PDA

View Full Version : Marshall 8100 topje?



Strat uber alles
13 september 2004, 09:28
mensen, ik ben een beetje aan het rondkijken voor een topje, ik zag al een randall staan waar ik al over gepost heb, maar deze marshall 8100 top staat overal ook niet erg duur, zag hem laastst bij de Big One in Zwolle voor 240 ofzo 2e hands.

Maar is dit topje een beetje goed of is het een kut ding, en klinkt ie een beetje?Ik ga nu wel ff reviews lezen op harmony.

bedankt voor jullie post. gr. Gertjan

ieme
13 september 2004, 09:29
Kun je niet beter eerst de reviews gaan lezen, voordat je een topic opent...

ieme
13 september 2004, 09:31
Marshall 8100, valvestate series, 100 watt, leuk maar zal voor de meeste gitaristen hier niet goed genoeg zijn....

Mr.Bluesbreaker
13 september 2004, 13:35
Ik zou ff de zoekfunctie gebruiken op het forum, over dit type is echt al pagina's volgeschreven. Korte uiterst subjectieve mening: als je goedkoop wil en niet kritisch over je geluid bent, en houd van een kettingzaag bij drive voorbij de 5: doen.

NeeraDJ
13 september 2004, 15:10
Ik zou een Randall Rh100 of RH200 uitproberen met jouw budget op de transistor tour. Zijn naar mijn mening the next best thing naast een buizenhead of goede modelling amp.

Die 8100 valvestate klinkt idd erg piercend en echt onwijs korrelig en dun. Misschien wel een leuk clean kanaal, maar met de gain knop opengedraaid krijg je er echt behoorlijk spijt van denk ik. Als ik jou was zou ik 'm zelf gewoon even daar uit gaan proberen, maar probeer daarna ook even een goedkope buizenversterker uit en vertel mij maar wat je lekkerder vindt

Droffie
17 september 2004, 10:34
mensen, ik ben een beetje aan het rondkijken voor een topje, ik zag al een randall staan waar ik al over gepost heb, maar deze marshall 8100 top staat overal ook niet erg duur, zag hem laastst bij de Big One in Zwolle voor 240 ofzo 2e hands.

Maar is dit topje een beetje goed of is het een kut ding, en klinkt ie een beetje?Ik ga nu wel ff reviews lezen op harmony.

bedankt voor jullie post. gr. Gertjan
Laat je niets wijsmaken door mensen die nog nooit over een 8100 gespeeld hebben. Ik speel zo'n 17 jaar en de 8100 is heel lang mijn versterker geweest.
In de Valvestate serie veruit de beste met krankzinnige gain bereik. Zelfs het cleane geluid is toereikend.
Al met al ik zou zeggen probeer er ééntje en je zal verbaast zijn.
Regelmatig genoeg ben ik gecomplimenteerd over mijn geluid tijdens optredens. En menig JCM800 van 't podium geblazen!