PDA

View Full Version : Ouwe buizenamps, is dit iets interessants?



dejohan
13 september 2004, 18:00
Vond dit op het net. Mij lijkt het wel cool om op zo'n ouwe onbekende bak te spelen. Ik ben benieuwd of deze amps interessant kunnen zijn? Zijn ze duur, en zijn ze goed?
De kans dat ik er eentje van koop is klein, maar voor de amateur ampbouwer is dit misschien wel interessant. (Voor de duidelijkheid: nee ze zijn niet van mij).


http://www.speurders.nl/muziekinstrumenten/gitaarenbasversterkers/1911008/selmerbuizengitaarversterker.6.1.0.1.73.3709.html

http://www.speurders.nl/muziekinstrumenten/gitaarenbasversterkers/1678467/advertentie.html

dejohan
13 september 2004, 18:11
Vond dit op het net. Mij lijkt het wel cool om op zo'n ouwe onbekende bak te spelen. Ik ben benieuwd of deze amps interessant kunnen zijn? Zijn ze duur, en zijn ze goed?
De kans dat ik er eentje van koop is klein, maar voor de amateur ampbouwer is dit misschien wel interessant. (Voor de duidelijkheid: nee ze zijn niet van mij).


http://www.speurders.nl/muziekinstrumenten/gitaarenbasversterkers/1911008/selmerbuizengitaarversterker.6.1.0.1.73.3709.html

http://www.speurders.nl/muziekinstrumenten/gitaarenbasversterkers/1678467/advertentie.html

Edit: By second tought, die Selmer ziet er echt wel lekker uit, ook de reviews zijn ok. Damn. GAS and no money.

hadv
13 september 2004, 18:32
Selmer is beroemd, mooi geluid
Prijs uiteraard afhankelijk van de staat, maar deze prijs is best plaag :P

PacoCasanovas
13 september 2004, 18:50
i had some old devices to fix....and sometime i was " :o " about the sound of those "not well-known-for -guitar" brands.....if you can try it first....go and get it....you may get a great amp for less bucks!

Selmer amps seems to be very cool.... i had one to repair some years ago.....a selmer zodiac twin amp.....he has some cool switches looks like an old car-radio...you can choose your eq-preset (bass, medium, high or a manual-edit-knob called "rotary control" funny amp....with a yellow-orange control-panel on the back....and a snake-leader-design-shell



:wink:

wietse
13 september 2004, 19:24
kijk hier maar eens voor info over selmer, http://users.argonet.co.uk/users/steverussell/gallery/gallery3/selm.html
zat in de 60er jaren op een gelijk nivo zowel kwaliteit als produktie met vox.
zo'n geloso heb ik ook nog staan niet omgebouwd en met 1 kapot buisje
mag je voor 50 euro ophalen.
deze is wat opgepept volgens de vorige eigenaar 100 watt rms.

dejohan
13 september 2004, 21:08
Als jullie geïnteresseerd in de Selmer zijn zou ik zeggen: ga er voor. Wegens huis en bijkomende renovaties enzo heb ik al men geld al te besteden, dus ik laat deze kelk voorbijgaan.
En die Selmer lijkt afgaande op jullie commentaren wel een buitenkansje.

Wietse: bedankt voor het aanbod, ik ga dat zeker onthouden, want ik ben er al even aan aan het denken om bij wijze van oefening een ouwe amp om te bouwen tot gitaaramp. Maar dat zal zijn voor wanneer ik meer tijd heb (al hij dan al niet verkocht is tenminste). Ik hou je op de hoogte.

andy
14 september 2004, 00:05
Een Selmer voor 200 euro is niet duur.
Maar ik persoonlijk bergijp het enthousiasme niet voor de amp. Ik heb er een paar keer over gespeeld, toen mijn beide London/Power City amps tegelijktijdig de geest gaven. (Paar jaar terug) Geleend van vriendin die er ook zo blij mee was. Maar sorry, ik vond het ding geen ballen hebben.
Maar misschien een kwestie van smaak.

jpb
14 september 2004, 09:33
Kijk ook eens hier (veel Selmer kenners):
http://vintageamps.com/PlexiPalaceUBBcgi/ultimatebb.cgi?ubb=forum;f=10

Toaster
14 september 2004, 11:58
Het bodop marktplaats staat al op € 320,-

zozo

ik heb er thuis ook nog één staan met 4x12 selmer kast :D

Klinkt goed hoor en wat ik net eerder hoorde, geen ballen :roll:


zal wel.

Mr.Jay
14 september 2004, 12:27
i had some old devices to fix....and sometime i was " :o " about the sound of those "not well-known-for -guitar" brands.....if you can try it first....go and get it....you may get a great amp for less bucks!

Selmer amps seems to be very cool.... i had one to repair some years ago.....a selmer zodiac twin amp.....he has some cool switches looks like an old car-radio...you can choose your eq-preset (bass, medium, high or a manual-edit-knob called "rotary control" funny amp....with a yellow-orange control-panel on the back....and a snake-leader-design-shell
:wink:

LUL toch gewoon Nederlands joh !!!.....je leest het toch ook.

JaY

birt
14 september 2004, 12:31
i had some old devices to fix....and sometime i was " :o " about the sound of those "not well-known-for -guitar" brands.....if you can try it first....go and get it....you may get a great amp for less bucks!

Selmer amps seems to be very cool.... i had one to repair some years ago.....a selmer zodiac twin amp.....he has some cool switches looks like an old car-radio...you can choose your eq-preset (bass, medium, high or a manual-edit-knob called "rotary control" funny amp....with a yellow-orange control-panel on the back....and a snake-leader-design-shell
:wink:

LUL toch gewoon Nederlands joh !!!.....je leest het toch ook.

JaY

hij gebruikt een vertaalprogramma en probeert zo nederlands te verstaan. zo'n opmerkingen zijn dom. je zou het net moeten toejuichen dat hij hier post. aan zijn posts hebben we iets, aan die van jou niet

Mr.Jay
14 september 2004, 12:59
hij gebruikt een vertaalprogramma en probeert zo nederlands te verstaan. zo'n opmerkingen zijn dom. je zou het net moeten toejuichen dat hij hier post. aan zijn posts hebben we iets, aan die van jou niet

tja......dan moet ik me maar ook zo'n vertaalprg. kopen, anders heb ik er ook niets aan, want we zitten zo meteen alles in het Engels te schrijven begrijp ik.

JaY

jero
14 september 2004, 14:07
LUL toch gewoon Nederlands joh !!!.....je leest het toch ook.

JaY

het wordt op dit forum echt met de dag meer bekrompen zeg :cry:

Negative K3 fan
14 september 2004, 14:11
jay wat is er in godsnaam mis met iemand die in het engels post, we gaan er heus niet dood aan en er zitten hier mensen op het forum die wel een opleiding hebben...

verder kan ik best duits lezen, maar vraag me niet iets in het duits te schrijven.

PeeVee
14 september 2004, 14:48
Hey mensen kappen en chillen... Geen dingen over mensen gaan schrijven wat je (A) niet kunt motiveren en (B) later spijt van krijgt en (C) hier de sfeer bederft want daar is niemand mee gebaat.

Dit is een forum van GITAARNET (niet "guitar net") .NL, het lijkt me dus aannemelijk zo niet vanzelfsprekend dat de voertaal hier Nederlands is. Ik heb geen problemen met Engels want schrijf/spreek dat op mijn werk meer dan Nederlands, maar er zijn mensen die daar wel moeite mee hebben. Beetje repect voor elkaar en niet gelijk flauw gaan zitten doen.

Ik spreek / schrijf zelf niet zo best Duits (en heb eigenlijk ook geen zin om daar mijn best voor te doen) en zou een soortgelijk probleem hebben wann man hier ins Deutsch ein bisschien geht sitzen schreiben, ich wuerde da ganz nicht auf sitzen warten verstanden?

Laten we hier dus a.u.b. geen welles-nietus thread van maken en de energie gebruiken voor leuke interessant on topic threads. Met dit soort geneuzel lopen we het risico dat de sfeer hier verziekt, mensen opstappen en forum doodbloedt. Het leuke van een forum is juist de bonte veelheid aan personen, meningen en karakters en dat moet m.i. ook lekker zo blijven.

Laten we dit dus gewoon even aan de moderator overlaten, die kan een uitspraak doen over wat wel en niet de bedoeling is en daar zal iedereen mee moeten (leren) leven. Ik vind eerlijk gezegd Engels ook beetje onnodig, er zijn nog zat andere fori waar je dan terecht kunt, b.v. harmony-central.com, sixstringsoul.com (zitten trouwens ook vrijwel alleen maar Nederlands in steenkolen Engels elkaars amps te bespreken gaaap), fenderforum.com etc. Het leuke van gitaarnet.nl is toch wel dat het juist beetje "domestic" is, alle kleinekikkerlanders bij elkaar aangevuld met onze plezante buren. Een vertaalprogramma vertaalt individuele woorden en geen grammaticale zinnen; de vertaling in het Engels zal zowieso geen touw aan vast te knopen zijn dus je moet je ook even afvragen in hoeverre onze Engelse gast een zinvolle bijdrage kan leveren.

Al... laat maar even weten wat het gaat worden, ik hoop dat iedereen zo fatsoenlijk en sportief is om zich daaraan te conformeren.

jero
14 september 2004, 15:21
Daar heb je toch geen moderator voor nodig, slechts zeer uitzonderlijk wordt hier Engels gepost. Ik zou me kunnen voorstellen dat de enkeling die moeite heeft met Engels die post gewoon even laat voor wat hij is, ipv reacties als bovenstaande te geven.

En het commentaar op sixstringsoul: schot in de roos!

heavy-metal-thunder
14 september 2004, 15:51
Het is inderdaad een Nederlandse site en ik vond het al een beetje raar om hier Engelse posts te vinden, maar Jay had het toch wat vriendelijker kunnen vragen waarom het niet gewoon in het Engels kan. Dat Birt daar een beetje aanstoot aan neemt, komt m.i. door het verschil tussen Nederlanders en Belgen. Nederlanders schrijven wat ze denken, wij denken wat we zouden schrijven.

Ga in vrede - Life in Peace -- Ein Bisschen Friede -- PaX ... blablabla

PeeVee
14 september 2004, 16:44
Persoonlijk houd ik als brutale Hollander eigenlijk best wel van die Belgische approach maarja, jullie hebben makkelijk praten met het de beste bier van de wereld :-D

Overigens is er een andere topic waar de laatste paar berichtjes wel degelijk allemaal in het (steenkolen) Engels zijn geschreven en eerlijk gezegd heb ik daar ook niet zo'n zin in, is toch wat inspannender om te lezen en ik kwam hier nou net om een beetje te ontspannen.

Dus bij deze het vriendelijke (:-D) verzoek om gewoon in het Nederlands te schrijven wanneer dat mogelijk is. Mensen die wel Nederlands kunnen lezen (via vertaal software) maar moeite hebben met het schrijven mogen van mij best een zinnetje in het Engels droppen maar laten we het hier verder gewoon lekker Hollands houden?

Nielsje
14 september 2004, 20:29
jay lijkt me nou ook niet bepaald nederlands...

ik vind het echt niet erg als iemand in het engels praat, neem nu keith van Bigtonemusicbrouwerij... dat is gewoon duidelijk engels..als hij het door een vertaalprogram haalde, leverde dat woorden als pluisgezicht op..

wat een ophef om niets..

heavy-metal-thunder
14 september 2004, 20:41
Heb eens gelezen dat jullie het strafste bier zouden hebben...

Toaster
15 september 2004, 09:00
Kanon van Grolsch is straffer ja.

Maar het gaat nie om t strafste bier maar om het beste bier.

Al
15 september 2004, 13:17
LUL toch gewoon Nederlands joh !!!.....je leest het toch ook. JaY

1) -Niet iedereen in ons taalgebied is bedreven in het goed begrijpen van andere talen w.o. engels en dan bedoel ik met name als het gaat om technische terminilogie.

2)- Omdat gitaarnet in beginsel opgezet is als zijnde Nederlandstalig en daarom bestemd voor de Nederlandstalige doelgroep lijkt het me dat we daar ons taalgebruik zoveel mogelijk op moeten afstemmen.

3)- Wat betreft het posten hier en behulpzaam zijn door mensen uit andere taalgebieden juich ik toe. Dat deze fora ook in het buitenland aandacht trekken is een prima zaak.

--> Bedenk echter wel dat als er anderstalig wordt gereageerd dat dan op een in het Nederlands opgesteld item is.

Degene die reageert kan dat dus lezen. Ik denk daarom dat het handig is om dan ook gewoon weer in het Nederlands te reageren omdat, nogmaals, dat door de anderstalige goed begrepen wordt. Mochten dingen niet begrepen worden en een vertaling wenselijk zijn dan zou daar evt. via privéberichten om verzocht kunnen worden. Birt lost het elders ook chique op.

Wat betreft de vriendelijkheid zou ik het op prijs stellen als die zoveel mogelijk in acht wordt genomen. Wat dat betreft kwam Jay wat hard binnen. Het doet me goed dat het dreigende binnenbrandje al weer geblust is. Bedankt daarvoor.

Misschien heb ik wat dingen herhaalt die al aangehaald waren, beschouw dat dan maar als 'voor alle duidelijkgheid'.

Wat betreft Paco C., van harte welkom en bedankt voor het meedenken bij diverse onderwerpen.

Al - Rörförstärkartekniker

josh.vandenberg
15 september 2004, 13:23
Ieder zinnig mens in Nederland kan toch engels lezen,kom nou zeg.Zelfs mijn oma van 95 lukt dat

PeeVee
15 september 2004, 13:48
Ieder zinnig mens in Nederland kan toch engels lezen,kom nou zeg.Zelfs mijn oma van 95 lukt dat
Dat is niet het punt Josh, lees nog maar eens goed wat er staat en laten we er a.u.b. over ophouden nu.

Volgens mij is het verhaal van moderator Al glashelder, mensen die dolgraag steenkolen Engels willen schrijven en van high power ceramic speakers houden zijn ongetwijfeld welkom op sixstringsoul.com ;-)

Let's talk vintage amps oeps... :oops: da's ook Engels natuurlijk... Okee, laat ons praten over OUWE VERSTERKERMEUK dan bedoel ik ;-)

dejohan
15 september 2004, 13:58
[quote=josh.vandenberg]
Let's talk vintage amps oeps... :oops: da's ook Engels natuurlijk... Okee, laat ons praten over OUWE VERSTERKERMEUK dan bedoel ik ;-)

Ja! Genoeg met mijn thread, euh, draad over ouwe amps, euh, versterkers, te hyjacken, euh kapen, met al die bulls.., stierestront over taal. Terug naar ouwe bakkies.

Snapito?

dejohan
4 oktober 2004, 21:22
...

dejohan
4 oktober 2004, 21:28
Weer iets gek gevonden. Onbekend merk buizenamp 100 watt, 125€.

http://muziek.2dehands.be/markt/muz_access/gitaarversterkers/6690671.html

Wat is de kans dat, als hij goed blijkt te werken, toch een baggergeluid geeft? Zit je altijd 'betrekkelijk goed' met buizenamps (wat gezien het basic design bij tube amps wel zo lijkt), in vergelijking met 'nieuwe' transistorbakkies van 125€, of is dat niet altijd het geval?

matto
4 oktober 2004, 22:46
Geloso is eigenlijk een soort van PA versterker (100V output) klinkt voor gitaar naar mijn mening als poep. :-?
Maar kan wel aangepast worden voor gitaar.
Selmer ken ik van de treble and bass top 50 watt en die klonk altijd te gek
want het was qua circuit zo ongeveer een bassman maar dan met EL34 :P
voor zo weinig geld is er ook nog wel een Fender(achtig )soundje van te maken :wink:

Shaggy
6 oktober 2004, 12:14
selmer :???:

ik weet alleen dat selmer hele goede saxofoons maakt .. van versterkers lees ik nu voor het eerst 8)

Toaster
6 oktober 2004, 12:48
catch up dude....



Oeps engels :oops: :razz:

dejohan
6 oktober 2004, 16:38
catch up dude....



Oeps engels :oops: :razz:

:-D

wietse
6 oktober 2004, 19:03
Weer iets gek gevonden. Onbekend merk buizenamp 100 watt, 125€.

http://muziek.2dehands.be/markt/muz_access/gitaarversterkers/6690671.html

Wat is de kans dat, als hij goed blijkt te werken, toch een baggergeluid geeft? Zit je altijd 'betrekkelijk goed' met buizenamps (wat gezien het basic design bij tube amps wel zo lijkt), in vergelijking met 'nieuwe' transistorbakkies van 125€, of is dat niet altijd het geval?

gewoon doen , voor dat geld de paar tusc versterkers die er nog zijn wereldwijd zitten meestal toch nog rond de 500 $.
dit is dus een koopje.
als hij dicht bij mij stond dan ging ik er voor gewoon een gokje wagen.
de ene revieuw op harmony central is ook aardig lovend.

andy
6 oktober 2004, 20:36
TUSC?? Hahaha, die heb ik lang niet meer gezien.
Maar 125 euro is een koopje, zoals Wietse ook al zei. Ik zou het gewoon doen.
Heb ff gegoogeld en zag er een tweede hands voor bijna 600 dollar. Dus 125 pleuro is niks. Die Fane speakers die er in zitten zijn redelijk goed. Ze klinken iets doffer dan bv Celestion 30 watt uit die periode.

dejohan
7 oktober 2004, 10:44
Hm, heb hem gemaild, er kwam vanavond iemand langs. Vraag me af of dit iemand van hier is...