PDA

View Full Version : Volumepedaal



Bluesbreaker
13 september 2004, 18:49
Ik ga misschien wel eens een keer bezig met een pedalboard, en wil dus een beetje rond gaan kijken voor tweedehands pedaaltjes.

Ik wil in ieder geval ook een volume pedaal, hebben jullie tips? Wat ik hier op het forum tegenkom is

Ernie Ball = super (en niet te krijgen tweedehands)
Boss = prut

maar wat is die Dunlop Super Gain eigelijk, is dat ook een gewoon volumepedaal? Heeft iemand ervaring met dit pedaal>?

edit: Dunlop High Gain bedoel ik

Dirk_Hendrik
13 september 2004, 18:51
Nog een tip, de optische Morley's. Geen last van slijtage. Bevalt mij prima.

schizo910
13 september 2004, 21:44
Morley bad horsie, heeft een aparte minimum volume knop wat het pedaal erg veelzijdig en handig maakt. Ik heb de mijne een paar weken terug verkocht maar vond het een prettig pedaal.

jpb
14 september 2004, 09:39
[.....]Ernie Ball = super (en niet te krijgen tweedehands)[....]

http://search-completed.ebay.com/ernie-ball-volume_Guitar_W0QQcatrefZC6QQcoactionZcompareQQcoe ntrypageZsearchQQcopagenumZ1QQfromZR10QQsacategory Z3858QQsbrftogZ1QQsofocusZsoQQsoitemstatusZ2QQsoso rtorderZ2QQsosortpropertyZ2QQsotrZ2
Prijzen op ebay-usa vallen wel mee; komt dan nog $10-20 verscheping bij.

Phyrexian
14 september 2004, 10:11
Een maand of drie geleden heb'k nog een Ernie Ball Volume Pedaal (6166) gekocht via gitaarmarkt. :-D :-D :-D
Slechts 75 euro. In mint condition. Maar ze zijn idd zeeeeeeeer zeldzaam.

Check ook es http://www.ebay.de/ Veel kans dat je ze daar makkelijker vindt en de verzendkosten liggen meestal niet echt hoog.

jpb
14 september 2004, 12:06
Mijn ervaring is dat de lagere prijzen in de VS de hogere verzendkosten ruimschoots compenseren, wanneer je vergelijkt met Europa. Tot $40 (dacht ik) hoef je ook geen import-belasting te betalen.

Phyrexian
14 september 2004, 13:42
Vandaar dat ik ebay.de citeer...

Bluesbreaker
14 september 2004, 13:50
ok, bedankt

probleem met eBay is dat de minimumleeftijd om je te kunnen registreren 18 is, en ik 17 ben....

iemand die iets over de dunlop weet?

cosmos
14 september 2004, 14:58
Lijkt me niet moeilijk toch? Even je oma laten registeren ofzo...beetje creatief met geboortedata! ;)

jpb
14 september 2004, 15:04
Lijkt me niet moeilijk toch? Even je oma laten registeren ofzo...[...]
Kun je haar meteen op eBay zetten :D :wink:

jpb
14 september 2004, 15:05
Vandaar dat ik ebay.de citeer...
:???: :-?

Phyrexian
14 september 2004, 15:39
Vandaar dat ik ebay.de citeer...
:???: :-?

zucht :)
iemand verwees naar de goedkope kosten in de usa van zo'n pedaal,
maar dat je die goedkoopheid weer kwijt bent door invoertaksen en dergelijke meer. via egay.de kan je gewoon een tweedehands pedaal vinden met wat geluk, en het kost niet veel aan verzending naar belgië of nederland.

Phyrexian
14 september 2004, 15:39
Vandaar dat ik ebay.de citeer...
:???: :-?

zucht :)
iemand verwees naar de goedkope kosten in de usa van zo'n pedaal,
maar dat je die goedkoopheid weer kwijt bent door invoertaksen en dergelijke meer. via egay.de kan je gewoon een tweedehands pedaal vinden met wat geluk, en het kost niet veel aan verzending naar belgië of nederland.

Bluesbreaker
14 september 2004, 15:56
Lijkt me niet moeilijk toch? Even je oma laten registeren ofzo...beetje creatief met geboortedata! ;)

maar als er na aankoop problemen komen, zou ik dan geen gezeur krijgen als ik 1978 ipv 1987 oid invoer? Ik weet niet hoe dat soort dingen bij ebay werken.

jero
14 september 2004, 16:12
jij niet, je ouders wel,

die kunnen namelijk aansprakelijk worden gesteld