PDA

View Full Version : Als ik mijn versterker op 10 zet...



Grandma_Placenta
15 mei 2002, 17:07
Ik wilde net ff horen hoe het zou klinken als ik de volumeknop van mn Koch open zou draaien. Ik had de master nog best laag staan (op 4 ofzo) dus ik draai de volumeknop van het cleankanaal open en het geluid vervormde echt heel lelijk. Ik dacht altijd dat Koch clean bleef, zelfs op hoge volumes?!?! Is dit normaal of is er iets mis met dat ding? Owja ik heb er trouwens een Koch Loadbox tussen zitten, misschien dat dat iets uitmaakt??

Grandma_Placenta
15 mei 2002, 17:18
verkeerde forum, SORRY

Casey
15 mei 2002, 18:54
Als je de volume knop helemaal open draait dat overstuur je de eindbuizen en gaat ie ook vervormen , zet die loadbox eens op 100% dan weet je gelijk hoe hard ie eigenlijk staat.
Weke Koch heb je want die van mij heeft een apart clean kanaal ?

Grandma_Placenta
15 mei 2002, 21:13
Kheb de Multitone 100

Moonchild
15 mei 2002, 21:32
is het niet de bedoeling dat je de master ook open gooit als je hard wilt? :smile:

Grandma_Placenta
15 mei 2002, 21:47
haha, t was in mn slaapkamer he..dus of dat nou zo'n goed idee is?

ekkerman
17 mei 2002, 14:17
vaak mag in een mix een clean geluid best een beetje een randje ( minimaal ) hebben want dat maakt het juist te onderscheiden van de rest van de herrie en hierdoor hebben juist ook die buizen bakken die goeie naam ,te onderscheiden door hun tevens warme geluid en ja das nou eenmaal een beetje ruiger als een transistor bakkie.....

ekkerman
17 mei 2002, 14:18
oja, je moet er ook niet voor gaan staan heh op een hoog volume dan hoor je alleen het schelle hoog omdat het laag nou eenmaal een tragere golf produceerd en je moet dergelijke volumes ook op een grotere afstand beoordelen .

Sj03rd
18 mei 2002, 22:44
En hoe zit dat dan als je er een mic voorzet??

Ik heb op een marshall gespeeld 100 watt buizen (30th van Marshall die ik misschien ga kopen) maar 2 van de 4 buizen deden het maar dus hij is naar de reparateur en hij gaf met volume 4 op clean al een HEEEEEEL lelijk geluid wat die eigenlijk echt niet hoort te doen....
wat is dit dan? buizen ZOOO versleten?

ekkerman
19 mei 2002, 12:29
tis wel zo dat een marshall op een beetje volume al niet meer clean te krijgen is want daar zijn ze eigenlijk niet voor gemaakt.
de marshall buizenbakken/torens zijn voor de rock gemaakt en niet bepaald all-round te noemen.
je ziet niet voor niets op de grotere festivals gitaristen met meerdere amps en van die a-b switch pedaaltjes ,die kiezen ook andere amps voor specifieke geluiden.
als je zowel superclean als scheur wil uit een buizenbak wordt dit een beetje moeilijk
en moet je misschien een tweede ampie ( transistor ) erbij doen en dan ook aan de a-b switcher beginnen maar in ieder geval heb je met een buizen amp de mooiste scheur dat wel !
microfoons voor een speaker pakken nog wel wat laag en op de mengtafel kunnen ze middels de toon regeling nog heel wat corrigeren en wat denk je wat een mooi strak galmpie met jouw scheur doet ?
mmmmmhhhh !!!!