten precies gelijk klinken, het voordeel van Buzz (de zuiverheid) word in dit specifieke voorbeeld een nadeel
zelf geef ik overigens de voorkeur aan een earvana topkam omdat ik hiervoor de topkam niet hoeft te verplaatsen en omdat die ook met een normaal stemapparaat te stemmen is

Anders Destium
16 september 2004, 18:41
Ik geloof dat ze bij Korg een Buzz Feiten topkam adviseren :wink: :lol:

Dit is volgens mij hetzelfde als wat je hebt met orgels en piano's, orgels hebben een zuivere stemming (met een échte eis/fes en bis/ces) maar dat klinkt niet natuurlijk in onze oren (we zijn het niet gewend...) :)