PDA

View Full Version : TSL-probleempje



Punkrockerke
14 september 2004, 01:56
Mijn Marshall TSL heeft de laatste dagen erg last van volumeverminderingen tijdens het spelen. Ook komt er ruis bij en is er minder sustain als ik op het cleane kanaal een noot speel...
Dat 2e probleem had ik ook eens met een Valvestate, en dat kwam toen omdat het preamp-buisje niet goed vast zat. Dus nu had ik alle buizen in de TSL goed vastgezet, maar het probleem is er nog steeds.
De buizen zien niet wit ofzo en er is geen aanslag te bespeuren. Ook het 'tikken tegen de buizen' maakte me niet wijzer...
Voor- en/of eindbuizen toch versleten?
(heb de amp een jaar geleden 2ehands gekocht en zijn volgens mij nog steeds de originele buizen, staat op alle 8 'Marshall')

DieterVDW
14 september 2004, 09:59
Zal inderdaad wel iets met je buizen zijn hoor denk ik.
Tijd voor 'n checkup :) .

ieme
14 september 2004, 10:51
Als het alleen volumeverminderingen en sustain is, dan hebben hoogstwaarschijnlijk je buizen hun beste tijd gehad. maar als tijdens het spelen je HELE geluid wegvalt dan zou ik de eindtrafo maar eens na laten kijken!
Maar als ik t zo hoor zal een nieuw setje buizen wonderen doen! Je zal merken dat je amp dan veel meer toon heeft en directer en punchie zal zijn.

galguitarist
14 september 2004, 12:23
Mag ik je gelijk aanraden om er JJ's in te gooien. Ik heb gewoon het normale type preampbuizen en E34L's als einversterkerbuizen en de TSL klinkt nog veel beter!!!

iam
14 september 2004, 12:27
www.tube-town.de en sta verstelt van de prijzen (voor eindbuisen moet je wel iemand laten biassen hé :))

Punkrockerke
15 september 2004, 19:39
Ik heb wat rondgekeken op tubetown, maar daar hebben ze (te) veel keuze :-? . Zelfs bij 1 merk zijn er verschillende mogelijkheden. vb JJ's heeft voor de preamp ECC83s, ECC83s Balanced en ECC83s V1. En is EL34 hetzelfde als E34L? En kan je ook van verschillende merken mixen?
En welke merken zijn er nog aan te raden? Ik speel punkrock met een Fat strat en een LP, en heb liefst qua geluid een rauwe high-gain crunch (weet niet goed hoe ik het moet omschrijven :) )

galguitarist
16 september 2004, 13:45
Ik heb ze ook van tube-town.de, goede service!!! Echt aan te raden!

TSL is heel fijn want die kan je zelf heel makkelijk biassen met een multimeter.

Ik weet niet wat je nu van het geluid van je TSL vind, maar ik vond hem in eerste instantie een beetje schel in het hoog.

Ik heb 3 ECC83's en 1 ECC83 balanced (voor de phase invertor) in de voorversterker en 4 E34L in de eindversterker. Hierdoor is de versterker lekker een stuk warmer geworden met wat rondere hoge tonen terwijl hij nog wel lekker rauw klinkt!!!

E34L is de lang houdbare versie van de EL34 die daarnaast iets later gaat vervormen (te verwaardelozen) en wat strakkere bas heeft. Is in het algemeen ook iets meer laag en mid gericht dan de EL34.

galguitarist
16 september 2004, 13:45
Ik heb ze ook van tube-town.de, goede service!!! Echt aan te raden!

TSL is heel fijn want die kan je zelf heel makkelijk biassen met een multimeter.

Ik weet niet wat je nu van het geluid van je TSL vind, maar ik vond hem in eerste instantie een beetje schel in het hoog.

Ik heb 3 ECC83's en 1 ECC83 balanced (voor de phase invertor) in de voorversterker en 4 E34L in de eindversterker. Hierdoor is de versterker lekker een stuk warmer geworden met wat rondere hoge tonen terwijl hij nog wel lekker rauw klinkt!!!

E34L is de lang houdbare versie van de EL34 die daarnaast iets later gaat vervormen (te verwaardelozen) en wat strakkere bas heeft. Is in het algemeen ook iets meer laag en mid gericht dan de EL34.