PDA

View Full Version : Goeie bas-simulator..?



bobby
12 september 2004, 23:00
Heeft iemand hier ervaring mee? ik heb een tijdje een harddiskrecorder gehad waar wel een redelijke goede bas-simulator in zat.. alleen ben ik overgegaan op PC-recording.. dus ik heb nu, een gitaar + versterker.. een drumkit (drumkit from hell), maar een belangrijk onderdeel in de mix is natuurlijk erg belangrijk om dat band gevoel en volheid te evenaren.. dat is een basgitaar... die mis ik nog..
Ik vind het wel weer erg duur om een basversterker en basgitaar te kopen.. dus, hoe doen jullie dit?
Mischien een POD XT? zit daar een bas-simulator in? of is het dan mogelijk om te pitchshiften?

Bedankt.

pol
13 september 2004, 09:34
ik zou toch tenminste een goedkope basgitaar kopen, met een pitch shifter krijg je nooit een goed geluid.
Versterker heb je niet nodig als je alleen maar wil opnemen, bas rechtstreeks in je mengpaneel gaat ook.

harrie-beton
13 september 2004, 11:29
Mischien een POD XT? zit daar een bas-simulator in? of is het dan mogelijk om te pitchshiften?



op mijn gear site: http://www.besidesthat.nl/gitaar
staat een sample van de octaver die in de nieuwste pod zit. Ik vind het niks, bovendien moet je heel "netjes" spelen anders vergist de octaver zich in de toon! Tot slot, het duurt even een paar milliseconden voordat de pod doorheeft welke basnoot je speelt en op die manier krijg je een groove nooit strak.

Toch neem ik wel eens een bas op: Ik heb voor dat soort dingen een HONDO basgitaar van 20 euro. :oops:

Frits van Mourik
14 september 2004, 23:58
Haha, hihi, een èchte Hondo?
Mazzelaar; de meeste zijn al opgestookt in de open haard.
Wordt nog een collectorsitem...

bert k
15 september 2004, 10:58
20 euro is netjes. Ik heb de mijne verpatst voor 50. (Als die sukkel 10 had geboden dan had ik het ook gedaan. Het kreng was zo beroerd dat de vuilnisman hem liet staan aan de stoeprand...)

sturmgeist
15 september 2004, 12:30
Gerritsma heeft er nog wel een hok liggen! Die mag jij vast wel lenen.

harrie-beton
15 september 2004, 20:12
zal ik een MP3 posten van de HONDO? :-D