PDA

View Full Version : nieuwe bas kopen:)



Primitive
13 september 2004, 16:58
ik wil nieuwe bas kopen::)

heb natuurlijk niet al teveel geld, dus ongeveer 500 tot 800 euro, maar wil geen beginners bas meer:), wat raden jullie aan??

een ibanez, lijkt mij opzich wel wat lees hier altijd goede verhalen er over:)

Transient Attack
13 september 2004, 17:09
Als ik jou was zou ik een Fender Jazz Bass Aerodyne kopen!
zien er echt supertof uit! en Duff McKagan van Guns N Roses/Velvet Revolver heeft em ook :-D

ik had een review erover gelezen en ze zijn echt goed.

Lazy B.
13 september 2004, 17:19
ik wil nieuwe bas kopen::)

heb natuurlijk niet al teveel geld, dus ongeveer 500 tot 800 euro, maar wil geen beginners bas meer:), wat raden jullie aan??

een ibanez, lijkt mij opzich wel wat lees hier altijd goede verhalen er over:)

Ik geloof dat een draad als deze gemiddeld één keer per week wordt opgestart. Als je even de zoekfunctie gebruikt kom je denk ik een heel eind in beantwoording van je vraag.

paul15
13 september 2004, 17:33
Als ik jou was zou ik een Fender Jazz Bass Aerodyne kopen!
zien er echt supertof uit! en Duff McKagan van Guns N Roses/Velvet Revolver heeft em ook :-D

ik had een review erover gelezen en ze zijn echt goed.

Kan je die tussen de 500 en 800 euro krijgen dan???
Zo ja, weet ik wel wat me te doen staat. :roll:

MuNKeY
13 september 2004, 17:42
duff speelt op fender P special bassen

vroeger iig, kan best zijn dat hij nu een Aerodyne heeft

is wel een mooie bas, jammer dat hij alleen nog maar in het zwart te krijgen is

Transient Attack
13 september 2004, 17:52
ja Duff heeft ook een witte P Bass.....maar ook de Aerodyne..

Stond in de Total Guitar (Bass uitgave)

paul15
13 september 2004, 17:54
duff speelt op fender P special bassen

vroeger iig, kan best zijn dat hij nu een Aerodyne heeft

is wel een mooie bas, jammer dat hij alleen nog maar in het zwart te krijgen is

Volgens een artikel van de Bass special van Total Guitar speelde hij in GN'R op een Fender Precision Special bassen en nu speelt ie idd op een fender aerodyne

paul15
13 september 2004, 17:57
ja Duff heeft ook een witte P Bass.....maar ook de Aerodyne..

Stond in de Total Guitar (Bass uitgave)

Owww, je was me al voor. Ze geven die Aerodyne bij de gear tests trouwens wel de volle score.

'For: Cool looks; huge range of tones; great playability
against: It's hard to fault perfection'

toch redelijk positief...

Transient Attack
13 september 2004, 18:02
uhhm....bij de feedback is ie 879,-...maar als je op http://www.musik-produktiv.de/shop2/shop03.asp/sid/!18121995/ob_id/531/nur_lieferbare/nein/seite/7&#marke_83 kijkt dan kun je er genoeg uitzoeken voor een mooie prijs.

Primitive
13 september 2004, 18:03
ik wil nieuwe bas kopen::)

heb natuurlijk niet al teveel geld, dus ongeveer 500 tot 800 euro, maar wil geen beginners bas meer:), wat raden jullie aan??

een ibanez, lijkt mij opzich wel wat lees hier altijd goede verhalen er over:)

Ik geloof dat een draad als deze gemiddeld één keer per week wordt opgestart. Als je even de zoekfunctie gebruikt kom je denk ik een heel eind in beantwoording van je vraag.



sry zat op computer die beetje flipt de laatste tijd dus werkt allemaal niet meer zo goed:) dit ging iets makkelijker:D

Primitive
13 september 2004, 21:53
http://www.feedback.nl/pages/popup.php?bar=SR700WNF


speelt deze serie beetje relaxt, niet heel duur ofzo:)

urezna
14 september 2004, 08:56
Zelf ben ik errug tevreden met mijn Ibanez BTB405 en die moet je kunnen scoren voor nog geen 600 euro...
actief, erg veelzijdig in zn klank-afregeling en speelt erg lekker ook!
en afhankelijk van hoe belangrijk je dat vind: mooi om te zien (ja, das een kwestie van smaak, ik weet het), maar ook qua afwerking. :-)

emielow
14 september 2004, 09:36
de btb is wel de enige fatsoenlijke ibanez, ik zou toch niet voor een ibanez gaan. voor 800 euro kun je ook een musicman SUB kopen, of met een beetje geluk een 2ehands stingray, die zijn toch wel echt een stuk vetter dan een ibanez

MuNKeY
14 september 2004, 10:26
de btb is wel de enige fatsoenlijke ibanez, ik zou toch niet voor een ibanez gaan. voor 800 euro kun je ook een musicman SUB kopen, of met een beetje geluk een 2ehands stingray, die zijn toch wel echt een stuk vetter dan een ibanez

we weten nu wel dat jij een hekel aan ibanez hebt , maar dan hoef je nog geen onzin te praten

de BTB is inderdaad heel goed, maar met een 5 snaar heb je dan wel weer een 19mm string spacing wat voor beginners niet makkelijk is

ik heb laatst zelf een RD (roadgear) uitgeprobeerd, deze is ook heel veelzijdig en is goed bespeelbaar

en ook de SR series hebben zeer goede bassen

er zijn mensen dus die ibanez wel goed vinden , en die niet altijd houden van een stingray achtig geluid (vind zelf een stingray een beetje saai geluid, vind een P bass of rick toch mooier) maar dat is dus allemaal een kwestie van SMAAK

MazeMouse
14 september 2004, 15:48
Ik heb vanmiddag maar eens een BTB 5snaar geprobeerd bij Feedback.
Damn, wat heb je een kolenschoppen nodig om daar lekker op te kunnen spelen. (of ik heb gewoon te kleine handen, dat kan natuurlijk ook :oops: )

MuNKeY
14 september 2004, 23:28
Ik heb vanmiddag maar eens een BTB 5snaar geprobeerd bij Feedback.
Damn, wat heb je een kolenschoppen nodig om daar lekker op te kunnen spelen. (of ik heb gewoon te kleine handen, dat kan natuurlijk ook :oops: )

dat zei ik , 19mm string spacing , dus de snaren staan net zover van elkaar af als bij een 4 snarige bas, alleen heb je er nu 1 bij :)

MazeMouse
15 september 2004, 05:45
Ik heb vanmiddag maar eens een BTB 5snaar geprobeerd bij Feedback.
Damn, wat heb je een kolenschoppen nodig om daar lekker op te kunnen spelen. (of ik heb gewoon te kleine handen, dat kan natuurlijk ook :oops: )

dat zei ik , 19mm string spacing , dus de snaren staan net zover van elkaar af als bij een 4 snarige bas, alleen heb je er nu 1 bij :)
Het geluid is daarentegen wel weer prima in orde :)

janfunghai
15 september 2004, 09:05
kijk eens op http://shop.fendershop.com/index.lasso?stid=fendershop&from=
daar staat de fender Aerodyne voor +-e776,- +e18,- verzend kosten

fransman37
11 oktober 2004, 16:39
fender standard jazz bass white

niet voor beginners, klinkt geweldig en kost maar 700 euro
feedback rotterdam is ie er zoiezo
ik zou hem cker een keer checke als ik jou was
ik was meteen verkocht dat ken ik je wel zegge :-D :-D :-D