PDA

View Full Version : Jaguar bouwen; nu ook de foto's



jobbedoes
13 september 2004, 01:16
Ik heb nu eindelijk alle onderdelen verzameld voor mijn nieuwe jaguar gitaar, nou zoek ik alleen nog even de juiste maten en het liefst een plaatje die ik kan uitvergroten zodat ik de exacte vorm kan namaken. please help ik heb de afgelopen twee dagen al op internet lopen zoeken en heb nu echt :o vierkante oogjes :)

laterz

JObbedoEZ

Anavrin
13 september 2004, 12:34
http://www.guitarbuild.com/modules/mydownloads/visit.php?lid=50

is een CAD-tekening van een Jaguar. Redelijk basic, maar wel duidelijk...

jobbedoes
13 september 2004, 14:17
helemaal te gek :-D thanx......maar........hoe open ik dat ding? kan ik ergens een gratis viewer krijgen ofzo :???:

jobbedoes
13 september 2004, 14:28
:-D :-D :-D :-D :-D YAHOOOOOOOOOOOO tis al gelukt, morgen ochtend ga ik gelijk beginnen, 't resultaat krijgen jullie natuurlijk nog tezien. thanx zonder deze site......

Anavrin
13 september 2004, 14:34
let wel ff op dat de holtes voor je buik/heup en de afronding voor je pols er niet opstaan.

jobbedoes
25 september 2004, 21:52
kan de admin de titel van dit onderwerp even verandering in "het bouwen van mijn jaguar" dan gooi ik er wat foto's op. :) en dan kan iedereen hier het bouwen van deze gitaar volgen.

Fluffy
25 september 2004, 22:14
wow cool, mag ik vragen ( als die af is) hoeveel je het in totaal heeft gekost

jobbedoes
26 september 2004, 02:08
wow cool, mag ik vragen ( als die af is) hoeveel je het in totaal heeft gekost

39,40 voor de body
25,00 voor de hals en elektro (ja heel heel veel mazzel)
20,00 voor extra onderdelen

84,40 in totaal dus

het is wel goedkoper als je de juiste mensen vind ;-)

AART
26 september 2004, 12:10
waar blijven de pics(kwil zelf ook nog een keer een gitaar erbij bouwen, maybe jaguar)

Fluffy
26 september 2004, 14:54
wow cool, mag ik vragen ( als die af is) hoeveel je het in totaal heeft gekost

39,40 voor de body
25,00 voor de hals en elektro (ja heel heel veel mazzel)
20,00 voor extra onderdelen

84,40 in totaal dus

het is wel goedkoper als je de juiste mensen vind ;-)

wow geen geld dude, ben benieud naar die foto 's

jobbedoes
5 oktober 2004, 00:04
http://www.freepgs.com/daisies/gitaarbouw/01.jpg

http://www.freepgs.com/daisies/gitaarbouw/02.jpg

http://www.freepgs.com/daisies/gitaarbouw/03.jpg

http://www.freepgs.com/daisies/gitaarbouw/04.jpg

http://www.freepgs.com/daisies/gitaarbouw/05.jpg

jobbedoes
5 oktober 2004, 00:05
...

Anavrin
5 oktober 2004, 15:28
succes met het afronden van de randen en het frezen van de electronica-ruimtes...
Wat voor electronica ga je erin zetten? Gewoon de standaard Jaguar-dingen, of een andere setup? (ik zou bij de originele configuratie wel meteen een mustang-brug nemen ipv een jaguar-brug, want die is echt zwaar K*T)

BramVersteeg
5 oktober 2004, 15:59
Ziet er mooi uit hoor. Alleen die kop vind ik niks maar dat is mijn smaak.
Succes met het bouwen!
Grz. Bram

amon
5 oktober 2004, 16:14
tja, jammer van die kop... maja...


mn moeder heeft het over een nieuwe keuken en ik heb wat tekeningen gezien, wordt waarschijnlijk een houten aanrecht, dus van wat resten kan ik misschien ook eindelijk na jaren eens beginnen (zit nu op een andere school (lles: meer vrije tijd), geld komt er weer langzaamaan bij, en misschien dus ook eindelijk hout).

dan zal de jaguar zeker een body zijn die op mn keuzelijstje komt!

succes verder!

Javaca
5 oktober 2004, 18:19
Super gaaf ding... :-D

Wat voor hout gebruik je voor de body?
Wat voor elementen wil je er in zetten?

Wat voor brug/tremolo?
(In mijn eigen Jaguarmodel zit een standaard Strattremolo, dit bevalt me erg goed omdat ik de gitaar nogaleens hoog laat hangen (beatlesstyle).)

jobbedoes
5 oktober 2004, 23:53
Super gaaf ding... :-D

Wat voor hout gebruik je voor de body?
Wat voor elementen wil je er in zetten?

Wat voor brug/tremolo?
(In mijn eigen Jaguarmodel zit een standaard Strattremolo, dit bevalt me erg goed omdat ik de gitaar nogaleens hoog laat hangen (beatlesstyle).)

bedankt voor je comliment

ik gebruik mahony, dit hout soort RULES!!!

op mijn orginele jaguar zit de orginele brug met het wel bekende probleem dus heb ik vandaag toch besloten om een gibson brug te bestellen, foto's daarvan komen volgende week

de elementen die ik gebruik komen nu van een cheap guitar (strat kloon) maar als deze gitaar bevalt dan gaan er seymour en duncan in.

waarom seymour en duncan? omdat mijn 150 wat buizen versterker van seymour en duncan ook super vet klinkt! en elementen zullen dan natuurlijk ook wel heel vet klinken (dat is geen reden maar ik wou heel ff opscheppen over deze perfect buizen amp. :oops: )

jobbedoes
5 oktober 2004, 23:54
Ziet er mooi uit hoor. Alleen die kop vind ik niks maar dat is mijn smaak.
Succes met het bouwen!
Grz. Bram

de kop heb ik gekozen omdat ik deze hals had liggen, zodra ik de kans heb komt er een andere hals met dus een andere kop en verhuist deze hals naar mijn zelfbouw explorer. :-)

BramVersteeg
6 oktober 2004, 12:36
Aha, vandaar. Maar dat zul je wel een hals moeten hebben die precies op de gitaar past. Anders krijg je intonatie problemen. Het is het beste om al een geheel uitgedacht plan te hebben voor je begint. Alles uitmeten op schaal 1:1 enzo. Anders kom je voor problemen te staan.

michielv
6 oktober 2004, 13:17
waarom seymour en duncan?

Niet om te zemelen maar het is Seymour Duncan. De man heet nou eenmaal zo...

Mooie gitaar trouwens! Ben benieuwd naar het resultaat..

jobbedoes
6 oktober 2004, 19:30
Aha, vandaar. Maar dat zul je wel een hals moeten hebben die precies op de gitaar past. Anders krijg je intonatie problemen. Het is het beste om al een geheel uitgedacht plan te hebben voor je begint. Alles uitmeten op schaal 1:1 enzo. Anders kom je voor problemen te staan.

hey hallo, idd je hebt gelijk. dus ik heb vanochtend mijn STRAT uit elkaar geschroeft de maten van de bevestiging aangepast en de brug opnieuw berekend. :)

Random_hero
6 oktober 2004, 20:03
Ga je ook de voor de jaguar kenmerkende switches inbouwen?
En waar heb je je slagplaat gekocht :razz:

jobbedoes
7 oktober 2004, 01:20
Ga je ook de voor de jaguar kenmerkende switches inbouwen?
En waar heb je je slagplaat gekocht :razz:

geen orginele slagplaat, dat kost me net ff te veel. ik heb een plaat van 30x40 gekocht en die frees ik uit.

de elektronica daar heb ik zo mijn eigen ideen over, maar tegen die tijd laat ik wel zien wat ik van plan was.