PDA

View Full Version : Boss GE-7 mod? tijd geleden hier gepost...



Speeddemon
12 september 2004, 22:26
Een tijdje terug had iemand hier een mod voor de Boss GE-7 EQ. Ik geloof om 'm stiller te maken en misschien nog qua frequenties te tweaken.

Ik heb zowel een Japanse als een Taiwanese GE-7. En ik wil die Taiwanese misschien modden.

Wie kan me helpen?

(Japanse gebruikt 4x TL022 opamps en 1x JRC4558DD)
(Taiwanese gebruikt 3x 022D JRC opamps en 2 8-pin inline IC's zonder belettering).

Dirk_Hendrik
12 september 2004, 22:50
me.
dat wist je al :wink:

Speeddemon
12 september 2004, 23:38
me.
dat wist je al :wink:
met alle respect, maar volgens mij kwam iemand anders ermee.

btw, a.s. zaterdag tijd? :wink:
MXR 6 band EQ nakijken, DOD 670 fixen, Guv'nor ontleden, afstudeerproject 'tweaken'...

Dweezman
13 september 2004, 08:52
zit ik te denken aan een GE-7, moet 'ie direct gemod worden? :wink:

Phyrexian
13 september 2004, 09:43
Deze man kan je helpen. De GE-7-Sniper-Mod.
Op de Harmony Central forums blijkt dat deze modder goed is om je pedalen aan toe te vertrouwen.

http://tone-jam.com/homepage.htm

Phyrexian
13 september 2004, 09:45
EDIT: mijn excuses. Kevin van Tone-Jam is er mee gestopt blijkbaar.

Speeddemon
13 september 2004, 13:51
Ik wil mijn 2e GE-7 misschien verkopen, maar misschien dus ZELF modden, om te kijken wat de impact is.

Iemand hier wist welke low-noise opamps je zou moeten gebruiken.

:???:

Speeddemon
14 september 2004, 12:35
bump. Anyone?

Dirtypool
14 september 2004, 12:58
Ja, kijk bij die link die hierboven staat van die Kevin.
Staat dat hij gestopt is maar bij zijn links staat ook die naar zijn Ebay listings en biedt hij een DIY set aan.

Speeddemon
14 september 2004, 13:02
dat weet ik, maar ik ga geen $25 betalen voor $2-4 aan componenten, als ik die bij m'n lokale Electro-boer kan halen.

Iemand hier wist een mod, en dat was nog best een redelijke thread qua lengte.

Dirtypool
14 september 2004, 13:36
Mail hem eens, lijkt me wel geschikte gozer.
Misschien vertelt ie gewoon wat je nodig hebt als je aangeeft dat je zelf wat wil aankloten.

Antal
14 september 2004, 17:58
Mail hem eens, lijkt me wel geschikte gozer.
Misschien vertelt ie gewoon wat je nodig hebt als je aangeeft dat je zelf wat wil aankloten.

Precies, en dan kun jij weer aan ons vertellen hoe het moet :)

Speeddemon
14 september 2004, 19:29
daar hoopte ik ook al op, maar helaas. Hij verwijst me naar z'n Ebay zooi.

:-?


(dit was z'n reply:)
You need to change all three o22 chips, at least one resistor, and one capacitor.
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=22669&item=3748059036&rd=1

Rock on! \m/
Kevin Godfrey
Custom Modified Guitar Effects
www.Tone-jam.com

Antal
14 september 2004, 19:49
Wat die chips betreft: Is het hiet niet gewoon zo dat ze vervangen worden door een variant die hetzelfde doet (lijkt me wel), met als enige verschil dat het een low noise variant is. In dat geval valt er misschien zelf ook wel uit te zoeken welke er in moet.

Maar aan de andere kant, ik weet ook niet precies wat die mod zou moeten doen. Maar het lijkt me wel dat bovenstaande het ruisprobleem tegengaat.

Ik heb nog ff gezocht op dit forum en kwam ook nog een stuk van D_H tegen die het had over het vervangen van componenten door componenten met nauwkeurigere waarden waardoor de EQ beter zou werken. Lijkt me echter niet dat je dat realiseerd door 3 chips, een cap en een weerstand te vervangen... :???: Dus dit zullen wel 2 verschillende dingen zijn neem ik aan.

Dirk_Hendrik
14 september 2004, 20:38
Ik heb nog ff gezocht op dit forum en kwam ook nog een stuk van D_H tegen die het had over het vervangen van componenten door componenten met nauwkeurigere waarden waardoor de EQ beter zou werken. Lijkt me echter niet dat je dat realiseerd door 3 chips, een cap en een weerstand te vervangen... :???: Dus dit zullen wel 2 verschillende dingen zijn neem ik aan.

Die conclusie had ik ook al getrokken. Da's een dito geprijsd kitje trouwens.

Het is trouwens niet "beter"maar "nauwkeuriger". Exacter berekende centerfrequenties geven een beter geluid (v.n.l doordat je fasevervorming minder invloed heeft op de andere banden)

Speeddemon
14 september 2004, 21:41
je bedoelt dat de componenten die nodig zijn voor DH's 'thing' $25 bij mekaar kosten? :???: :o

Kan je anders effe een link plaatsen?

Antal
14 september 2004, 21:51
je bedoelt dat de componenten die nodig zijn voor DH's 'thing' $25 bij mekaar kosten? :???: :o

euh... nee, dat zegt toch niemand... (dacht ik...)


Kan je anders effe een link plaatsen?

Een link waarvan? Hier is dat andere draadje, maar ik weet niet of je daar wijzer van wordt: Draadje:) (http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=27847&postdays=0&postorder=asc&start=0)

Speeddemon
14 september 2004, 21:52
die kwam ik net tijdens Zoek actie ook tegen, maar nee, ik word er niet wijzer van.

:-(

Antal
14 oktober 2004, 12:11
Ff een oud topic omhoog hoor.

Speedy, ben jij er nog uitgekomen met dat ding? Of heb je hem uit ellende maar verkocht? Ik heb namelijk sinds gisteren ook zo'n MIT GE-7. En die ruist als de ziekte.

Speeddemon
14 oktober 2004, 12:45
ik vind het met de mijne wel meevallen, maar ben nog steeds op zoek ja.

Ik heb die MIT nu op marktplaats staan, want ik heb vorige week een MIJ (m'n 2e dus) gescoord.

Nou heb ik begrepen dat een TL072 een low-noise versie is van de TL022. Dus probeer eens de opamps in je MIT te vervangen met TL072's.